Alla inlägg under oktober 2021

Av Jaxgård - 26 oktober 2021 20:04

Håller på att packa för på Torsdag flyger jag och mina syskon till vårt hus i norra Finland... ska se efter huset och vår 91- årige pappa som bor i ett demensboende... måste se till att han har det bra... har alltid så kul med min syster och bror... jag är reseledare ... syrran kock och brossan allt-i-allo .. blir bra det här och flickorna blir hemma med husse...

Vi blev bjudna på middag hos vår son med familj i Söndags... sukiyaki

Mitt älskade barnbarn med mamma....

Mina finaste flickor... de är så otroligt kärleksfulla

Om allt går som det är tänkt firar vi hela December här i solen...

Lilly med bebisar..

Vid vårt hus i Finland förra sommaren..flickorna älskar att vara här

Av Jaxgård - 17 oktober 2021 17:36

Tiden går fort och och idag har det varit härligt höstväder... var ute med mina fyrfotavänner igen och tränade lite apportering som de älskar och äntligen har Sahara löpt klart...
Har beställt flygbiljetter till Finland för mig och mina syskon för vi måste se till vår 91 åriga pappa och även se till vårt hus i Taivalkoski..
ska bli så himla trevligt att komma dit... vovvarna stannar hemma med husse...

Vi är även på gång med vår Thailandsresa i början av December... har redan beställt rum på vårt favvohotel i 1 månad men den går att avbeställa om det är så att det blir problem med inresa pga Coronan...men vi hoppas hoppas..
Har precis fått en ljuvlig Söndagsstek av husse... tur det blir Friskis med tjejerna imorgon...trevlig kväll

Dessa vackra bilder är på Iza från vår senaste kull (Pärlan-Blue valp)
Insänt av husse Petter...så blank och vacker

Oj då.. vad gör Shakiras pojke Teddy härdå.... på räddningskurs med husse och var riktigt duktig..

Denna vackra pojke är son till Shakira.. följer alla hans äventyr på instagram där Sarek har eget konto... oj vad mycket han får uppleva

Best of friends

Shakiras och Finns valpar födda i Januari i år
Kolla bilden med 2 valpa på längst ner... som kopior av varandra och lika ljusa...
Det är Sarek och Roxie ( min fodertik)

Av Jaxgård - 9 oktober 2021 13:58

Har haft fullt upp i veckan då jag köpte den vackraste vardagsrumsbordet jag sett på Loppis och kom på att alla möbler i vardagsrummet skulle få samma färg.... ja jösses vad man har grejat hela veckan men nu är nästan allt klart... pust

Sahara löper för fullt och det är fullfart på tjejerna.. tyvärr är Shakira urfälld men tänker anmäla till Rättvik iaf och hoppas pälsen blivit bättre... tänkte ta med Sahara ena dan med..tycker hon blivit fin i kroppen nu och det har tagit lite tid då hon är av den större modellen och Shakira har äntligen börjat gå ner i vikt med..
Hoppas ni alla får en fin helg... själv myser jag nu härhemma efter veckans slit.... min syster skulle komma förbi snart...

Har målat om allt i vardagsrummet härhemma i samma färg.... nya mattor och gardiner... känner mig nöjd...allt på grund av loppisfyndet
Heheee

En lycklig dag jag aldrig glömmer... oj vad mycket beröm denna tjej fick denna dag av både kolleger och publik som kom fram och uttryckte sin beundran... kommer aldrig att få uppleva något liknande...
Vem är det då..... gissa....
Min Shakira såklart.... Stockholmsmässan december 2019
nybliven Nordisk Juniorvinnare samt BIR- junior samt 2 bästa tik och Norska domaren var helt lyrisk...
Ska berätta en inte så rolig sak som hände när Lilian och jag stannade och rastade Shakira innan ruställningen.... tokfian fick nys på en mus och svalde den hel... försökte dra den ur hennes mun men förgäves såg bara svanstippen .... så äckligt... vad fint det hade varit om hon kräkt ur den precis när vi sprang på rödamattan senare... tv sänt och allt.. oj oj ge mig kraft

Lillys nyfödda valpar..

Shakiras nyfödda valpar i Januari i år

Lillys valpar födda 2017

Mina ögonstenar..
Alicia och Shakira

Lottas bebisar

Finaste Lilly.. har haft sån tur och har haft fertila duktiga mammor till sina bar

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards