Alla inlägg under februari 2021

Av Jaxgård - 27 februari 2021 18:06

Vi var precis och gav valparna mat och fick hjälp av min kennelflicka Alicia och min son.. vi tog några bilder och hade ju gett min son sparken som fotohjälp men han fick en andra chans....de blev inte perfekta men kul ändå för våra valpköpare och se...
Trevlig helg allihopa..

Girls

Girl

Boys

Boys

Boys

Min kennelflicka har fullt upp

Nu kryper hon som valparna

Av Jaxgård - 26 februari 2021 17:54

Man är tacksam över att ha så vackra dogmodels och fota....
Allt är bara toppenfint i valphagen... gänget äter busar och sover...
Idag hade vi besök av Ulf och Marianne som äger 2 kullbrossor till Shakira... Bosse och Bruno...Alltid trevligt att träffas...

Matdags

Av Jaxgård - 24 februari 2021 12:20

Försökte mig på att ta lite bilder på småttingarna men det är inte lätt när jag var ensam.... här kommer några iallafall
Allt är bara bra i valphagen och håller på att skriva ut nya matlistor och kom ihåg till våra blivande valpköpare..
hittils har kullen varit helt självgående med en underbar rar och öm mamma så vi hoppas att det får förbli så.. i helgen fyller vi 6 veckor..

Boys

Boys även här...

Girls girls girls

Fröken rosa...

Pojkarna pussar på varandra

Tjejerna på rymmen..

Av Jaxgård - 23 februari 2021 16:44

Nyss efter mat och lek passade jag på att klippa klorna på småttingarna.... alla nio uppförde sig som om de aldrig gjort något annat...helt lugna satt de i min famn...så duktiga....
Husse och lillhusse har fått sparken som mina hjälpredor vid fotografering så får fixa någon annan till hjälp... så bra tyckte de själva heheeee...

Törs vi hoppa ut...

Oj.. där ute är mamma.... grabbarna bus

Av Jaxgård - 22 februari 2021 08:00

Idag ska jag och Lilian på en utflykt.... berättar mera senare...
Men allt är bara väl i valphagen..

Min kennelflicka är med... nu tycker Alicia att det är jätteroligt och vad med ... hon plockar ihop matskålar och grejar...

Sötnos

Vi sover med mamma vi

Husse och lillhusse var inte så duktiga och hålla i valparna när jag skulle ta huvudbilder ..får fixa det senare

Av Jaxgård - 20 februari 2021 13:42

Idag har det varit storstädning i valphuset....
Valparna är så matfriska och pigga så det värmer och imorgon blir de 5 veckor... mamma Shakira är så otroligt stark och har gott om mjölk och så tålig fast de hänger i spenarna...
hon har börjat och leka med Sahara också och de jagar varandra fast mjölkbaren hänger och guppar... heheee.... nu var jag rolig igen då.

Renbäddat och fint.... och åter i valphagen men mamma lockar fast de lekt med mamma utanför hagen en lång stund

Min kennelflicka ser till att mamma rensar valparnas skålar..

Jag tror att jag ska vila lite efter mat och lek

Håll ut .. snart kommer det närbilder på småttingarna... de bli sötare för var dag....
Mini labs...

Av Jaxgård - 18 februari 2021 13:46

Nu blir det full rulle när vi kommer in i valphuset... har fixat deras kennelnamn och det här är vår T- kull....

Det här fodret äter småttingarna nu men vid 8 veckor äter de Juniorfoder...blöter upp maten och blandar i lite mjölkfritt majsvälling nu när de är så små så det blir lite löst..har använt det här fodret i många många år och valparna är perfekta i sina magar...

Börjar bli trångt nu

Full fart på vaniljpralinerna

Hängde upp ett par nallar på grinden och det var ju spännande...

Här en gammalbild från en av våra valpträffar för sådär 10 år sen tror jag....
Det är kullsyskonen Lucy Ebba och Agnes...
Så fina tjejer och det roliga med den här kullen var att ingen i denna kull någonsin drog i sina koppel utan var oerhört följsamma... det har nog aldrig hänt förr eller senare heheeee

Av Jaxgård - 17 februari 2021 12:26

På bilderna nedan är morgonens rutiner precis klara.... alla äter så fint och har blivit avmaskade....
Sen ut med flickorna på deras förmiddags promis...

Nu har vi även fått en slurk mjölk av mamma och tillbaka i hagen mätta och belåtna

Får man presentera valparnas mormor Lilly som baby här... hon fick vara vår Valentine girl på fejan i år... vad jag älskade denna tjej...såååå saknad... men fick ju hennes fina dotter Shakira iaf... det värmer

För precis 4 år sen var vi i Thailand och firade vår son och Nans bröllop... en upplevelse för livet ... brölloppet började precis kl 08.32 .... förutom grabbarna var jag enda ljusa tanten här och de tyckte jag var väldigt exotisk hahaaa.. hade världens fan club...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards