Alla inlägg under november 2019

Av Jaxgård - 27 november 2019 14:54

Idag vaknade man till lite snö till vovvarnas förtjusning och de tyckte att dagen skulle börja 04.30 i morse... hmnnnnnn var inte riktigt med på det så de fick vänta snällt tills sexsnåret ... men inga klagomål hördes.
Victor med familj är nu i Bangkok och bor på hotel Marigold innan de drar vidare till ett fantastiskt ställe i Rayong .. Hotellet ligger direkt vid beachen med pool och allt... kommer att bli toppen för Alicia...
Själva har vi problem för första gången på 12 år med hundvakt... suck.. bror min som brukar ställa upp är just nu i Finland med vår syster för att se till vårt hus och vår gamla pappa... vi får se hur det löser sig för husse är lite krasslig och behöver komma till värmen..

Idag firas vår svärdotters födelsedag i Bangkok.. grattis finaste Nan
Och Alicia har varit till ett varuhus i 2 dar nu och lekt i deras lek hus..

Shakira och Sahara
Best friends forever... fast Shakira anfaller lillasyster som ett lejon heheeeee

Luna med valpisar
Hmnnnnnn undrar var Sahara är

Det är väl såhär man lever livet
Om ni undrar vad det är i drinken så är det Pinacolada hmnnnnn

Frukost i Bangkok för 1 år sen... vi hade lyckan att vara i Thailand i 2 månader då
Här har vi precis kommit dit och bodde vid floden

Mina sötnosar
Alicia och Shakira

Av Jaxgård - 23 november 2019 17:35

Vaknade till grått och trist väder idag med... men har varit till min sonhustru och fått nya volymögonfransar i sista minuten för i morgon åker de till Thailand i nästan 2 månader .... lyckostarna .. det är en poppis familj för det kom massvis med folk som önskade dem lycka till..
Har en otrolig driftig sonhustru som har fixat sin salong som är fullbelagd hela tiden och hon har jobbat stenhårt och Nan är lika vacker både inombords som utombords ... vänlig kärleksfull och ingen höjer rösten i hennes närhet och min man dyrkar henne och vi är lyckliga att vår son son fått en sådan duktig fru..
Kommer att sakna dem så

Så här fina fransar fick jag idag..

Bästa födelsedagspresent jag fått..
Detta tyngdtäcket som Börje Salming gör reklam för... den är svindyr och man köper den efter mycket man väger och sover tungt som attan... husse klagar bara över att man snarkar som en häst...
Prova den som sover dåligt... lovar att den är super


Min vackra fina Shakira igår kväll

Vad jag kommer att sakna mitt fina barnbarn när hon åker i morgon... men tänk på allt underbart hon får upptäcka i Thailand de närmaste månaderna... om ni bara visste hur älskad hon är av så många

Av Jaxgård - 19 november 2019 12:16

Man vaknade åter till en grå regnig morgon men jag o vovvarna har varit på en uppfriskande promis... okej då.... Elias stannade kvar på gården och ville in istället... gubben börjar bli lite döv o senil men oj vad han steppar på när mat är i sikte heheee
Hittade lite gamla bilder när jag städade hundskåpet igår...

Igår efter Friskis med syster och Kristina var jag och shoppade en tidig julklapp till lilla Alicia för på Söndag åker de till Thailand och kommer inte hem förrän i mitten av Januari suck suck vad tråkigt men vad roligt för dem... ska hämta Alicia idag hos dagmamman

Så här började vår Kennel och de gula är mina 2 stamtikar från Applejack?s och de enda hundarna jag köpt in
Längst fram min så framgångsrika Caddy som fick 5 cert och vann cert 3 år i rad på stora Stockholm och den andra är Lucy som jag köpte först och hon var kennelns högsta höns... hon behövde bara lätta lite på läppen så flög alla kaxiga hanar åt sidan direkt... har aldrig sett någon ha sådan pondus utan att göra något väsen av det..jättefin tjej och med underbara temperament
Den svarta ljuvliga flickan är Caddy dotter Nellie som också var framgångsrik och fick cert.. hade lyckan att börja kenneln med 2 fantastiskt vackra flickor med supertemperament 1994 födde Caddy vår första kull .. året därefter födde Lucy sin första
Caddy är den enda av våra tikar genom åren som blev deprimerad när varje valp flyttade även fast hon fick behålla en själv.... en riktig supermamma var hon och vaktade Victor när han var liten och lyckades han ta sig ut genom grinden utan att hon lyckats stoppa honom kom hon till mig och upprört meddelade att nu har ungen rymt igen och Vicke klagade att nu är Caddy dum igen hehee .. vilken duktig NANNY jag hade

Här är Lucy med sin allra första kull

Min vackra Nell. C L My Crush On You

Ingrid med sina Flickor Skilla till höger och dotter Sammi
Skilla är vår enda dubbelchampion med 5 cert och oerhört framgångsrik var hon
Har så härliga minnen från den tiden när vi for runt på alla utställningar och även Skilla fick cert på Stora Stockholmsutställningen

Från en av våra valpträffar...
Från vänster May med din Tinya som också fick cert och Ingrid med Skilla och Sammi
Tinya och Skilla var kullsyskon och även deras bror Steve var framgångsrik och gick i avel

Härlig bild jag fått av valpköpare

En härlig uppfödargrupp jag hade och vi blev även BIS placerade i Alfta

Avslutar nostalgin med 3 generationer av 2 benta.
Farmor... Alicia... Victor

Av Jaxgård - 14 november 2019 21:44

Idag är det ingen vanlig dag utan min födelsedag.... yeaaah.... ett år äldre igen då..
Fick frukost på säng av husse och alldeles nyss fick jag min absoluta favvorätt av husse
Oxfilé med pommes och ett utmärkt vin jag fick av vår son...
Har också hämtat Alicia hos dagmamman och vi har haft så kul ihop på eftermiddan...
Nu så tar vi det lungt med våra fyrfotavänner..
Imorgon bitti ska syster och jag dansa på Friskis igendå... sen ska vi på shopping och handla till vår gamle far....
Ha en ljuvlig kväll

Tack finaste bonusdotter Annica samt min syster för dessa presenter... är lycklig över att ha er i mitt liv... tacksam o ödmjuk

Vilken lycka över att ha en så gullig man som gör allt för en.. love

Vad tycker ni... till vänster jag och min mamma och mitt barnbarn Alicia.. visst är vi lika förutom håret... samma ögon och mun
Hmnnnnnnn

Alicia

Matte och Shakira på vår brygga i vår stuga i Finland i Juli i år
Vi är best friends forever..

Shakira och Sahara vid vår brygga

Här någonstans finns vår Sahara .. en helt ljuvlig harmonisk kull

Ser ni... Bigg boss på väg att rymma igen då.. han var hopplös men helt underbar... mamma Luna hade i inget att säga till om heheee

Shakira som baby...

Shakiras kull.. underbara glada valpar

Av Jaxgård - 11 november 2019 10:04

Så är även Söndagens utställning över i Rättvik....
det har varit ca 67 labbar anmälda båda dagarna och mycket att titta på.... en helt underbar babyklass började båda dagarna och det var länge sen jag såg en hel klass på 6-7 valpar där samtliga var lika vackra och man blev lite mållös... bådar gott
Sedan blev det Saharas tur i valp 6-9 månader och hon blev 3 bästa valp.. skötte dig riktigt bra med fin kritik...
Shakira blev bästa junior med Ck och 3 bästa tik denna gång...
Med var också Shakiras kullbror Rocco med sin superduktiga handler.. lillmatte Erica Ollen
Han fick Exellent och blev 3 bästa junior denna gång.. och oj... va tjejerna och jag hejade på dig Erica...
En härlig helg blev det och är så nöjd och tacksam och så kul att så många hejade på Shakira och gillade henne.. Jan Roger S var framme också och tyckte jag hade en flott tipse
Husse hade maten klar härhemma när vi kom och hans dotter Annica och Victor var här och firade sin pappa på Fars Dag och Nan kom också och överaskade husse med en tjusig varm jacka och han blev så rörd över all uppvaktning...
Nu ut i kylan med vovvarna och sen ska vi till stan och handla.
Ha det gott

Min stora glädje i livet..
Shakira 16 månader
2 CERT och 2 BIR
2 R-CERT
HD u.a ED. Ua

Och här är min andra stora kärlek... farmor har varit här och hämtat Alicia hos dagmamman

Av Jaxgård - 9 november 2019 19:30

Har haft en superdag idag när vi i snöstormen i morse åkte till Rättvik på utställning....snön bara vräkte ner och tur man har en fyrhjulsdriven Suv som tar sig fram överallt...
Vi hade en jättetrevlig dag med trevligt sällskap av goda vänner...
Först var det Saharas tur och hon blev 4 bästa valp..
Efter det var det Shakiras tur i juniorklassen som hon vann med Ck ... och domaren var helt tagen i henne och sa att han la märke till henne direkt och tyckte att hon var en av de finaste juniortikar han sett... hmnnnnn vad roligt
Det hela slutade med att hon blev bästa tik fick cert och slutade med att hon blev BIR (bäst i rasen)... herrejeee vilken toppen dag och på slutet kom han fram och frågade varifrån denna söta tjej kom i från.... vilken tur jag fick säga att det var från min egen uppfödning då hahaaa vad jag är rolig igen då.... fick så otroligt mycket beröm från kennelkollegor så det värmer .. m.. nu har Shakira 2 cert och BIR från 2 utställningar i följd...
I morgon drar vi till Rättvik igen tjejerna och jag..
spelar ingen roll hur det går då.. är supernöjd redan..
Trevlig kväll... nu blir det oxfilé bakad potatis och ett glas rött

BIR och BIM idag

Shakira kritik
Country Looks Rich And Lovely

Med idag var även Shakiras kullbror ROCKO
Blev VG men vi kör vidare imorgon... finaste lillmatte Erica som är så duktig att visa sin hund... varm kram

Såhär såg det ut klockan 7 i morse när vi drog iväg... pust

Av Jaxgård - 7 november 2019 11:44

Idag har man tagit det lite lungt varit ute med vovvarna och det är skapligt kallt ... sen tränade jag lite utställningsträning med valpen men hon är så följsam och duktig så vet inte vad mer jag kan träna på.... sen blev det kloklippning men då var den svarta lilla maran inte så följsam längre... när hon såg klotången började hon att bete sig som en häst som ska inridas ... hoppade runt och en galning och frustade med krökt rygg... suck... pust... men har ju varit med ett tag hahaaa lilla maran... när hon hoppade upp i husses knä och skulle ha tröst så sög jag tag i henne.... hon gav sig direkt och klorna klipptes utan bråk.... är supernöjd att vi fixade det och Shakira och Elias har det aldrig varit några problem med...alla fick godis såklart

Nu ska man till stan med husse och äta lunch och göra lite shopping... imorgon ska syster och jag till Friskis o Svettis igen för 3 gången denna vecka.. pust... kul är det
I helgen ska jag och flickorna på äventyr igen och det både Lördag o Söndag... hmnnnn vad kan det va... återkommer

Här ett kort på lilla svarta maran... klorna blev klippta iaf .... du gav dig min duktiga flicka

På hemväg idag ska vi hämta denna sötnos hos dagmamman

Sahara som baby

Vist längtar man hit nu när det är så kallt

Matte med finaste Shakira

Shakira

Snart åker son med familj till Thailand och kommer tillbaka först i mitten av Jan.
Kul för Alicia som älskar att plaska

Överfallen av 10st lyckliga glada valpisar... vilken lycka ... det här är Lillys första kull från 2017

Av Jaxgård - 4 november 2019 14:13

Den här bilden är så vacker på Elias och dotter....
Elias är nu 13 år och 3 månader och aldrig varit sjuk i hela sitt liv..
En underbar vänlig pojke som ännu hänger med på allt.. du vet ju... husse och matte och flickorna bara älskar dig.... fast du på senaste tiden ginar på våra promenader ... hej och hå gubben

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards