Alla inlägg under september 2011

Av Jaxgård - 27 september 2011 15:52

  Det har varit fullt upp idag..är ledig men var till Veterinären på förmiddan först med Elias och lilla valpen...båda skulle vaccineras och Lotta är så duktig nu när hon åker bil..inte ett pip hörs utan lägger sig och sover direkt...

Värre var det igår när vi hade vår "sköhetsvård"  de stora klagar aldrig när man ska klippa klor utan lägger sig ner så fint och väntar..men lilla "madamen" skulle minsann inte klippa nåra klor ...nehejdå..det skulle klagas och slingras,,,men matte är envis så till slut kom lilla "madonnan" på att det var nog inte så farligt och gav sej...fick JÄTTEMYCKET beröm så klart och när jag smekte henne efteråt i famnen så "somnade" min tjej helt tryggt mens jag vaggade henne...hon är så rolig denna lilla flicka..lugn, harmonisk och "lagom" busig,,hon verkar ha "adopterat" Jade till sin mamma nu..de är bara så gulliga tillsammans, men när vi går runt kvarteret nu så har hon börjat med en olat...om Elias och Jade springer bakom så "slänger" sig lilla fröken i gräset och vägrar resa sig innan de andra kommit farande  och det oftast i hundranittio knyck,,så det är bäst att gå med henne kopplad såklart...    Annars så händer det väl inte så mycket..vi har storstädat nya valphuset och allt är skinande rent igen efter förra kullen...

Joo..kom och tänka på en sak..Jag och Carola och några till brukade ju åka till Åland i September på den Internationella utställningen där  varje år,,(tills rabies kravet kom) tävlade mest i lydnad då och nu har jag bestämt att jag ska bjuda med mina fodervärdar dit nästa år med sina vovvar..det är ju en lika härlig semestertripp samtidigt som det var jättekul att ställa ut där...den traditionen måste vi börja med igen..utställningen var nu i helgen...

  Nä.. nu lär jag ut med de fyrbenta igen..hör Elias klagomål nerifrån...pojken min är HUNGRIG...

Själv har jag precis gjort en "köttfärs/makaronigratäng så det blir smaskigt..älskar ungslagad mat..

Have a nice day

(kommer lite diverse bilder igen från olka kullar genom åren)

             



Av Jaxgård - 25 september 2011 15:02

 

Idag så var Lena här med sina vovvar Elsa samt hennes dotter Signe...med var också Lenas systerdotter Anna som tyckte det var så kul att leka med lilla "Lotta"

Min Jade är ju alldeles tokig i Elsa och bara älskar att leka med henne...

De sprang runt som tokar medans vi fikade...kunde faktiskt sitta i bersån då det var varmt ute...

Nu måste jag rusa ner och hjälpa till med middan ...vi har främmande och det ska bli "Söndagsmiddag"...

Ha en fin fortsatt dag....

(här kommer lite diverse bilder)

         

Av Jaxgård - 23 september 2011 15:01

 

Idag så skiner solen för fullt och det är så himla skönt ute,,,är ledig i 3 dagar så nu hinner man pyssla om sina fyrfota vänner ordentligt...

Vi har redan varit ute flera gånger och Lotta var nära att ramla i sjön nyss..guuud va spännande det är med VATTEN..

Har även hunnit städa hundgården och hundhuset och bäddat rent i deras säng,,mina vovvar tycker inte om att ligga på golvet,,de brukar tillbringa nån timme där när vi är borta och de stora vovvarna tycker nog att det är skönt så länge den lille inte kan hoppa upp i sängen så de får vara ifred mellan varven....

Annars bor våra hundar inne med oss naturligtvis...

Nu hör jag att "Lotta" har lagt in om en klagolåt nere och gnäller,,,,unga damen har tagit en "siesta" men nu får det tydligen vara slut med den och hon vill ut till de andra....

Ser genom fönstret att Elias Jade och Happy ligger i skuffen på min bil och mojjar sig i solen,,(,deras favoritplats) det är ju åratal sen man hade så här lydiga vovvar..inga grindar behöver stängas...de går ALDRIG från gården utan oss..gissa om man tycker det är skööönt när man haft riktiga "smitisar" förut.

Tur är väl det för vi har haft 2st vargattacker på hundar bara en bit härifrån (hemska tanke)...båda överlevde men den sista attacken var nyligen och den lilla jaktvovven ligger just nu på Falu Djursjukhus...hmnnn....

Nä, nu har Lottas klagande övergått till yylande...måste rusa till min älskling....

Ha en fin helg...

             

Av Jaxgård - 21 september 2011 08:43

 


Man vaknade till en regntung morgon igen när man var ute med vovvarna....

Nu är lilla "Lotta" med sin mor Happy (som bor här denna vecka) och Jade i hundgården och leker,,ser att mamma Happy ligger på rygg inne i hundhuset med valpen sin hoppande på magen och min söta Jade som bara älskar små valpar är med och kollar och de är sååå försiktiga när Lotta är med,,Happy kollar hela tiden när vi går rumt kvarteret  att den lille inte ska "busa" då stannar hon upp helt och kollar på mej som.."matte...visst är jag en duktig mor"  hon får så mycket beröm av mej så klart. Mellan varven när jag har Lotta i famnen så gör Jade och Happy riktiga "störtdykningar" uppför och nerför ängarna och jagar varandra.


Jade är så glad över att Happy är här annars har hon ju Elias att leka med förstås.

Lilla Lotta brukar ju hänga i halsen på Elias när vi går skogsrundan och han har låtit henne hållas,,men ...häromdan tyckte unga fröken att hans "pung" hängde så frestande där bak och "dinglade" så hon bestämde sig för att sätta dit sina små "hajtänder"

ooops!!!.....men det var nog ett stort misstag,,, va Elias blev sur,,min stackars stackars pojke går nu med ett sår på detta känsliga ställe...aj aj

Unga fröken gör nog inte om det mera..nu är de de bästa vänner igen trots allt...

Även Sabines kullsyster "Sandy" var på en utställning i Stockholm i helgen med finfin kritik och hederspris...de behövde bara träna på sin ringträning lite mera..

GRATTIS matte Eva med familj...roligt att ni aktiverar valparna.

Nu ska jag ner och dammsuga och gå ut med vovvarna innan det är dags för ett LÅNGSKIFT på jobbet..då tar husse hand om ruljansen härhemma som vanligt...

ha en fin fortsatt Onsdag...

(här kommer lite diverse bilder från arkivet igen från olika kullar)

           

Av Jaxgård - 18 september 2011 18:05

Idag var jag och Lena, Katarina samt Elvy till Smedjebacken på SSRK utställning....

Det var i en jättetrevlig hall och ca 50talet labbar anmälda...

Först ut var lille "Sabine" som fortfarande går i valpklass 1...sommarens valp efter Elias och Macy som nu blvit 5 månader....tycker att hon har utvecklats helt fantastiskt och i mitt tycke en helt bedårande valp,,,pigg glad och lilla svansen glatt viftande hela tiden...hmnnnn vad månne bli....

Hon är delägd med matte Elvy Persson som håller henne i perfekt kondition...

Hon blev bästa tikvalp samt BIM....slagen för dagen av sin halvbror "Hjalmar" (Highjumps Kennel)  båda är barn till min älskade Elias...(har berättat för min gosse och han var stolt som en tupp så klart)

Sedan i Juniorklassen var både "Signe" samt "Allis" med..båda fick"exellent" Allis blev även 3:a bästa junior för dagen...

Har så gulliga valpköpare och vi har alltid så trevligt med god stämning...tusen tack till er flickor som kom idag..

Min halvfoder hund "Nelly" skulle också vart med men matte Karin fick problem med bilen...så tråkigt...

här kommer lite bilder från idag....själv ska jag slänga mig i soffhörnet nu,,vovvarna är matade och rastade och ligger i sina bäddar och snarkar..lilla "Lotta" ligger tätt intill sin mor Happy i bädden  och mojar sig,,guuud va gulligt

ha en fin kväll

     

Av Jaxgård - 17 september 2011 15:16

  Elias-Macy döttrar...på bilden 8 veckor

Av Jaxgård - 16 september 2011 09:59

     Man gick upp tidigt denna morgon igen för Happy (mamma till Lotta här hemma i sista kullen) skulle komma med sin husse Hans...familjen skulle åka från Dala Airport direkt till Turkiet...vilka lyckostar,,,,men ska ju själv åka snart så man får trösta sig med det....Happy var överlycklig som vanligt när hon kom hit och "fjompade" sig som aldrig förr...och va roligt för Lotta att få rå om sin käre mor en vecka igen...

Jag och Happy och Lotta tog en stilla morgonpromenad runt "kvarteret" och som vanligt stannade de till vid vårt äppelträd uppe vid vårt andra hus och passade på att få ett mellanmål....yippee va kul

Just nu är Happy Jade och Lotta i hundgården tillsammans...de ser så rofylda ut och ligger helt lugna på sina bäddar  i solskenet och mojar sig, vilken tur med vädret idag....

Har redan hunnit med att städa hela huset och ska ut på skogspromenad igen innan det är dags för jobbet igen...

Tur att man är ledig i helgen,,vi ska ut på äventyr med några av vovvarna på Söndag

 här är några nytagna bilder först

    och här är några bilder på sommarens valpar

        Har tagit lite nya bilder på vårt "uthyrningshus" som vi hyr ut året runt.....

                Ha en jättefin helg...

Själv jobbar man några timmar på eftermiddan,,,sen blir det "Fredagsmys" husse

har middan klar som vanligt när man kommer hem,,tror det blir Snitzel idag...

Av Jaxgård - 13 september 2011 12:19

     Oj vad det blåser denna trista Tisdagmorgon..regnet hänger i luften men vi klarade oss när vi nyss kom från vår skogspromenad...

"Lotta" är så duktig och knallar på efter oss,,,iband hänger hon i halsen  på Elias och sliter o drar, men han är så snäll så han låter den lille hållas...en annan måste "rycka" in och befria gossen....

Idag har det väl inte hänt så mycket..jag och "Lotta" har bara slöat lite nere och tagit det lungt....(husse döpte de sista valparna till "August" o Lotta" för skojskull)

Ska iväg och jobba snart och husse har gjort hemgjort rotmos och fläsklägg till lunch..."smaskigt"


Sätter in lite diverse bilder från båda kullarna i år som jag hittat i arkivet..

Have A Nice Day

             


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards