Alla inlägg den 11 september 2009

Av Jaxgård - 11 september 2009 11:59

Man har då kommit hem igen efter en veckas semester i Tyskland          ..det var kul att sitta på uteserveringarna och titta på folk och ta en öl eller ett glas vin...vi tyckte det var så himla skönt så vi avslutade med två nätter i Köpenhamn och strosade runt på ströget och besökte tivolit och gjorde lite pubrundor...allt gick så bra härhemma med vovvarna som hade skött sig exemplariskt och nu äter Jade som en häst höll jag på att säga..vi har smeknamnet "Mini" på henne och nu behöver man inte truga med maten mer..hon är lika klupsk som de andra....Mini har tydligen lindat både Gilda och Elias runt sitt lillfinger för nu är det den lilla som styr och ställer..vill hon ha en leksak som de andra har så sliter hon bara den till sig och de ser bara förvånat på henne hi hii...så var det inte i början för de förökte tala om för den lilla damen att det var de som skulle uppfostra henne men de är så gudomligt gulliga mot Mini som nu ser ut som en labbe igen och en härligare och gulligare valp finns inte. Hon gnäller aldrig på nätterna utan ligger så fint bredvid de andra och jag har hittils aldrig hört henne skälla..oooh vad jag tycker om alla mina älsklingar...alla har samma fina trygga lynne som gör det så lätt att bara älska dem...

Vår Gilda ska ju till att fylla 12 år nästa månad så nu måste vi hitta på nåt riktigt smarrigt och speciellt för denna så underbara flicka som gett mig så mycket...hon ställdes ut så sent som i Mars månad senast och var BIR veteran och det har hon varit på många många utsällningar och blev champoion vid nästa tio årsålder och har även haft fyra valpkullar..en sådan här tjej glömmer man aldrig....

Min bloggsida har tydligen bytt ägare så det var krångligt som attan att få till det här så vi får se om bilderna kommit med..

Sätter in  bilder från semestern samt på Elsa och Allis som nu fått egna sidor på min hemsida.

Vi väntar även valpar med Allis och Elias och kan läsa om kullen på valpsidan ..jag tror att det blir jättesöta valpar i denna kombination...ska bli spännande.

Nu ska jag ut med mina älsklingar för jag har städat hela morgonen och ej hunnit före..ska även jobba hela helgen yipppeee va roligt..

till er andra som är lediga ..ha en underbar helg


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards