Direktlänk till inlägg 20 september 2009

utställningsträning

Av Jaxgård - 20 september 2009 10:08

Är nu inne på min tredje lediga dag och Fredan och Lördan har varit helt fantastiskt fina..solen har lyst så varmt och skönt...i Fredags så körde jag och Elias ett långt "powerwalks" pass till postlådan och tillbaka i rasande fart,,det var åtta kilometer men det var så himla skönt och behövs verkligen  för både Elias och mig och när vi kom hem så började jag och sonen med Jades uställningsträning för nu har hon ju fyllt 4 månader och äntligen vuxit i sina långa ben denna så underbara lilla tjej som är så lättsam och behaglig i sitt väsen och även här i uställningsträningen visade hon hur lätt hon uppfattar saker..lika självklart var ju allt här att man ska stå fint framför och bara vifta på lill söta svansen.

Jag och Elias och Jade ska ut på något riktigt spännande snart..berättar lite mera senare

I går så var det min och Jades egen lilla dag och vi åkte ner till stan för lite miljöträning...törs nästan inte säga det men då vi bor i skogen så var det här första gången hon var till stan överhuvudtaget..annars har hon bara varit med på sonen ska skjussas till bussen för avfärd till skolan varje vardagsmorgon och då är alla hundarna med..men nu var hon själv med mig och vi vandrade runt lite och var även till vår djuraffär och vägde madamen som nu väger sina modiga 18 kg....som vanligt tog hon allt med ro min duktiga flicka.

När jag var till kupolen och handlade en present till Lena så låg hon och snarkade för fullt när jag kom tillbaka...ingen hets här inte...

Sedan så åkte vi till min valpköpare och vän Lena som fyllde jämt (törs inte säga hur mycket ha haa) och gratulerade henne och till Jades glädje så fanns där en lekkopis till henne..det var min gamle kompis Carolas tre månader gamla goldenvalp "Zingo" som Lena var dagmatte till och mens vi fikade for de två runt som två torpeder,,,husets egen labbedam "Elsa" var väl måttligt road...barnrumpor tycke hon...

Lena är även min trogne följeslagare på alla utställningar och vi har haft mycket roligt och vi ska para Lenas tik Elsa till våren och hoppas på valpar då Lena så gärna vill få en valp efter Elsa..

Denna Söndag är väl vädret inget vidare...regnet hänger nästan i luften men jag och sonen och maken ska väl börja med att städa garaget..hu dåå men det måst göras...i går hade vi främmande och männen hjälptes åt att lägga på takplåten på nya valphuset och gästhuset..så nu är valphuset helt klart och jättefint blev det...tur att man har en så duktig och händig man och son.

OBS!! vår planerade valpträff blir till våren nästa år då valpkullarna kom lite senare än vanligt och vi har en till som ska födas nästa månad...men då hoppas jag så många som möjligt kan komma vi ska fixa något extra roligt och spännande....


Sätter in lite gamla samt nytagna bilder jag hittat

vi höres           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Tisdag 23 april 10:52

Nu är det inte många dagar kvar innan Shakira ska valpa Hon är rejält tjock men mår annars bara bra även om promenaderna nu går i slowmotion Spännande dagar nu Är ni intresserade av en gul valp så är ni välkomna att kontakta mig för mera info ...

Av Jaxgård - Tisdag 16 april 23:01

Nu är det inte så lång tid kvar innan Shakiras och Dollars valpar skall födas Men Shakira mår bara bra och är hur pigg som helst på våra promenader Sahara fick labbefnatt idag men Shakira tog det lugnare Håller på att fixa allt nu till valpning...

Av Jaxgård - Fredag 5 april 16:49

Shakira har redan blivit rejält tjock och ska valpa i slutet av månaden för leverans i Juni Det blir som jag skrivit enbart gula valpar i kullen och välkomna att kontakta mig för mera info om kullen. Önskar alla en trevlig helg och vi har fått ...

Av Jaxgård - Söndag 31 mars 10:47

Det är nu 4 veckor sen jag parade Shakira med Dollar Och det verkar som att hon är dräktig för hon har gått upp rejält i vikt Så om ni är intresserade av gula valpar som är leveransklara i mitten av Juni är ni välkomna att kontakta mig för mera i...

Av Jaxgård - Onsdag 13 mars 13:10

För 2 veckor sen parade jag min Shakira med en gul hane som heter Dollar hos Annuals kennel Det var en av de vackraste pojkar jag sett på år och dar Så där LAGOM på allt och med härligt temperament Hoppas lyckan är med med oss så väntar vi förhop...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards