Alla inlägg den 7 december 2020

Av Jaxgård - 7 december 2020 14:12

Man vaknade till riktigt uruselt väder ... grått grått och regn på det... så vad gör man... passade på att klä granen så det livar ju upp det lite...
Sahara som äter på precis allt har varit dålig i magen så har gett henne medicin så ska hon nog piggna på sig lite... hon är hopplös och vet inte vad som tagit åt mina vovvar för nu är även Elias som är på sitt 15, de år totalt matgalen...han hör ju lite dåligt men hoppsan vad gubben steppar på när mat är i faggorna...suck
På Fredag blir det 3 veckor sen vi parade Shakira... spännande nu.

Jag och min syster var och julshoppade lite och har roat mig med att slå in lite paket.... har köpt massor till mitt barnbarn Alicia... hon är så himla rolig nu... sjunger på 3 språk och alfabetet rabblar hon upp varje dag... på Engelska... tacka youtube för det
Hon sjöng en barnvisa på Thai häromdan för farmor som fick tårar i ögonen... har längtat så länge på det.

Får jag presentera en riktig snygging...
Det här är Shakiras mamma Lillys kullbror Loke som bor hos Fam. Johansson
Högt älskad och husses bästa kompis precis som det ska va..

Lite nostalgi med tiken som vår kennel började med..
Det här är min ena stamtik .. Caddy...Applejacks Sempre Sempre
Och jag kan väl få skryta lite...pokalen som står på hedersplats fick hon i Älvsjömässan 1994...
Jag fick jackpot när jag fick köpa denna underbara tik av MaiLis....
Caddy var på denna utställning yngst av 80 tikar... 9 mån och 5 dar gammal och vad händer... den Engelska domaren var helt tokig i henne och ville ta med henne till England och gav henne certet samt att hon blev även bästa tik för dagen... jag var gravid i 6 månaden när jag sprang runt i ringen så mina vänner Carola och Karin fruktade på att jag skulle få missfall...heheee vilket minne ... året efter vann hon även certet där i unghundsklassen och året efter det även cert och BIM i öppenklass... har aldrig hört att samma tik vunnit 3 år i rad förutom Caddy.... föresten så har min Gilda vunnit där 3 år i rad med men i veteranklassen...
tur att Shakira håller ställningarna nu..
Nordic Junior Winner 2019 är hon ju på samma utställning..
Kom och tänka på att även min championtik Gilda vunnit cert där och inte att förglömma Ingrids dubbelchampiontik Skilla...
Hon är kennelns enda dubbelchampion...
Härliga minnen att tänka tillbaka på när det inte finns utställningar att åka på..

Luna med valpar... hon var en enastående mamma... sååå kärleksfull och tålig

Vad vore livet utan dessa små...
På bilden Shakira som valp och Alicia

Fullt hus..
Shakira med syskon

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards