Alla inlägg under april 2019

Av Jaxgård - 30 april 2019 14:04

Sitter just nu i bilen och för snabbbesök i vårt hus i Norra Finland några dagar... vår syster är redan där med sin man och pappa... mycket att ordna och husse och vår son Victor hjälps åt med alla vovvarna hemma.
Nu bara 45 mil först till Haparanda..
Knäppte lite bilder på småttingarna när jag åkte i morsse
Alla mår toppenbra...

Just passerat Höga Kusten..

Av Jaxgård - 28 april 2019 13:57

Valparna mår toppen men lite tråkigt att jag inte kunde åka med Shakira på utställning i Västerås idag.. hon blev ju så illa ormbiten stackarn så hon går på hjärtmedicin just nu och det var väldigt kritiskt för henne så hon måste vara i absolut stillhet närmaste tiden.. men har anmält henne till framtida utställningar så vi tar det lugnt..
Här lite bilder på de små från igår kväll..

Boys

Av Jaxgård - 27 april 2019 16:49

Vilka underbara soliga dagar vi haft... har haft fullt upp med valpbesök och vänner som hälsat på och var dessutom chaufför flera vändor igår....
Nu är man iaf ledig några timmar mellan valpmatningarna...
Ska lägga mig i min HACIENDA med ett glad gott och slappa.. underbara Lördag och alla mår toppenbra.. både valpisar och de vuxna
Life is Good

Idag blev det en mjölkslurk för alla utomhus

Det där är vår mamma.. puss på dig

Vi har sugit musten av vår älskade mamma.. men nu kan vi äta själva ...

Av Jaxgård - 25 april 2019 19:21

Idag så var då valparna ute för första gången och det var som om det var helt naturligt... alla sprang omkring glada och helt orädda...genom tunnlar och allt...härligt att se att alla är så framåt och fruktansvärt matglada....huijjjj stackars mamma Luna men nu så har de ju börjat äta själva ur husses hemgjorda matbar  

här några filmsnuttar och bilder från dagens bravuder...höres

           


 
 
 

Av Jaxgård - 24 april 2019 20:55

Tänkte att man skulle ta ut valparna idag en stund... men.. vad händer... blåser halvstorm och mitt tält som var så krångligt att sätta upp har ramlat ihop som ett korthus... pust.... vi får se imorgon... idag har jag maskat av alla och gänget verkar matglada och pigga som attan...

Vi kan själv

Just nu äter vi det här men vid leverans har vi gått över på Juniorfoder så vi inte växer så fort

Här en bild på Shakira som baby och vår Elias... best of friends
Och det bästa av allt... Shakira är helt bra från ormbettet

Helsyskonen
Pärlan som bodde här ett par veckor och Shakira

I love you Shakira

Thailand i 2 månader i vintras...
smakar bra med en Pinacolada

Shakira Shakira

Av Jaxgård - 23 april 2019 15:55

Idag har husse och jag jobbat med att göra iordningt valparnas uteplats  

Det fattas bara lite leksaker och sköna underlägg...de kommer att älska att vara ute..har satt upp mitt utställningstält så de får lite skugga och vi har faktiskt rovfåglar också så det gäller att hålla koll på de små...

 

 

Det här är min vackra underbara Shakira som blev så illa ormbiten ihelgen...jag som nästan aldrig gråter har gråtit oceaner innan jag fick veta att hon skulle klara sig.....älskar denna ljuvliga lilla flicka blott 9 månader och är såååå tacksam att vi fick behålla henne    nu lyser solen igen hemma....

 

mamma Luna levererar    sååå kärleksfull mor

Och här kommer ett par filmsnuttar jag tog igår....  

Nu ut i det vackra vädret


 
   






Av Jaxgård - 22 april 2019 23:06

Här kommer lite bilder på våra sötnosar igen och alla verkar må toppenbra ...

Här är min tvåbenta älskling ute och roar sig också
Mitt älskade och enda barnbarn... Alicia såklart...
Farmor hämtar dig hos dagmamman imorgon igen

Vovvarna i hagen har ätit redan... vi delar upp oss så det inte blir för trångt

Av Jaxgård - 21 april 2019 13:40

Underbart väder ute och i valphagen råder det frid just nu... hela gänget är nytankade och efter lite lek sover de nu gott ett tag...
Bäst att slappa lite i min HACIENDA före nästa måltid...
Alla har åkt till Rommetravet och skulle också varit där nu då vi har gjort andelar på V75 men men ... tänker stanna hemma med vovvarna istället..
Ska nog göra iordning deras valphage utomhus senare .... tänkte att de kan få komma ut en sväng imorgon.
Ha en fortsatt fin helg

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards