Alla inlägg den 12 januari 2020

Av Jaxgård - 12 januari 2020 13:13

Oj vad det har stormat ute de sista dagarna men kom just hem efter en långtur med vovvarna och går 2 promisar om dan med stavgång....så härligt nu när man har så duktiga lydiga vovvar att man kan ha dem lösa och Elias steppar på ännu men börjar ju bli lite seg men hänger med ännu och även hans kullbror Nils i Borlänge är i form ännu...
Kör stenhårt själv också.... förutom daglig stavgång så går
Jag o syster min och Christina på minst 2 stenhårda pass i veckan på Friskis och man mår toppen....
Nu börjar även livet återvända igen för i morgon kommer äntligen vår son Victor och familjen hem från Thailand... som jag och husse har saknat dem.. de bor ju 100 m från oss och ska upp och städa deras hus så det är rent och fint..ska bli underbart att träffa Alicia och då Nan är överhopad med jobb så blir jag NANNY framöver igen...

Är lite förbannad då jag klantat till med anmälningen till Kumla nästa helg så vi inte kom med men då anmälde jag till Mjölby istället och då kanske jag kvistar över och hälsar på min bästaste vän Karin N på vägen... men först om 14 dar är vi med på en inoff utställning i Malung så jag får träna Sahara lite grann... från att hon varit ett långbent skrangel tycker jag att hon har blivit riktigt stabil och i mina ögon riktigt fin och är nöjd med både utseende och temperament hon är ...full of confidence ... men det är ju inte säkert att domarna tycker lika men då är det väl så då....huvudsaken är ju att jag är nöjd...
Har kollat lite på kommande utställningar och fastnade för en 2 dagars i Visby med 2 trevliga domare ... båda var i Älvsjömässan och frågade Karin om hon ville följa med på några dagars semester dit och hon blev intresserad direkt.. ja vi får se..
Har tänkt mycket på allt trevligt som hände på mässan sist och en sak där blev jag riktigt tagen av..... det var en kennelkollega jag tävlat mot hela hösten och hon har aldrig sagt ett ord till mig förut men nu så helt spontant så sa hon till mig med eftertryck... men vilken vacker tik du har... verkligen SUPERFIN... det blev jag verkligen glad åt... all heder till dig

Ja nu måste jag pysa och önskar alla en trevlig Söndag..


Svarta maran har alltid något i munnen när vi är ute och går

Rostbiff och ett glas vin blev middan för mig o husse igår kväll

Snart är hon på väg hem igen... men vad mycket roligt hon fått uppleva sen i November

Saharas kullbror

Sahara med syskon här alldeles nyfödda

Mitt och flickornas eget lilla hus i Finland... Båda mina flickor stortrivs här.. de plaskade i vattenbrynet och tyckte livet lekte

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards