Alla inlägg under februari 2022

Av Jaxgård - 21 februari 2022 17:12

Idag skulle jag varit till veterinären för att få herpes spruta till Shakira... men... vi har haft snöstorm som heter duga och var helt insnöade... tur att ungdomarna som bor på höjden kom iväg till sina jobb.. men nu har husse plogat med traktorn så jag o vovvarna var på en lång promis... älskar att vandra i storm så det riktigt biter i kinden..... måste nog vara knäpp...
Vi hoppas som sagt på svarta valpar om allt går bra som är leveransklara i mitten av Juni....nya bilder på Shakira och Benny kommer inom kort...

I Lördags följde jag med Lena S till Lennheden där de brukar ha kurs för Peter.... 2 av Shakiras pojkar var där och så roligt att träffas både hussar o mattar o vovvar...
Till vänster är det Siws Sir Henry och till höger Teddy pojken.....
Lycka till i framtida träning önskar vi båda...

I Fredags hade farmor och Alicia en heldag tillsammans.. vi var först till maserhallen och äventyrsbadet och avslutade dagen med att inviga nya Mc Donalds ...vilken tur att man har denna ljuvliga flicka i sitt liv..

För 5 år sen satt vi här på The White Elephant i Roi Et och åt lite god mat innan det var dags för Victors och Nans bröllop.... som varade i En VECKA totalt... kul hade vi och vi bodde alla på samma Hotel..

Shakira med sin kull som föddes för 1 år sen

Av Jaxgård - 14 februari 2022 11:56

Önskar alla våra vänner samt valpköpare en fin alla hjärtans dag......

Av Jaxgård - 13 februari 2022 13:56

Shakiras nye fästman heter Peters Gang Louis Vuitton.... och om allt går bra så är valparna leveransklara i mitten av Juni.... perfekt tid... vi håller tummarna för att allt går bra..
Det blev som sagt ganska bråttom till fästmannen för trodde att det skulle dröja nån dag innan det var dags... men... blodprovet visade att det var dax omgående och de fann varandra direkt så nu är det till naturen att visa hur det blir.... men vilka underbara föräldrar dessa två skulle bli... så underbart rara och kärleksfulla båda två...

Shakira som valp

Av Jaxgård - 12 februari 2022 12:56

Var och testade Shakira i Torsdags och det visade sig att det var dags för parning direkt så igår var jag till Annuals kennel och träffande den underbaraste gossen jag träffat i hela mitt liv som fick träffa min Shakira och tycke blev direkt.... gossen heter Benny.... Och i mina ögon den finaste raraste pojken jag någonsin träffat... vilka vänliga ögon han hade perfekt för min Shakira som är lika underbar även hon... nu hoppas vi på valpar framöver och det blir bara svarta valpar i denna ev. Kull då Benny är dominant svart....
Kommer nya bilder på Benny inom kort

Shakiras kull för 1 år sen

Av Jaxgård - 2 februari 2022 23:41

Shakira har börjat löpa... kommer lite nya nyheter i slutet av nästa vecka... spännande.

Bild från i somras när våra sommarbete hästar är och hälsar på vovvarna vid vår grind..
Underbart liv för både vovvar och hästar..

Nostalgibild för många år sen.. när våra båda stamtikar Lucy och Caddy simmade och apporterade vid vår egen lilla sjö.. min bästa polare Karin och min son var med..

Nu står det inte på... snart kommer de hem från Thailand

Gissa om man saknar värmen...

Vad gör husse för spännande nu då..

Pärlans och Blues bebisar från 2021

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards