Alla inlägg under mars 2021

Av Jaxgård - 28 mars 2021 17:59

Magen har börjat växa på Pärlan och nu är det
bara ca 4 veckor kvar tills hennes och Blues valpar ska födas... spännande....

Har ju varit på massvis med utställningar under åren ... men ... det är bara 3 hundar jag blivit fullständigt betagen av..
Först en tik från Norge som jag och Shakiras mamma Lilly mötte i Piteå .. Diesel hette denna fantastiska championtjej som fullständigt flööööt i ringen... full av beundran gick jag naturligtvis till hennes matte och överöste min beundran.. helgen efter möttes vi på en utställning i Uleåborg.. lika underbar även då...
Men den vackraste labradorflickan träffade jag i Älvsjömässan för många år sen när jag tävlade med Lilly där... det var en Rysk championtik med Engelska rötter som flöt förbi mig i ringen... har aldrig sett en vackrare gul tik hon hade kolsvart nos och så vacker att jag bara skrek till mina vänner att kolla... och jaaa ... ni har räknat ut att jag var till hennes matte och överöste min beundran även då heheee
Men nu.... har jag fått en till favorit och vet ni vad.... den gossen är pappa till min blivande kull....
Det är ju Blue såklart som finns hos Annuals kennel... jag blev ALLDELES betagen av denna vackra pojke med sitt fina lugna sätt... bländande vacker och lagom stor och ett praktexemplar av Labbe I mina ögon .. han är Champion och ska bli så spännande att följa hans utställningskarriär när den nu kommer igång....
Jaa..lite om mina favoriter hittils
Önskar alla en fin fortsatt Söndag

Här har jag fått lite bilder på Shakiras dotter Molly som bor i Lerum... så sööt.
Miss Orange

Så älskad... Teddy med matte Linnea....
Visade mamma Shakira bilden och hon suckade av glädje

Undrar när man kan fira nyår i Koh Chang nästa gång... underbara minnen ju.. vi har varit där flera år i rad förut

Det här är Saharas fina kullbror Balder.. så älskad av husse Alex och matte Louise i Värmland.. grattis i efterskott till 2 åringen..

I den här kullen föddes Pärlan som är mamma till vår blivande kull..5 vovvar längst bort är flickor... mina handleds på bilden är längst bort min svärdotter Nan .. bredvid henne min syster och hennes familj..

Här är Shakira med syskon och leker

Av Jaxgård - 25 mars 2021 19:07

Har varit på lunch idag med en vän och sen shoppade vi lite... har köpt en vårgarderob till Alicia och en massa pyssel.... farmor har ju varit så upptagen med valpisarna så nu vill jag skämma bort henne lite...
Det blev så lugnt på torpet när alla flyttade men alla verkar ha det fantastiskt bra....
Och ca 4 veckor kommer ju Pärlan att få sina valpar om allt går bra så då blir det full fart igen....trevlig kväll

Här har jag fått min födelsedags tårta säger Shakiras kullsyster Mira de fyllde ju nyss 2 år yipeeee... det här är den duktig flicka må ni tro... blev Svensk viltspårchampion förra året..... är med på både and jakt och älgjakt med bravur hon bor i Karlskoga med matte Ann och husse Anders

Har fått bild på söta lilla Bambi från matte Katarina.. Shakiras dotter

Alicia leker med flickorna

Av Jaxgård - 22 mars 2021 18:11

Vi har ändrade planer angående valpar...
Skrev förut att vi ev. skulle para Sahara men hon får vänta tills nästa år då min fodertik Pärlan helt plötsligt började löpa och som vi vet första gången och hon fyller snart 4 år så vi har varit och parat henne hos Annuals och med en svart championpojke som heter Blue...vilken vacker och superfin kille... han är dominant svart så det blir bara svarta valpar i kullen...
Min fodervärd Lilian var idag till vet och gjorde ultraljud... tack snälla du...
Pärlan finns på hemsidan...Poncho-Lilly dotter

Pärlan är Shakiras helsyster och född 2017

Kullen är leveransklar till midsommar om allt går bra

Och det här är blivande pappan Blue....
Som ni ser är han testad fri på allt som kan tänkas...

Av Jaxgård - 22 mars 2021 13:35

Idag fyller vår Sahara och hennes syskon 2 år...... super grattis till Sahara Sammy Balder Ludde Mira Leon och Kola.... vi önskar er alla en superdag...

Mamma heter Luna och pappa är den Svenska o Norska Championpojken Fieldwalley?s Edwin
Grattis grattis..

Bestämde mig för att bada flickorna igår så Sahara skulle vara fin på sin födelsedag... vad hände då.... svarta maran såg direkt vart det började luta åt och försvann som en oljad blixt... men matte är envis och efter lite tumult där hon såg ut som en vildhäst som skulle inridas så gav hon sig och stod blixtstilla i duschen .. och igår kväll när vi satt i fåtöljerna och kollade på Tv så sa jag åt henne om hur vacker hon blivit.... hennes vackra svarta underbara päls bara glänste... Sahara är en tik av lite större modellen och nu har hon växt i kostymen.. Grattis kära Sahara på din dag.....

Sahara med syskon här ca 6 veckor

Valparna med mamma Luna i mammas trygga famn

Här har vi varit och badat i vår lilla sjö och Sahara är 12 veckor.. i mitten är det Shakira och Elias 13 år här som nu finns i hundhimmelen.. han gick bort före Jul.. så älskad-saknad... husse grät i flera dar

Ha en toppendag våra nyblivna 2 åringar...

Av Jaxgård - 20 mars 2021 15:38

Det verkar gå så bra med alla valparna i sina nya hem och det värmer.... men... vad jag saknar mina guldklimpar och det blev så lugnt här hemma ..suck

Här har jag fått lite bilder på min halvfodertik från matte Moa... hon ser ju helt tillfreds och avslappnad ut ju men hon var ju matadoran i gänget ... grabbarna hade inte en chans mot tjejerna...men hon var enligt henne själv ... The Queen... hahaaa vi låter väl henne tro det då och namnet Roxie passar henne perfekt...
Ska bli spännande att se vad domarna säger när vi får igång utställningarna... tänk på att mamma Shakira blev BEST IN SHOW två dar i rad på sina första utställningar 4 mån gammal... hmnnn svårt och toppa det heheee

Här är lilla Sacko som bor hos Fam. Sköld i Värmland... söt liten pojk

Så fina

Fortfarande i mammas trygga famn

Av Jaxgård - 17 mars 2021 17:49

Ja... vad ska man nu skriva om när alla sötnosar flyttat.. känns lite konstigt men mamma Shakira har tagit allt fint och mjölken är borta helt så nu kan vi få upp hullet på min älskling igen.....
Båda flickorna är så glada nu när Shakira kan vara med och leka som vanligt för dessa 2 yrhättor har så kul tillsammans....
Kanske jag har en överraskning att berätta nästa vecka.... hmnnnnnn vi ligger lågt så länge...

Får lite bilder från våra lyckliga valpköpare.... här är det Teddy pojken med matte Linnea
Så fin pojke

Sir Henry är ju denna söta pojke

Min halvfodertik Roxie har redan fått en bästa kompis.. skönt och ha huvudkudde

Finaste Milton måste vad med också

Fick denna söta bild från Katarina som har ägt min Elias kullsyster Anki tidigare... hoppas hon inte hamnar på hal is.... heheeee vad jag var rolig igendå

Roxie och Sarek.. de ser helt klonade ut ju..

Fina Leffe bor i Borlänge med sin familj och har jobbat med husse Jonas på Coop Forum tidigare.. lilla Maja går på samma dagis som mitt barnbarn Alicia.. kul

Det syns att en proffsfotograf tagit denna bild... så fin Magdalena

Här var vi ännu tillsammans.. dan före innan vi flyttade.. suck

Av Jaxgård - 16 mars 2021 10:32

Håller på att ta igen mig efter helgens leveranser och har städat ut valphuset... det blev så konstigt tyst när hela gänget flyttade men mamma Shakira verkar ha tagit det så fint iaf... sååå skööönt...
Hon är bara konstant hungrig och letar efter mat hela tiden men måste ju hålla igen så mjölken försvinner helt... men sen så

Idag ska jag husse och vår son Victor till stan för blir bjuden på restaurang på lite fin mat..
Här lite bilder jag fått..
Ha en härlig dag i solskenet... satt nyss på terassen och drack en kopp kaffe..

Alla på samma bild... satte in den här på fejan... vilka fina valpköpare vi fått igen...
Tack från mitt djupaste hjärta....

Det här är Sarek... dessa tjusiga bilder har jag fått från hans matte Magdalena som jobbar som fotograf och gjorde ett collage...tusen tack

Och det här fina killen är Sacko som bor i Värmland

Här är Siws ögonsten Sir Henry han har nu en storebror som heter Tage

Sir Henry här med

Av Jaxgård - 15 mars 2021 14:35

Vilka underbara och engagerade valpköpare jag har..... måste bara ge en varm kram till alla som kom prick på minuten vi hade bestämt så leveranserna på guldklimparna gick perfekt... och måste ha gjort något gott i livet då jag återigen har fått så underbara valpköpare...
varmt tack till er alla och känner mig så tacksam att ni alla uppskattat att jag lagt ut bilder på de små mest varje dag så ni har kunnat följa deras framsteg hela tiden...

Önskar alla en underbar framtid med era nya familjer...

C. L The Blue Lagoon
Äg. Torsten Billing Lerum

C.L The Wild Magnolia..Bambi
Äg. Katarina Janson Djuråker

C.L The Percect One.. Leffe
Äg.Fam Jonas Hed Borlänge

C.L The Real Star..... Sir Henry
Äg. Siw Liljeqvist Falun

C.L The Caribbean Sky....Sarek
Äg. Fam. Magdalena Vogt Storvreta

C.L Taste of Manhattan ...Roxie
Min halvfoderhund
Äg. Leila Jaxgård/ Moa Salo Finspång

C.L Take The Lead. ... Teddy
Linnea Tholsby Lidingö

C.L The Lucky One... Sacko
Äg. Fam Linda Sköld Karlstad

C.L Take It Or Leave It ... Milton
Äg. Fam Kaarnavuo Ludvika

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards