Alla inlägg under oktober 2015

Av Jaxgård - 31 oktober 2015 18:17

Ute och firar bror Puttes födelsedag...tack för underbar mat o sällskap ..

Av Jaxgård - 31 oktober 2015 08:37

     

God morgon alla vänner och till en för min del HELLEDIG helg!!!!!

Har redan hunnit med en sväng med mina fyrfota vänner och senare blir det en "Långtur"

Idag är man utbjuden på retsaurang av min bror Putte...hela familjen ska med samt även min syster och man....det ska bli en mycket trevlig eftermiddag faktiskt med mycket god mat!!!! förresten GRATTIS brossan...just nu är vi lika gamla faktiskt (han är 11mån yngre än mig hehee)

Till er alla....ha en underbar halloween helg!!!!

(här kommer lite gamla halloween bilder på våra doggar)

           

       


Av Jaxgård - 27 oktober 2015 10:31

Så har då ännu en vecka passerat och har jobbat 4 långa dagar med hur mycket folk som helst..vi har firat 2 årsjubileum på jobbet med stor succé... JÄTTESKOJ ju...man träffar alltid en massa trevliga människor, när man annars bor här i "buschen" (som jag älskar)  det är så roligt nu när man kommer hem  dessa mörka kvällar  att det lyser i alla 3 husen som finns här...husses brors barnbarn "Pontus" med familj bor nu i vårt uthyrningshus hela vintern ¨då de fått vattenskada i sitt hem..de har även en Berner Senner på 1 år samt en halv-labbe, så nu har våra vovvar mycket att "sniffa" på när vi är ute på promis hehee...och min bror Putte bor ju i det andra huset..tycker att det är hur bra som helst..vi alla hjälps åt med allting som behöver fixas...

Förresten...angående jobbet..på Fredag får vi besök av den lilla sagohästen "Vinnie" på jobbet på Coop Norra Backa i Borlänge...hon ska ha en liten egen hage utanför där alla kan ta "selfies" med den berömda krabaten..alla som spelar på trav vet ju vem det är..barnen blir superglada kan jag tro....

Annars händer väl inte så mycket just nu....pysslar om vovvarna och ska snart på en 4km lång "powerwalk" med vänner o vovvar

Sköt om er och ha en fin Tisdag alla vänner...

(lite gamla arkivbilder igen)

                         

                           

Nelly (Country Look´s Gucci For Me Please)

Av Jaxgård - 18 oktober 2015 21:08

Oh va fort denna helgen har gått då....har varit ledig och vart ute på "powerwalks" i solskenet med vovvarna...nu så eldar vi lite i kaminen och hat tänt lite ljus och mina fyrbenta vänner ligger nere lite kors och tvärs och mår toppenfint....

Har tagit  det lungt efter en MYCKET hektisk Tors - Fred på jobbet med hur mycket folk som helst....

I Morgon före jobbet så ska vi ha lite "skönhetsvård" igen med vovvarna..klor ska klippas...pälsar putsas ert etc...mina älsklingar är överlyckliga när jag pysslar om dem....

Här lite gamla bilder igen då..

                 

Av Jaxgård - 13 oktober 2015 11:39

Ledig dag och har passat på att ta "skogspromenaden" bakom huset med vovvarna...här pågår ju årets älgjakt så ingen idé att knalla runt något längre då det står älgpass överallt i området...vi får ta en längre tur när dagens älgpass är över...skulle inte tro att gubbarna skulle blir överlyckliga om 3 lyckliga labbar sprang rakt in i passet och förstörde dagen för dem hehee...det har faktiskt hänt  förut då jag TRODDE att de var klara för dan, och sprang rakt in i en gubbes pass..men ..han tog det med ro,,,mina vovvar var iallafall överlyckliga att hitta en GUBBE mitt i storskogen...

  

Har precia anmält "Lilly" till Stockholmsutställningen, alltid lika roligt att besöka mässan och i år följer även min gode vän Karin med,,,få se om vi anmäler fler vovvar.....

Och dagen efter utställningen den 14 Dec..drar vi till Thailand..lillhusse kommer hem därifrån samma helg och ska passa vovvarna med min bror Putte som också flyttar hit under tiden så de kan hjälpas åt med passningen..de har fixat det galant tidigare så är HELT lugn...

Bl. här ska en del av semestern på 1 månad firas....ser helt underbart ut tycker jag...

   

Här kommer lite gamla bilder igen då...

 

Ovan några av mina arbetskamrater på Coop Norra Backa....ÄLSKAR mitt jobb i spelhörnan !!!!!!

Och här lite GAMLA arkivbilder på våra vovvar..ha en fortsatt fin Tisdag alla vänner...

               

Ovan här är en fin bild på Lillys kullbroder "Tyko" med nya katten.....


Av Jaxgård - 7 oktober 2015 12:00

 

(Ovan en bild på mamma Nelly med sina "Poker" valpar..det var en stor kull på 10st valpar,,men,,mamma hade även egentid med sina små)

Så här vill jag att det alltid ska se ut i vår valphage....en trygg mamma som pysslar om sina små..vilken härlig start på livet.

En helt underbar bild i mina ögon....

Nu städning av garage med husse o lillhusse...usch usch men måste göras..solen skiner iallafall....

Lite gamla bilder nedan  igen då...

     

       




Av Jaxgård - 5 oktober 2015 09:25

Så har man varit ledig hela helgen i det otroligt vackra vädret..igår var jag o vovvarna på en lång härlig "promis" i det ljuvliga vädret och sedan var vi bjudna på restaurang med min bror av Lill husse .. Han vann på travet förra helgen o det firades.. Karin skickade lite fler bilder från förra helgens Ålandsresa där det gick så himla bra för Lilly... Nu till jobbet igen...


[Bild]

           

[Bild]


[Bild]

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards