Alla inlägg den 23 september 2009

Av Jaxgård - 23 september 2009 21:17

När jag kom hem idag från jobbet så stog HELA gänget..min man sonen Victor samt alla hundar o katten i bersån och hade sin dagliga "oststund" ..det är en daglig ritual min man har infört att varje eftermiddag  så ska de samlas tillsammans för att inta några ostbitar tillsammans och alla hundar står så snällt på rad och väntar på sin tur..även lilla "Jade" står så vackert och viftar på lilla söta svansen och har lärt sig att tålmodigt vänta tills husse säger hennes namn...det är kul att se ska ta ett kort och sätta in det sedan så får ni se knäppa gänget....

Annars så har jag roliga nyheter att berätta för alla som står på kö för en valp  för nu är Allis konstaterat garanterat dräktig...hon har inte varit så matfrisk tidigare utan nästan varit lite illamående men nu är det tiderna förbi och hon äter som bara den ....hon är redan en månad på väg och ska valpa senare delen av nästa månad...ska bli otroligt spännade...fortättning följer.

Nu har jag inte tid mera för måste titta på djugeläventyren på teven och ska iväg och jobba i morgon bitti igen..nu har vi KENO tävling o festival på jobbet så det är bara att sälj sälj sälj...

På Fredag är jag ledig och ska jag pyssla om hundarna..vi gör en helrecond..klipper klor, gör ren öronen..badar dem och sen ska vi ut på en picknick om vädret tillåter...

På Lördag ska vi på hemligt uppdrag..nu blev ni nyfikna va..återkommer om detta senare

Sätter in lite diverse gamla samt nya bilder bl.a på Jades söta kullsyster "Siri"

"Skilla" som är med som valp här...är vår kennelns vistrikaste hund ..hon är både utställnings samt viltspår CHAMPION och har till och med varit distriktmästare i Gävleborg i viltspår, hon var otroligt framgångsrik i början av sin karriär och är nu snart 10 år gammal och bor med sin dotter "Sammi" och matte Ingrid i Gävle.

God natt på er               


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards