Alla inlägg under november 2020

Av Jaxgård - 29 november 2020 20:20

Önskar alla en fin första advent.....

Flickorna myser...

Vår sons och Nans hus i Thailand är nästan klart... det finns ett rum till oss med .. men undrar när man kan besöka den.. puts... jädrans corona

Men vem har knyckt mattes fåtölj nu då... svarta maran såklart... gullungen min

Älvsjömässan förra året med Shakira... tyvärr inget i år då

Luna med valpar... här ligger vår Sahara i högen

Av Jaxgård - 28 november 2020 14:33

En vecka har gått sen parning

Shakira började sin utställningskarriär med att bli BEST IN SHOW valp i Rättvik 2 dar i rad

I denna kull föddes Shakira

När man inga syskon har får dockan hänga med...
Har varit barnvakt i natt då mamma fyllde år och de var på restaurang

Av Jaxgård - 21 november 2020 07:46

Igår var det då dags att åka till Lena och Annuals kennel för parning med Shakira och Finch... Shakira var jätteduktig och stog som ett ljus och Finch var på bettet... säger bara att om det nu blir valpar så vilka fina föräldrar de små får... båda så vänliga med de fina labbe temperamentet ... love

Annuals Kennel..
Lena har ju flyttat till Björkvik utanför Katrineholm och stormtrivdes här i sitt nya hem och fina nyrenoverade kennelanläggning...
på bilden nedan ser ni faktiskt Shakiras pappa Poncho...roligt att träffa honom igen... han var glad och sprallig och vilka friska fina valpar han lämnat till oss...
Han och Lilly är ju föräldrar till våra kullar födda 2017 och 2018

Hemma väntade denna fina present som jag fått från min svärdotter Nan i lite försenat födelsedagspresent... en beige elegant kappa så nu har vi likadana båda två... har världens raraste sonhustru.. tusen tack

Min underbara flicka...
Ska berätta lite om vad som hände Shakira förra året...
Vid påsk förra året så var det ytterst nära att vi miste henne och hennes liv hängde på en ytterst skör tråd....hon blev nämligen så illa ormbiten i läppen så hon hamnade på Faludjursjukhus och hjärtat henne slog frekvent och de kunde inte garantera att hon skulle överleva.. de gav henne motgift och efter 4 långa timmar så ringde de äntligen och berättade att hon svarade på behandlingen... och jag som nästan aldrig gråter hade gråtit hejdlöst i min HACIENDA under tiden men oj vad lycklig man blev... efter 2 dar fick hon komma hem med stränga restriktioner om stillhet och bara korta kissrundor.. hon fick även äta hjärtmedicin i 2 veckor men frisk blev hon som tur var... sedan började hennes fina utställningspremiär men pälsen ramlade ju av och hon blev inte fullpälsad förran i November förra året och undrar om det berodde på ormbettet hmnnn vet ej men fantastiskt bra har det gott iaf.. hon vann juniorklassen på alla utom 2 och den enda hon inte erhållit CK var i Alfta och glömmer aldrig domarens min där för när han skulle känna på Shakiras päls så fick han en stor tuss i handen... domaren såg så chockad ut så trodde gubben skulle svimma.. han tittade på tussen sen på Shakira och sen på mig... hade full sjå att inte falla i skratt.. det såg så komiskt ut..
Shakira har erhållit en massa Ck och har 2 cert och sen Juli när hon fyllde 2 år skulle vi ha kunnat jaga det sista certet för championat men pandemin har ju satt stopp...är mycket stolt och lycklig över hennes Nordic Juniorwinner 2019 titel hon erhöll i Älvsjömässan i December förra året 2 bästa tik dessutom med R-Cert och Nord R- cert
Så mycket glädje hon gett oss och hon har ju sin bästa kompis Sahara härhemma nu ... har ju inte kunnat ställa ut henne alls men vi hinner sen bara det blir ordning på pandemin..
flickorna har så himla kul men fasen vad jobbiga de varit nu när de höglöpt samtidigt... de rider på varandra som tokar och äcklar sig och till och med gamle Elias tänkte ta sig ett skutt på Sahara men ack... hans pungkulor rök för många år sen.. hahaaa... nu var jag sådär rolig igen då....
Tur man var på parning igår.... nyss när jag gav vovvarna mat så ser jag att det är snöstorm ute.. pust...
Idag ska jag baka lussebullar till husse då blir han glad... trevlig Söndag

Av Jaxgård - 15 november 2020 13:14

Fick just ett trevligt meddelande från Shakiras kullbror ROCKO och hans matte Erica Ollén ..
De har precis varit och meriterat honom i Djura....

ROCKO
Han fick fantastisk kritik och sitt första CK
lillmatte och du är så himla duktiga
Grattis grattis grattis

Av Jaxgård - 15 november 2020 12:42

Och igår var det min födelsedag och har fått så mycket presenter och uppvaktning av nära och kära fast man fyller ojämt... och så många gratulationer på fejan Instagram och Messenger.... den roligaste kom från vår vän Bengt G som skrev ..... Grattis vildmarksrosen... skrattade högt och länge.... man bor ju i vildmarken ju med vargar som grannar... min syster som bor i stan och paradiset ringde för 2 dar och grät för vargen som länge har härjat mitt i villaområdet hade tagit hennes katt ... en hund och massvis med katter har försvunnit där... sååå sorgligt...

Jag själv som har 2 snart höglöpande tikar går just nu bara runt kvarteret för vet ju sen tidigare att doften drar dem närmare oss...
På Tisdag ska jag ta första blodprovet på Shakira för och kolla om det närmar sig parning... mycket spännande nu...
Nästa gång ska jag skriva lite mer om min och Shakiras fantastiska utställningskarriär från förra året innan coronan satte stopp på allt.... kul att veta för dem som vill ha en valp från henne...1 cert från championat nu...
Trevlig Söndag..

Rosor från min svärdotter och gamle Elias får vara med också.. 14 år och 4 månader och still going strong

Vi var bjudna till vår son med familj på Thaimat igår kväll...fantastiskt god mat och åt 3 porttioner... fick med oss matlåda tills idag med.. jättetrevlig kväll

Så mycket fina presenter..
Gulligt och blir riktigt rörd...
Tack Annica Raja Marie husse och Victor

Den här fina bilden är på Shakiras kullbror ROCKO och hans lillmatte Erica som troget väntat på en valp i 5 år innan han kom till deras fina familj.....man ser kärleken mellan dem och det värmer.. ROCKO har haft tur i livet Erica som fått dig till lillmatte..

Sahara och Shakira mojar sig i sin soffa medans matte kollar på tv

Häromdan var jag till frissan som min gode vän Marie har och blev bjuden på jättegod smoothie..Marie och min bror Putte brukar vara våra kennelhjälpredor när vi är till Thailand varje jul men i år har ju coronan ställt in allt...

Våra fina flickor

Får vi presentera Shakiras fästman Finch
American Champion...

Älvsjömässan förra året... en helt fantastisk dag matte och Shakira fick uppleva... kan aldrig tänka mig att få uppleva något liknande igen...

Nedan Lilly med bebisar

Trogna vänner i köket

Jag hann bli BIR-valp 2 gånger iaf innan coronan satte stopp säger Sahara

Tur man har en egen liten sjö att plaska i

Av Jaxgård - 8 november 2020 19:58

Kollade just och nu löper även Shakira och kommer om allt går bra att paras om ca 14 dagar..vi håller tummarna för att allt går bra....

Shakiras blivande fästman.. finns mer att läsa om kullen på min hemsida....

Förresten .. jag och Shakira skulle varit på en liten Corona anpassad utställning idag men den blev inställd... kanske bäst så

Av Jaxgård - 8 november 2020 18:23

Det har varit full fart här hemma idag... husses dotter Annica var här och firade sin far och även vår son Vicke var här med lilla Alicia... husse har lagat Annicas favorit mat och lite tårta på det...det är full rulle på Alicia och hon bodde här i Fredags natt och säger bara... pust... ligger i soffan nu med fötterna i vädret...
Nu har ju Sahara börjat löpa så väntar med spänning på Shakiras tur.. börjar bli spännande... tror och hoppas på en superkull om allt går väl...
Imorgon bitti blir det Friskis igen med tjejerna...
ha en god fortsättning på kvällen...

Annica och Alicia...
Vad kul de hade ihop

Mattes stora kärlek och förhoppningsvis blivande mamma om allt går väl med allt....
Shakira forever...

Sahara och Shakira framför vårt hus i norra Finland i somras ... gissa om de blev förskräckta när ett gäng renar passerade vårt hus heheeee

Badtur i vår egen lilla sjö

Vicke och Nan och några kompisar var på galej i Fredags med mat och kareoke..... pust....vad min son sjunger falskt
Vacker bild tycker jag

Hittade denna dopbild när Victor döptes år 1993... en mycket stolt pappa som synes... de är ännu idag bästa vänner och träffas varje dag... tur att de bor bara 100 meter från oss..

Ännu en bild från i somras från Finland... syrran tränar apportering med vovvarna ... fast hon var usel på att kasta hahaaa

Uppfödargrupp för många år sen BIS 4 blev vi

Min lilla Sahara.. en kärleksfull tjej som följer sin matte med glädje hela tiden

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards