Alla inlägg under augusti 2013

Av Jaxgård - 29 augusti 2013 16:20

Typiskt att det skulle bli kallt och trist när man är ledig, men vad gör väl det....igår var det ju strålande väder och Marie och "Macy" var här och hälsade på...Macan är ju vår "supermamma" och fick fantastiska 31 valpar på 3 kullar...helt otroligt...hon är nu 8 år fyllda och pensionär sen länge men pigg som en vessla men Marie är ju ute och motionerar med LÅNGA härliga promenader så damen är i utmärkt kondition....

Här kommer ett par bilder på sommarens valpar igen ...härliga bilder tycker jag...

  

 

 

Jag och syster min var och hälsade på hennes dotter Johanna också häromdan....en liten "Ludvig" har kommit till världen....en ny familjemedlem   

   

Nu måste jag rusa...vovvarna vill ha lite mat...det är så roligt nu på mornarna när vi går runt "kvarteret"...innan jag själv hinner se nåt så hör man en röst från grannen som är här och rustar upp granngården...."HEJSAN ELIAS...kom och hälsa nu då!!!!!!!  och så efter en stund....inte hoppa!!!  ha haa

höres

Av Jaxgård - 26 augusti 2013 08:45

Måste blogga på mobilen då telefonen med bredbandet är ur funktion ... Usch. Men vaknade till underbart väder och när man gick med vovvarna runt "kvarteret" så stötte vi på en man som höll på att renovera upp granngården som ligger så vackert.. Tydligen den 94 åriga tantens barnbarn som nu ska ha det .. Kul. I vårt uthyrningshus stötte vi på min bror Putte som ska bo här hela veckan i det vackra vädret ..... Grabbarna ska fiska lite och då blir vår katt Otto överlycklig när han får färska abborrar. Igår när jag kom hem från jobbet hade husse gjort porterstek till middag som smakade helt ljuvligt.putte var helt lyrisk...
Annars så har hästarna börjat flytta hem ... Även den "glosögda surrren" har nu lämnat skeppet. Hehee va man är rolig nu då . kommer lite nytagna bilder på Lilly o vera som Karin skickat. .snart är det dax för jobbet igen ni som är lediga .. Ha en underbar dag

Av Jaxgård - 22 augusti 2013 14:16

 

Kommer just från en stärkande skogspromis bakom huset och vad hittade man där.....skogen full av härliga stora kantareller.....blir nog varma mackor ikväll skulle jag tro....samtidigt upptäckta man en mindre trevlig bekantskap...bara en 50 tal meter från huset så har en björn stått och vässat sina klor mot ett trä så barken låg i strimlor under..och... det fanns inte där igår för jag gör ju denna rund mest varje dag...känns liite för närgående faktiskt, men man måste ju kunna leva som vanligt iallafall och inte låta sig skrämmas...hudååå.....  

Snart ska jag hämta min syster och åka och hälsa på henne dotter Johanna som förutom flyttat till nytt hus nu även har en nästan nyfödd son som heter Ludvig...ny familjemedlem är född,,spännande värre.....

Här kommer lite bilder från senaste kullen igen som jag gjort...ha en fortsatt underbar dag..själv är man ledig i 2 dagar ....

           



Av Jaxgård - 18 augusti 2013 09:16

Denna Söndag morgon vaknade man upp till lite grådisigt väder...men vad gör väl det, hade lovat i något svag ögonblick att jobba helgen istället för en kollega som skulle utomlands så det är väl bara att ligga i hela dan igendå..tur det är dubbelt betalt.

Här kommer några bilder på valparna från sista kullen...nu är de ju hela 4 månader fyllda och allt har hittils gått bara bra..ha en fortsatt fin Söndag...måste rusa

         

så lite gamla bilder ...'  

       



Av Jaxgård - 14 augusti 2013 10:31

 

Hade en liten stund över så jag gjorde lite nya bilder på sista kullen som jag hittade i arkivet och som jag inte visat tidigare...kul för valpköparna och kolla tillbaka på sina sötnosar när de fortfarande lekte i "valplådan"....


Annars så har "glosögda  surmärren"med kompani flyttat över till hagen på andra sidan så nu kan man ta sig ut obehindrat...och hallonen får man ha ifred nu också..hehee va rolig man är nu då...skojar bara...tycker att det är jätteroligt att ha hästarna här och deras hussar och mattar är här och hälsar på hela tiden..även våra alla hyresgäster tycker att det är så exotiskt...särkilt Tyskarna och Holländarna     

I morrn ska man ut på nåt spännande på jobbet..återkommer om det

Men nu--lite bilder jag precis klippt och fixat från senaste kullen från de var 2 veckor....skulle kunna sitta i timmar och göra bilder..roligt nu när jag hade så här vackra "dogmodels" höres...solen skiner idag....

                 

Av Jaxgård - 11 augusti 2013 10:24

Vad dagrna rullar på då...redan Söndag och med tråkigt grått väder, men som tur var så var det ju fint igår då husse och jag hade heldagstur med vänner och firade den Thailändska mors dagen i Mellsta..efteråt åkte vi till Restaurangen i Torsång och åt middag  och kollade på alla båtarna som gled förbi...vi fick också uppleva en trevlig orkester medan vi åt som spelade jättebra...dagen avslutade perfekt med att jag fick in den stora andelen på V 75 som jag och min son gör på jobbet...lyckliga kunder får man ju då hehee...

Jag och Helena var och tränade våra fyrbenta vänner direkt på morgonen igår så de var nöjda hela dan och nu´ska vi leka "skogsmulle" igen och dra iväg i skogen...vi plockade både blåbär och hallon igår och gjorde en paj och i hallonhäcken så var Elias och Jade alldeles tossiga och åt så mycket de bara kom åt...lustit att de är så tokiga i just hallon...

Har fått lite bilder från valpköpare igen och det gillar jag...här kommer 2 bilder först från årets kull...

Måste rusa..ha en jättefin Söndag   

         

       

Av Jaxgård - 7 augusti 2013 09:52

Oj..vilka underbara dagar det har varit senaste tiden...man har bara kunnat knalla ut på tomten och plocka solvarma hallon till filmjölken på morgonenen..det är livskvalité ....älskar nämligen hallon och vi har mycket av den vara i närheten som tur är....även vovvarna och vissa av hästarna har jag sett i hallon buskarna...

Annars händer det väl inte så mycket just nu..Elias har en "fästmö" som ska komma till honom närmaste dagarna...

Och ska träna våra vovvar med en kompis i helgen, men husse och jag ska även gå och fira Thailänska Mors Dag som de har i Mellsta på Lördan...ska bli kul för vi älskar ju Thailand som är som vårt andra hemland vid det här taget...

Snart ska jag rusa till jobbet igen....

Här kommer lite bilder på senaste valpkullen som jag är SUPERNÖJD med...vilka underbara valpar Poker och Nelly lämnade...kram till er ALLIHOPA

         

                   

Av Jaxgård - 4 augusti 2013 09:07

Vilka fantastiska varma  dagar det har varit men det har man ju ingen nytta av..måste till jobbet strax igen och det är väl tur att man älskar sitt jobb...

Har varit med vovvarna på vår skogspromenad och hästarna hänger som vanligt vid korkeken där det är svalt och skönt så allt är lungt på torpet  

Ska väl kolla lite sen och anmäla till utställningen i Smedjebacken i September..Karin kommer hit den helgen också så det blir full fart...valparna Lilly och Vera ska naturligtvis också va med....

Nä...nu måste jag rusa ..men alla andra...ha en underbar dag i solskenet...  

så kommer det några bilder igen då..

           

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards