Direktlänk till inlägg 16 december 2020

Hjärtat gråter....Elias är nu en englahund

Av Jaxgård - 16 december 2020 19:50

Så vaknade man tidigt och skulle ge vovvarna mat och såg direkt att något allvarligt nu hade inträffat med Elias som nu är 14 år och 4 månader...
Hans ena bakben bar inte längre utan liksom hängde där och han hade svårt att bajsa och han har varit lite småkrasslig en tid, så har bävat för denna dag...

Ringde till veterinären och fick komma dit direkt vilket jag är tacksam för... och husse bara gråter hela tiden och båda flickorna tittar storögt på husse och det ser ut som även de fäller en tår då vår trio har varit de bästa av vänner...de förstår att Elias nu är borta och båda är lågmälda och vill att man klappar och kramar dem hela tiden som att de också vill ha tröst..... har tänt ljus för Elias och kan inte med ord förklara vad denna underbara pojke betytt för både mig och husse... han blev mer och mer husses vovve på slutet... ibland struntade han att följa med mig och flickorna på vår morgonpromenad.... hittade honom inne hos husse istället för varje morgon fick han en smörgås med leverpastej som husse delat i små bitar..kanske kan jag tänka tillbaka på alla hans hyss under åren med glädje ... just nu rinner det bara tårar..önskar dig det allra bästa nu i hundhimmelen min käraste Elias. Vi glömmer dig aldrig.

Här är lite info om vår änglahund....
Vi var på massvis med utställningar förut och han blev Svensk Champion direkt efter att han fyllde 2 år..han var med mig och Lena S på Stockholmsmässan några gånger med och vad vi har skrattat över alla hans hyss... smet efter en Snauzer gjorde han också... pust..
Han är stolt pappa till MÅNGA stora kullar och har Elias att tacka för så mycket i min avel...
tack finaste du... vi saknar dig så mycket.. nu kommer det tårar igen..
Elias född 31/7-06 - 16/12-20

 
 
Ingen bild

Susanne Höijer

16 december 2020 20:13

Så sorgligt. Det är så jobbigt när man kommer till den dagen som de måste lämna oss. Kram till er/Susanne, Sammys matte.

Jaxgård

22 december 2020 12:41

Så sant?God Jul på er?kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Måndag 29 april 10:02

I Lördags morsse började Shakira att valpa Och de första kom med attans fart medan de sista 2 kom som en överraskning på kvällen för trodde det var klart efter nummer 9 Hon födde 11 valpar men tyvärr var det en som inte klarade sig Vi har nu 5 p...

Av Jaxgård - Tisdag 23 april 10:52

Nu är det inte många dagar kvar innan Shakira ska valpa Hon är rejält tjock men mår annars bara bra även om promenaderna nu går i slowmotion Spännande dagar nu Är ni intresserade av en gul valp så är ni välkomna att kontakta mig för mera info ...

Av Jaxgård - Tisdag 16 april 23:01

Nu är det inte så lång tid kvar innan Shakiras och Dollars valpar skall födas Men Shakira mår bara bra och är hur pigg som helst på våra promenader Sahara fick labbefnatt idag men Shakira tog det lugnare Håller på att fixa allt nu till valpning...

Av Jaxgård - Fredag 5 april 16:49

Shakira har redan blivit rejält tjock och ska valpa i slutet av månaden för leverans i Juni Det blir som jag skrivit enbart gula valpar i kullen och välkomna att kontakta mig för mera info om kullen. Önskar alla en trevlig helg och vi har fått ...

Av Jaxgård - Söndag 31 mars 10:47

Det är nu 4 veckor sen jag parade Shakira med Dollar Och det verkar som att hon är dräktig för hon har gått upp rejält i vikt Så om ni är intresserade av gula valpar som är leveransklara i mitten av Juni är ni välkomna att kontakta mig för mera i...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards