Alla inlägg under september 2023

Av Jaxgård - 23 september 2023 17:31

Så har min bror Putte kommit hem igen från Finland
Allt är nu sålt och klart och vi hade lång färd igår då jag körde 120 mil i ett sträck
Sista biten i kolmörker pust pust skönt och ta igen sig idag då
Hade ont i ryggen igår efter att kört i 15 timmar min stop men bättre idag

Flickorna har varit hemma denna gång och var helt tossiga igår av glädje när gamla matte kom hem

Då vi sålt vårt gamla hus fick vi låna en av mina kusiners uthyrningshus hus som är precis granne med vårt gamla
Det var perfekt och med superbra bastu dessutom

Gammal nostalgibild
Här är Karin och jag på väg till utställning i Åland för 7 år sen
Med Shakiras mamma Lilly och hennes kullsyster Vera som Karin äger

Och bra gick det för Lilly hon fick cert och blev BIR
Även Vera fick CK och blev placerad
Vi hyrde en liten stuga i Eckerö och hade så trevligt

Syskonen som 10 veckors valpar

Lillys bamse kull leker

Shakira med sina små

Shakiras första kull

Flickorna vid vår egen lilla sjö

Av Jaxgård - 15 september 2023 14:54

Så på Måndag blir det Finland igen då
120 mil till att köra men den här gången ska jag bror min sova över på Hotell för det är kolsvart på kvällarna och fullt med renar vid vägkanterna
Vi ska avsluta våra affärer där och då vi sålt vårt hus så fick vi hyra vår kusins hus som är granne till vårt gamla
De håller på att renovera för fullt och kul och se vad de hittar på

Vovvarna får stanna hemma då vi har kvar en massa saker vi vill få hem
Vi höres

Flickorna stannar hemma nu men är säker på att de ville följa för de älskar att plaska runt där

Alicia som snart ska bli storasyster mojar sig i Thailand just nu och nästa månad åker pappa dit
Hennes syster ska nog heta Patricia men hon hade svårt att säga det först
Så när jag frågade vad lilla syster skulle heta sa hon PATALIICIA. Oops sa jag för du kan väl inte gå till skolan och säga att syrran heter pattaaliicia
Så vad hände. Hon tränade på ärren och nu säger hon bestämt PATriiicia
Ha haaa

Hon går i förskolan i byn nu och som ni ser
Hon är Engelslärare till barnen hahaaaaa
Hon är ju numera 3 språkig men helst vill hon prata Engelska hela tiden för det är ju språket hon hört främst sen hon föddes
Är så stolt över denna duktiga tjej

Alicia med flickorna badar här i Holmtjärn

Shakira med sin sista kull
Hon höglöner just nu faktiskt

I Finland förra sommaren

Av Jaxgård - 10 september 2023 23:04

Idag åkte våra sommarbete hästar hem och allt har gått så bra hela sommaren
Så fint väder vi har fått nu då när sommaren är slut men synd och klaga

Vi har varit hemma över en vecka nu sen vi kom hem från vårt hus i Finland som vovvarna älskade men nu är allt sålt och klart

Jag och bror min Putte åker tillbaka dit om en vecka och hämtar det sista vi inte fick med oss och gör klart alla bankaffärer

Mycket åkande nu men synd och klaga

Såhär såg det ut för 3 år sen när vi stannade till på ett par utställningar på väg till vårt hus i Finland
Härliga minnen

I den här underbara kullen föddes min älskade Shakira
De två flickorna i kullen hade 9 bröder men de satte dem på plats direkt heheeee

Såhär ser det ut härhemma när husse äter
2 tiggande dreglande tjejer pust och stön

Skapligt gäng att hålla reda på

Shakira med sin första kull

Finner på Pinchos

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards