Alla inlägg under juli 2017

Av Jaxgård - 30 juli 2017 00:03

En supertrevlig kväll på Pinchos med familjen.
Första gången vi besökte denna restaurang men vad kul det var...
Fick beställa all mat på appen på telefonen.... hmnnn något nytt för oss .. men kul
Tack slla för en superkväll.

Lillhusse och hans fru Nun.. min bonusdotter Annica och hennes Göran och husse såklart

Av Jaxgård - 28 juli 2017 22:48

Har jobbat hela dan och när man kom hem så hade husse middagen färdig och det blev en av mina favvorätter...
Grillad entricot'e med tillbehör...hmnnnnnn såååå gott.
Igår var jag och vovvarna ute och letade efter hjortron och vi hittade lite också men det gällde att va snabb så mina fyrfota vänner inte hann före.

Nu jobb hela helgen men imorgon kväll har vi bokat bord på" Pinchos"

Hela gänget sonen Vicke och hans fru Nan och husses dotter Annica med man Göran och husse såklart ska ha en superkväll på stan.
Första gången på Pinchos och hoppas det blir en superkväll Yeaaaah..
nu lite soffhäng med mina fyrfota vänner.
Ha en underbar helg ni som är lediga.....men.... vet ni vad ..... jag ÄLSKAR mitt jobb..,,,
Höres

Husse hade middan klar när man kom från jobbet...gulligt

Lite hjortron hittade vi allt

Skogspromis

Soffhäng

Det här är Anns vovve Freja från årets kull
En välväxt vacker valp som snart ska på sin första utställning

Tänka sig... mitt enda barn ska snart bli pappa... och man ska bli farmor
UNDERBART

Vårt eget paradis för våra vovvar
Egen sjö och egen brygga
Vovvarna kan bada hur mycket de vill utan att störa någon....lycka

Min gode vän Karin med vovvarna var på besök några dagar...
Alltid lika trevligt och vi båda uppskattar god mat. Mums

Lyckliga labbar i böljan det blå

Från besöket i Finland med min familj
Saknar vårt smultronställe

Av Jaxgård - 22 juli 2017 11:37

Vaknade till en helt ljuvlig varm dag och matte och vovvarna har intagit sin frukost i mattes egen "Hacienda".

Sen tyckte vi att det var så varmt att matte tog dem ner till sjön

och Lilly Majken och Jade fick simma runt ön efter ekan ..... det är tur att man har en egen liten pluttsjö så ingen behöver bry sig...Elias stannade kvar på bryggan fast man försökte locka honom men han hoppade i lite iallafall och blötte sig.
Hörde samtidigt hur hästarna på andra sidan var i sjön och plaskade....det här är livskvalité för både två samt fyrbenta vänner.
Nu ligger vovvarna nöjda i hundgården och vilar och där är det svalt och skönt.
Själv är man ledig i 3 dagar och inget speciellt inplanerat ...känns härligt
Ha en underbar helg allihopa.

Vovvarna fick ärva våra fåtöljer när vi köpte nya, för de "stal" dem så fort man rest sig hehee... nu kan de ligga i dem i hundgården

Det här är Leo Winge från årets kull...
Kolla han har fått en ny flytväst gossen...
En lyckligt lottad pojke med stor kärleksfull familj som dyrkar honom

Det här är Leia också från årets kull som bor med husse och matte i Stockholm... lika älskad även denna vackra flicka som också är vid havet här

Det här är "Pärlan" min fodertik med Lilian....
Vårt framtidshopp......snart fyller kullen 4 månader

Vackra Pärlan även här

Av Jaxgård - 18 juli 2017 12:14

Städar och tvättar mattor och har även köpt en ny soffgrupp med bord som husse och lillhusse har släpat in " pust" men bra blev det.
Annars så är det ganska lungt här nu när Karin och flickorna åkt hem.
Igår kom Marie över med Jade också som varit sllskap åt hennes nu 12 årige Macy.... båda flickorna lite stela i lederna men hänger med och är glada och lyckliga.
Idag blir dejten härlig skogspromis också och anmälde just Lilly till ett par utställningar... pälsen börjar komma tillbaka så smått.
Ha en fortsatt fin vecka alla ni som är lediga...
Här lite diverse bilder

Lite träning med Elias med döttrar Nelly o Majken och hans barnbarn Lilly o Vera
Ett underbart gäng

Denna så otroligt vackra flicka är "Molly" som bor med sin familj i Mariefred.. har gjort ett collage av bilderna jag fått
(Fick 10 lika vackra och friska valpar i årets kull. Sååå tacksam)

Gissa vad detta är då....
Första bilden på vårt blivande barnbarn.. yipeeee vi är helt i extas husse och jag
Hoppas allt går bra nu så får vi en ny familjemedlem i Februari.. gissa om detta barn blir omhuldad på alla vis

Molly

Av Jaxgård - 16 juli 2017 10:34

Så har då Karin och vovvarna åkt hem igen efter några trevliga dagar här på landet... vi har ätit god mat och våra fyrfotavänner har haft det så trevligt tillsammans...
Chefen själv.. pappa Elias som snart fyller 11 år men " still going strong" med döttrar Majken och Nelly och hennes döttrar kullsyrrorna Lilly och Vera som verkligen tyckte om att träffas igen... vi har varit och badat och gått skogspromenader och däremellan har våra vovvar lekt och busat härhemma och haft det toppenfint.
Jade är hos Marie just nu uppe i min brors hus och håller Macy sällskap.
Tack Karin för flera trevliga dagar och hoppas hemresan går bra.
Idag blir det lungt och ska börja jobba på Onsdag igen.
Kram från oss denna gång

Familypicture

Har fått denna bild på lilla Freja från sommarens kull.. så söööt

Av Jaxgård - 14 juli 2017 17:10

Så har då min gode vän Karin kommit på besök några dagar med Lillys mamma Nelly samt Lillys kullsyrra Vera .... vovvarna är överlyckliga över att träffa varandra igen och leker som bara den.
Vi har nyss varit och badat med flickorna så nu är de så nöjda och ligger och slappar precis som vi gör i min Hacienda...
Snart kommer även Victor och Nan över på middag som husse lagar...
Ha en underbar avslappnad helg allihopa...

Karin och jag hann även med en kort shoppingvända på Kupolen
Lite mat måste man också ha och det blev lite Tacos idag

Badtur med flickorna idag

Av Jaxgård - 10 juli 2017 18:27

Av Jaxgård - 10 juli 2017 18:22

Så var årets besök i Finland tillhanda och körde hela sträckan i ett enda brak ..130mil men det gick som en dans...lite stel i benen bara..
Vår Jade har tydligen flyttat upp till min bros hus häruppe där hans Marie nu bor när brossan är i Finland.. hon är "sällskapsdam" åt 12 årige Macy och vovvarna kommer så bra överens.. båda lite tagna av hög ålder.
Sitter i min underbara "Hacienda" och filofoserar lite..
På Onsdag kommer Karin hit på besök några dagar med Lillys mamma och Lillys kullsyrra Vera.. flickorna är BF vänner och oj vad det ska rejsas runt...tur vi har super stor tomt.
Höres

Lite bilder från vårt Smultronställe" i Finland
Hela min familj samlad vilket gjorde våra föräldrar överlyckliga

Vackra flickorna Leia med matte
Så älskad...

Min och Lilians fodertik
Pärlan

[Bild]

Föresten...
I Finland fick man reda på att man ska bli farmor också yeaaaah
Gissa om det hurrades bland alla damer

[Bild]

Majken har vuxit på sig och husse bara dyrkar denna kaxiga söta tjej som själv tycker att hon är Queen of Shiba.. hon till och med rör sig med hög svanshållning. Hahaaaaa vad jag är rolig igen då

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards