Alla inlägg under november 2021

Av Jaxgård - 27 november 2021 17:32

Igår var vi på vår svärdotter Nans nya salong på Grand opening..... oj så fint och vackert hon fått på sin nya salong... för 4 år sen flyttade hon hit och redan fått en sånt framgångsrikt företag... tjejer åker hit från hela Europa för att gå på hennes kurser.... och nu är det en kille från Estland som håller kurs för 16 tjejer... det högsta tuppen när det gäller permanent make up.... har den driftigaste svärdottern man kan önska och vi är så stolta över henne må ni tro..
Håller på att packa också... alla papper klara till Thailand... fattas bara pcr- test vi ska göra på Arlanda... vår finaste vän Marie flyttar hit och ser efter våra fyrfotavänner vilket hon gjort I 13-14 år så de är kärleksfullt omhändertagna med hjälp av vår son Victor med familj samt min bror...
Ha en fin helg allihopa

Grand opening på Willendrof Avademy AB... nu med adress Walingatan 29 i Borlänge
Min syster och hennes dotter Johanna var med förstås

Efter det var vi till min mans dotter Annica på födeldedagsfest i hennes nya lägenhet

Men nu är det Lördagsmys med flickorna

Av Jaxgård - 23 november 2021 19:51

Började dagen med Friskis o Svettis med syrran och Kristina sedan var Vanja och jag till Maria G och kollade på hennes vackra valpar... vilka godingar... hämtning av Alicia från dagis fick avsluta dagen..
Nu eldar vi i kaminen medan mina fyrfotavänner mojar sig i soffan.

Fotografering hos Maria G

Bild från Rättvik för 3 år sen
När Shakira var valp och blev Best In Show båda dagarna.... härligt minne

Jag tar det lugnt

Macy med baby... hon var en ypperlig mamma till 3 bamsekullar.

Om en vecka drar vi i 5 veckor till Thailand...
om det är någon här som funderar att åka dit med så kan jag säga att det var MYCKET att fixa..värst var det med Thailand Passet med förbokad Hotel där man får tillbringa första natten efter pcr test innan man får dra vidare vid godkänt resultat..godkänd försäkring som täcker minst 450.000kr, vaccineringspass med mera.... men har fixat allt men höll på att bli tokig på passet... det var alltid något fel.. nu ser vi framåt

Det här är Pärlan på utställningen förra helgen
Exellent båda dagarna

Av Jaxgård - 15 november 2021 10:55

Har tillbringat både Lördag och Söndag i ett kallt ridhus i Rättvik .... supermånga labbar anmälda båda dagarna så det var jättelånga väntetider...
Bäst gick det på Söndag när Jan-Erik Ek var domare och han är ju även välkänd labbeuppfödare...
Med var utom min Shakira hennes dotter Roxie som nu gick i juniorklassen och var med på Söndagens tävling och skötte sig exemplariskt... sen även Shakiras stora syster Pärlan som fick Exellent båda dagarna .. tusen tack till matte Lilian med man för trevligt sällskap båda dagarna och detsamma till Erica och hennes pappa som hade med sig Shakiras kullbror Rocco som fick Exellent och blev 3 i öppenkonkuransen.. superbra jobbat Erica..
Med var många vänner som också ställde ut så vi hade supertrevligt med många härliga skratt under båda dagarna...
Sen var det ju min födelsedag också igår så fick skynda mig hem då husse hade gjort middag och min mans dotter och vår son Victor med familjen väntade .. fick massor av fina presenter... sååå gulligt

Här är det lillmatte Erica som visar Rocco ( CL Rise The Sun) i öppenklassen...
Exellent och 3 i öppenkonkuransen GRATTIS
till så duktiga Erica Ollen...
med på bilderna är även kullsyrran min Shakira... de tyckte det var så kul att hälsa på varandra.... undrar om Rocco kommer ihåg när de var små valpar och Shakira och hennes syrra var riktiga BITCHAR och gav sina 9 bröder däng hela tiden...de hade inte en chans mot dessa två och blir så full av skratt när jag tänker på hur dessa två tände till och dängde ner broddarna på rygg så fort de försökte sig på något hi hiii. Girlpower
Måste även ge en eloge till Rocco.. vilken underbar gosse med lugnt och underbart temperament...brydde sig bara om sin matte fast ridhuset var fullt av vovvar... det är så det ska vara... alla våra vovvar uppförde sig perfekt faktiskt.

Här är det min halvfodertik Roxie (CL Taste of Manhattan) som var på sin första off utställning i juniorklassen 17 anmälda i klassen..
Exellent och proffsigt visad av matte Moa Salo

Moa och Roxie liten stund före deras entré
Tycker att Shakiras dotter verkligen vuxit till sig och var hundra procent koncentrerad på sin matte hela tiden..ska bli så spännande framöver och se hur hon utvecklas.. stolt uppfödare är man ju.

Lååång väntan då det var så många vovvar .. men...uppåt 90 st. båda dagarna men vad gör det då man hade trevligt sällskap hela tiden...tack alla för en supertrevlig helg

Bäst gick det för min Shakira ( Nord JV-19 CL Rich And Lovely)på Söndag..
Exellent och 2 i öppenklassen med CK... 27 anmälda vackra tjejer men vi var bara 2 som fick CK... domarna var jättehårda båda dagarna och ingen hane fick någon CK alls på Söndagen och har nog aldrig varit med om det alls förut...
Men är så stolt över min Shakira för tänkte inte ens våga ställa ut henne då hon tappat så mycket av sin vackra päls.... det fattas ett cert så är hon Champion.. hon är helt underbar och var så otrolig glad och framåt i ringen... oj vad svansen dansade runt....

Av Jaxgård - 6 november 2021 18:31

Lördag kväll och passade på att bada flickorna för Shakira fäller som ett såll... Sahara vill ogärna bli badad men lurade in henne i duschen med en morot och hon är ju totalt mattokig så det gick bra heheee....
Nästa helg är det ju utställning i Rättvik men vill ju inte visa Shakira helt urfälld... vi får se... har anmält Sahara till Söndagens utställning..

De var iaf överlyckliga när matte kom hem i Torsdags från Finland..jag och syrran har så kul ihop och såg till huset och städade och vi kunde till och med montera ur batteriet ur pappas bil så den fryser för det brukar vara över 30 grader kallt där uppe vid Nordpolen..
Pappa bor ju på ett demens boende där i byn så vi såg till att han hade det bra och köpte farsdag presenter samt julklappar...
Nu en stilla hemmakväll med husse och flickorna...

Nybadade flickor...

Shakira tar igen sig...

En av mina favoritbilder på pappa med sin dotter...

Min sonhustru Nans nya lokal på Wallingatan är snart klar för ? Grand Opening ?
Willendrof Academy..
Ska ta med syrran på invigningen..
fick nya ögonfransar innan jag åkte till Finland...

Lillys bebisar födda 2017

Matte har roat sig igen med bilder...min sonhustru håller i småttingarna

Den 2 December bär det av med 5 veckor i solen och det här hotellet som vi älskar... direkt flyg med Thai till Bangkok..
Mina fyrfota älsklingar har det toppenfint härhemma med Marie som varit hundvakt i 13 år med min bror...även vår son med familj hjälper till... sen när vi kommit hem är det deras tur att åka..

Av Jaxgård - 2 november 2021 23:49

Det börjar närma sig slutet här i vårt hus... tidigt Torsdag morgon reser vi hem igen... här har det varit grått och trist väder hela tiden..men så härligt att träffa vår pappa iaf....
Imorgon ska vi göra en utflykt med pappsen....

Syster min bjöd på en kalasmiddag ikväll.. en supergod köttbit med klyftpotatis och vitlökssmör...

Av Jaxgård - 1 november 2021 19:36

Är just nu i vårt hus i norra Finland med min syster för att se till vårt hus och hälsa på vår pappa på hans boende... grått och trist väder men ingen snö kvar... idag har vi varit till Kuusamo och köpt julklappar och ätit gott...
På Torsdag flyger vi hem igen ... men vad trevligt vi haft med våra kusiner...

På Arlanda när vi åkte hit...

Här har jag fått en hälsning från Shakiras dotter Bambi....från matte Katarina... ser välväxt och vacker ut...

Lite halloween firande har vi också haft..

Det här är Lillys son Loke... Pärlans kullbror .. 4 1/2 år... så himla vacker... han bor hos familjen Johansson i Lindesberg och är husses ögonsten ..

Här är det fullt hus... Lilly med sina små... här föddes bl.a Pärlan och Loke

Magdas småttingar..

2 December blir det den här ställningen i 5 veckor... yipee

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards