Alla inlägg under december 2020

Av Jaxgård - 30 december 2020 19:00

Vi får nu se tillbaka på ett år med många eftergifter pga coronan.... mest ledsen är man ju att man inte fått åka till vårt hus i norra Finland före jul för att se till vår 90 årige pappa... tyvärr karantän i 14 dagar.... tur att de släppte in oss i somras....fast alla var skraja för oss fast vi sa att alla gjort convid test före...när jag handlade så ställde jag min bil längst bort...de tittade misstänksamt på Svenskregistrerade bilar.. hehee..lite dråpligt var det men inga Corona fall fanns då i byn..

Kanske har lyckan vänt nu för Shakira mår bra och 6 veckor iväg i morgon... köpte en Harry häromdan 2 minuter före start online och fick 7 rätt... en månadslön ramlade in...
I morgon ska vi fira in nya året med Victor Nan och Alicia..äta lite god mat med tillbehör.. vi måste se framåt och hoppas på ett bättre 2021...
Vi önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT 2021
Var rädda om er..

Shakiras bröder får vara årets dogmodels...

Nyårs modells 2011 Elsa med dotter...

Om allt vore som vanligt... skulle jag vara här just nu... suck suck

Ser ni vad uppmärksamt och fint flickorna tittar på sin husse..de har en gemensam seremoni för Elias... saknad... älskad av alla

Rolig bild jag hittade.. Ponchos och Lillys bebisar födda 2017... här finns min foderhund Pärlan som bor hos matte Lilian

Av Jaxgård - 28 december 2020 12:27

Allt går bra härhemma med Shakira som nu är inne i 6 veckan förutom att hon tigger konstant.... inte lätt när man har så många bebisar i magen..

Shakira börjar lägga på sig lite men mår annars utmärkt....
de har ju sörjt Elias så mycket men igår kväll märkte jag att de var som vanligt igen.

Här har jag fått en bild på Shakiras helsyster Freja som bor hos Ann.
Vilken söt tjej... hon är född 2017 alltså året äldre än Shakira. Använde ju Ponco till Lilly 2 år i rad då jag tyckte denna kull blev så fantastisk fin och även denna kull var u.a på precis allt vid besiktning.
Freja är både utställd, tränat jakt och viltspår.

Här lite bilder på Sahara från att hon låg i valplådan (Country Looks Smell of Paris)
Vi planerar att para henne i Maj Juni nästa år.
Hane ännu ej bestämd.
Pappa till henne är No UCH SE(u)CH Fieldwalleys Edwin och Country Looks Our Sweet Pandora (Luna) även denna kull var u.a på precis allt vid valpbesiktningen.
Sahara är en otroligt duktig tjej...pigg och glad och kommer som ett skott när jag ropar och skulle aldrig komma på tanken att utöka reviret därtill är hon väldigt kärleksfull och helst vill hon sitta i mattes knä hela tiden. Mer att läsa om henne finns på hemsidan.

Tur man har en sonhustru som har en skönhetssalong i Borlänge som pysslar om sin svärmor... fick nya fransar igår i salongen.
Willendrof Academy.

Av Jaxgård - 26 december 2020 09:30

Våra flickor har inte riktigt varit sig lika sen Elias gick bort och speciellt Shakira som växt upp med honom sen hon var liten.... han visade henne stora världen och lejonkungen blev hennes ständige bodygard...

Hjärtskärande hur vovvar kan sörja så...
Bild tagen på julaftonskväll och Shakira gick la sin tass i husses hand och sökte tröst... för hon vet ju att även husse saknar Elias så mycket
Skakira är 5 veckor på väg nu och magen växer... ska bli så spännande yeaaaah

Livet går ju vidare och här lite bilder på kullen där Shakira föddes i... Poncho- Lilly valpar
Tummen upp för vid besiktningen var samtliga ua på precis allt.
Tänkte att det var kul för våra blivande valpköpare att se alla hennes syskon ... en helt underbar problemfri kull

Här är lite bilder på Elias och Shakira som baby och de var best of friends .. Shakira knallade i hälarna på Elias hela tiden och de till och med smet iväg på en längre tur en gång så matte höll på att få en hjärtinfarkt men det slutade väl .. pust
Lejonkungen smet med Macy en gång när han var kring året och fick lösa ut dem i fyllcellen hos polisen... inte skämdes de heller utan blev överlyckliga när matte kom och de hade fått både mat och vatten som de sullat runt med , polisen var lite förskräckt hur jag låtit en så stilig pojka springa lös.... precis som om jag skulle ha skickat iväg dem.... busiga vovvar men det gick ju bra... man kan skratta åt det nu

Här har Karin och jag varit till Åland med kullsyskonen Lilly och Vera...det gick bra för båda och Lilly har vunnit både cert o BIR här...
Vi brukar bo i en liten stuga och sen åka till havet där flickorna fick leka fritt och de älskade det...
Shakiras mamma är den ljusaste av dem

Farmors älskling hade roligt på julafton och inte rädd för tomten heller..

Av Jaxgård - 25 december 2020 10:43

Så är julafton förbi då och sitter här och kollar på lite bilder....

Första gången vi kunde fira jul med Alicia för förra året var de i Thailand och för 2 år sen var vi där..... tack för en mycket mycket trevlig kväll... tur att vi bara bor 100m från varandra..

Det här är Saharas kullsyster Mira som var på sitt första ripjakt på julaftonsmorgon ...
Hon är även nybliven Svensk viltspårchampion och ägs av Anders o Ann i Karlskoga...
Vilken duktig tjej med driftiga ägare.. all heder
Vacker bild också

Kennels enda dubbelchampion samt Svens vinnare -00 i Älvsjömässan och hade Ingrid S i Gävle som ägare som så framgångsrikt meriterat henne

Det här är Elias dotter Nelly som bodde hos min mycket gode vän Karin N... vi har haft många turer och roligaste minnena är när vi tävlade i Åland... hos karin bor fortfarande hennes dotter Vera som är kullsyster till vår Lilly..alltså är Nelly mormor till Shakira
Även hon har cert på utställning

Den här duktiga tjejen var kennels första certifierade terapihund Elsa som så duktigt meriterats av din duktiga ägare Lena S...
Lena och jag har varit på massvis med utställningar med mycket roliga minnen...

Nä.. nu måste jag ut på morgonpromis med vovvarna och gå förbi och hälsa på Alicia...tomten glömde ett paket igår.. en Greta Gris telefon som låter som faaan.. mor och far blir nog glada ...
God fortsättning

Av Jaxgård - 23 december 2020 18:11

Kom nyligen hem efter att varit till Faludjursjukhus med Shakira för ultra.. jösses vad nervös man var fast man varit med om det så många gånger.... inte fick man följa med in heller pga coronan så det var spänd väntan ..
Men så kom de då ut och berättade att det var fullt hus därinne och han trodde att minst 8 valpisars hjärta tickade på så fint och fick med mig videofilmer som visade deras tickande....
Nyligen slocknade det ju ett ljus när Elias gick bort och nu tickar nya liv och man blir så berörd och tacksam och hoppas allt går bra...
Shakira har redan börjat bli lite rund och hungrig som attan ... men det är svarta maran med men hon är nog född sån heheee

Ultra bild på en av Shakiras blivande valpar
Elias var gammelmorfar till Shakira.. så vilka fina gener... ett liv släcks och nya liv tänds...

Önskar nu alla våra valpköpare och vänner en fridfull Jul.....var rädda om varandra

Här lite bilder jag hittade i gamla hemsidan(Countrylooks.se) den här är kullen är från 2011.... som ni ser är matte tokig i att fotografera..

Tomten är dålig på att navigera i år.... den här bilden är precis 2 år gammal från vårt favvohotel i Jomtien Thailand där man brukar ligga i solstolen och läsa .. vi brukar alltid fira jul o nyår där men inte i år då.... jädrans corona

Minne till min vackre gosse..
Från Ransäter och enda gången jag haft avelsklass... alltså Elias med 4 av sina döttrar
och mattar

Samma tävling... underbara minnen och svinhett var det också den dan...

Jösses vad mycket roliga bilder jag hittat i arkiven

Till sist... vi har gjort det lätt för oss i år... köpt färdiga jultallrikar från Coop .. ingen stress här inte...
Den ska vi äta imorgon hos vår son Victor o Nan och lilla Alicia samt min bror Putte..
God Jul

Av Jaxgård - 21 december 2020 16:35

Nu i sorgen efter Elias så har jag varit inne på min gamla hemsida och kollat på lite bilder och eftersom det snart är jul så kan jag inte låta bli att sätta in de här juliga bilderna...

Det här är vår fina Gilda med sin sista kull och gossen på bilden är vår son Victor som idag är 27 år... så det är några år sen

De här är de enda flickorna i denna kull Julia och Happy..... hon var med mig på Stockholmsmässan några gånger och de Engelska domarna bara skrattade åt hennes livsglädje de brukade fråga mig vad denna pigga flicka hette så när jag sa Happy så blev det mer muntert heheeee.. passande namn ju..alltid lycklig och glad och henne hade jag på foder och varje gång jag skulle hämta henne så hann jag knappt öppna skuffen förrän hon satt där...hon verkligen dyrkade sin gammelmatte

Här är 3 generationer Countrylookare.
Till vänster är det mormor Skilla och sen hennes dotter Magda med sina valpar.

En gammalbild från en varm dag nere vid vår sjö

Pärlan med valpar

Happys valpar med Tanner

Av Jaxgård - 18 december 2020 19:59

Mitt i sorgen efter vår älskade dundersnälla Elias så har jag varit på min gamla hemsida och hittat några bilder från när Elias föddes.. roligt att se för dem som ägt några av hans kullsyskon med....
Han har betytt så mycket både för oss och vår kennel..
Vila i frid...

Della med Elias och syskon kullen föddes 2006

5 kraftiga och vackra valpar var det. Och enda gången jag bara tagit ett kort på alla 5 och alla bilderna blev perfekta

Della ute och leker med sina små...

Elias som unghund.. kan man bli vackrare.. Engelska domare älskade honom...

En stor händelse ... såå stolt
Elias och matte på världsutställningen i Stockholm 2008
Min vän frågade om jag var nervös för hon tyckte jag såg så lugn ut... men... herregud hör du inte hur mina tänder skallrar sa jag heheeee
Jag och Maria G hade husvagn med oss som vi bodde i och det var 3 utställningar på rad
Fred Labbeklubben Lörd SSRK Sönd World Dog Show
Maria hade 2 vovvar och jag hade Elias och Gilda med mig ... och toppenbra gick det för allihopa och kul hade vi och massvis med rosetter och presenter fick vi med oss
Vilka minnen

Av Jaxgård - 16 december 2020 19:50

Så vaknade man tidigt och skulle ge vovvarna mat och såg direkt att något allvarligt nu hade inträffat med Elias som nu är 14 år och 4 månader...
Hans ena bakben bar inte längre utan liksom hängde där och han hade svårt att bajsa och han har varit lite småkrasslig en tid, så har bävat för denna dag...

Ringde till veterinären och fick komma dit direkt vilket jag är tacksam för... och husse bara gråter hela tiden och båda flickorna tittar storögt på husse och det ser ut som även de fäller en tår då vår trio har varit de bästa av vänner...de förstår att Elias nu är borta och båda är lågmälda och vill att man klappar och kramar dem hela tiden som att de också vill ha tröst..... har tänt ljus för Elias och kan inte med ord förklara vad denna underbara pojke betytt för både mig och husse... han blev mer och mer husses vovve på slutet... ibland struntade han att följa med mig och flickorna på vår morgonpromenad.... hittade honom inne hos husse istället för varje morgon fick han en smörgås med leverpastej som husse delat i små bitar..kanske kan jag tänka tillbaka på alla hans hyss under åren med glädje ... just nu rinner det bara tårar..önskar dig det allra bästa nu i hundhimmelen min käraste Elias. Vi glömmer dig aldrig.

Här är lite info om vår änglahund....
Vi var på massvis med utställningar förut och han blev Svensk Champion direkt efter att han fyllde 2 år..han var med mig och Lena S på Stockholmsmässan några gånger med och vad vi har skrattat över alla hans hyss... smet efter en Snauzer gjorde han också... pust..
Han är stolt pappa till MÅNGA stora kullar och har Elias att tacka för så mycket i min avel...
tack finaste du... vi saknar dig så mycket.. nu kommer det tårar igen..
Elias född 31/7-06 - 16/12-20

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards