Alla inlägg under november 2012

Av Jaxgård - 28 november 2012 10:32

Denna morgon har man vaknat upp till riktigt busigt snöstorm....husse har varit tvungen att ta ut traktorn och ploga vägen tidigt i morsse för att lillhusse ska kunna komma iväg till jobbet sitt...såg redan sent igår kväll när man kom hem från jobbet att vägen skulle vina igen...själv har man ledigt just idag,,,,ÄLSKAR att ta långa promisar i riktigt "bus väder" där vinden "piner" i kinderna..hahaa..familjen tycker man är knäpp men det bjuder man på..Jade tycker att det är så kul att ha Macy här hos oss igen,,,hon har ju bott här i Holmtjärn på somrarna i flera år med matte Marie, som jag känt sen barndomen då hon och min syster var bästa kompisar i skolan och hon har bott med min bror Putte...  

Marie och Putte har ju varit hundvakter i alla år när vi varit till Thailand vid julhelgerna också...i år verkar det bli en liten försening i vår Thailandsresa till våren för lillhusse jobbar.

 

Blir så himla lycklig när jag ser mina vovvar springa och jaga varandra i full kula och busa och se glädjen i deras ögon....sen somnar de fridfullt i sina bäddar   


I kväll är det hundträning igen med tjejerna....kl 18.00 träffas vi alla utanför Borlänge Energi..det är BARA ATT KOMMA...min Jade tyckte det var så himla kul sist, så det är ju TOPPEN att tjejerna börjat med dessa trevliga träffar..ta med fika..

Skulle vara kul om fler av mina valpköpare ville komma...

Nu ska jag plocka fram lite adventssljustakar innan promis med vovvarna..snöar fortfarande ute...

Höres

(kommer lite gamla arkivbilder igen)

       

     

2 bilder från Thailand ovan..LÄNGTAR....

           


Av Jaxgård - 24 november 2012 22:59

Kollar bara om jag kan blogga från min iphone...tar det lungt. Med vovvarna efter en lång dag på jobbet. Ha en fin helg

Av Jaxgård - 23 november 2012 18:24

Varit ledig idag och varit ute med vovvarna på riktigt härliga långpromenader....Macy bor hos oss just nu och hon och Jade har nog "lyckats" pricka varenda "vattenpöl" som vi passerat...de har så himla roligt tillsammans när de rusar runt på ängarna i hundranittioknyck,,,,de hörde en hund som skällde hela tiden förut som var ute och jagade och DET skulle ju naturligtvis UNDERSÖKAS..Guuud så spännande...men..kyckades få stopp på dem..helt underbart att man kan ha dem lösa utan att va orolig hela tiden att de ska rymma.

Just nu ligger de nere och verkar HELT utslagna...de ska få varsitt hundben snart och tugga på....själv väntar jag på att sonen ska komma hem från gymmet så vi snart ska få äta en bit mat...husse ska laga en god fiskrätt med ett gott färskt bröd till...sen blir det LUGNA GATAN framför teven....ska jobba hela helgen och börjar tidigt i morrn bitti..det blir husse och lillhusse som sköter vovvarna i helgen...

Ni som är lediga..Ha en underbar helg....

(här kommer lite gamla arkivbilder igen..mest på Macy som just är här på besök, och som varit en sådan FANTASTISK avelstik och suverän mamma till sina stora kullar som hon skött om HELT SJÄLV...kram Majsan   just love you...    

   

   

 

     

       

Av Jaxgård - 21 november 2012 17:47

Oj, det är Onsdag redan och vad tiden rinner iväg...Idag var jag och hämtade "Macy" hos matte Marie för hon ska bo hos oss följande veckan då matte är bortrest...GISSA ocm Jade o Elias var glada när jag kom hem med "Majsan" för hon är ju mor till 3 av våra största kullar och alla bara gillar henne så mycket...vi har varit på "långpromis" och tjejerna var helvilda och hoppade i varje vattenpöl de såg...Elias däremot har blivit en LUGN liten herre och tar det mera easy  

Just nu ligger hela gänget i sina bäddar nere och inte ett "pip" höres...så det blir en lugn kväll för oss...

I morgon var det meningen att vi skulle på träning igen vid Willys..men tyvärr...jobbar kväll och man hade inte så noga koll på chemat..återkommer ocm nästa träning...

Ha en fin kväll och här kommer lite gamla bilder igen...

       

     

Av Jaxgård - 17 november 2012 16:33

Man har ju ledig helg och tagit det bara lungt...Idag så passade det perfekt att vara med på lilla hundträffen som tjejerna (Lena,Vanja Katarina Helena plus några andra) har ordnat..vi var väl ett tiotal hundar denna gång och min Jade tyckte det var så himla skojigt....man bor ju i skogen så de träffar ju inte så många fyrbenta annars..speciellt kul tyckte hon att få se Elsa igen..de var "typ bästisar" alltid när Elsa har bott hos oss.

Nästa gång blir utanför Willys i Borlänge på Torsdag kl.18.00 ifall någon av mina valpköpare känner för att hänga med...skulle vara jättetrevligt och man kan bara komma dit helt spotant och umgås...jättekul att tjejerna ordnat med dessa träffar....det blåste lite kallt så nu ska man bara ner och slappa lite och kolla på teven....Jade och Elias ligger nere vid kaminen och snarkar sött....

Ha en fortsatt fin kväll...

      

här kommer lite gamla arkivbilder också,,'

   

   

             


Av Jaxgård - 14 november 2012 11:35

Denna kull föddes ju på min egen födelsedag för alltså 8 år.sen....samma dag var det utställning i Grängesberg..så hade vakat hela natten och på morgonen hade 6st valpar födds..trodde att allt var klart på morron så jag ropade till min man att kom ner och ta över..allt är nog lungt nu då jag så gärna ville åka på utställningen då flera av mina valpköpare väntade på mig,,,,jag åkte och "oops" en till liten pojke såg dagen ljus medans jag var borta..husse fixade detta galant,,,mamma Gilda var ju en trygg tjej också och en utmärkt mamma....

Glömmer aldrig denna kull...GRATTIS till alla er nu..(Mor är "Gilda" C.L Flame Of Manhattan och pappa "Casey" CH Jayncourt Natural Star) idenna kull föddes båda flickorna Happy o Julia...Happy är ju mor till 2 av våra kullar och ska även med till Stockhoml i December...(båda flickorna i mitt knä på bilden...)

 

Har själv blivit uppvaktad av husse o lillhusse...fick Mandos Diaos nya skiva och tårta på sängen..va gulliga ni är..

Sålde ju Elias bror till Gustaf i Mando Diao som gav honom i present till sina föräldrar...träffar föräldrarna ofta på Coopen ..en supertrevlig familj...

Lillhusse o Patrik har tagit alla vovvarna med sig till Gyllbergets naturreservat hela dan..så behöver ej ens rasta några vovvar idag..de är nog slut när de kommer hem...

Nu måste jag äta sen jobbet hela dan igen..ska lyssna på min "Mando" skiva i bilen..just nu mina bästa favvisar..

Ha en fin dag...

 

Av Jaxgård - 11 november 2012 17:33

Nyss hemkommna  från en trevlig Farsdag middag i Rämshyttans turistgård med Po.s dotter Annica med familj...vi passade även på att fira min blivande födelsedag ...TACK för en trevlig eftermiddag i trevligt sällskap....restaurangen var proppfull  med gäster på detta superfina ställe...imorrn jobbet igen..lång dag väntar...

 

Av Jaxgård - 9 november 2012 11:17

   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards