Alla inlägg den 6 januari 2020

Av Jaxgård - 6 januari 2020 14:48

Så har vi då öppnat för ett nytt år så får vi se vad framtiden har i sitt sköte..
Det jag mest är stolt från senaste halvåret är min Shakiras framgångar i utställningsringen och tänkte berätta lite om det nu.... shakira har ju 20st helsyskon.... inte illa eller hur och kul för mina valpköpare som har syskon till henne att höra lite mer.... Poncho (Elhid Van Dalen Gamemaster?s Ego) använde jag till min Lilly både 2017 och 2018 års kull och i båda kullarna föddes 11 valpar (en dödfödd i den första) fantastisk fina valpar med utmärkta pigment och alla 20 valpar var helt u.a på precis allt....
Hon har ju vunnit juniorklassen alla gånger utom två och tänkte berätta om 4 domare som blivit helt hänförda av henne..

När vi var till Svenstavik så hade vi en domare som hette Gunnar Norlin som var mycket trevlig samt erkänt duktig och som lockade många utställare.... Shakira vann juniorklassen med Ck och 3 bästa tik med R- cert... han kom iaf fram till mig och lovordade Shakira och sa att hon skulle vunnit om pälsen varit på plats.... denna päls alltså...
Sedan när vi var på väg till Finland och stannade till i Vännäs ... där vann hon allt Cert o BIR... där hade vi en Dansk domare som hette Lene Johansen... hon kom också fram efteråt och sa flera gånger vilka fantastiska EXELLENTA rörelser hon hade och var säker på en fin framtid...
Sedan i Rättvik ställde vi ut för Jobse Sjoerd och han var fullständigt hänförd av Shakira och sa att han la märke till henne direkt när hon kom in i ringen och att hon var en av de bästa juniorer han sett över huvudtaget och efter att hon vunnit CERT och BIR ville han ha reda på vad hon kom ifrån och vilka föräldrar hon hade...pust...vilken tur att det var egen uppfödning
Sist men inte minst var vi ju till Älvsjö och där hade vi ju 2 domare .. i juniorringen gjorde Rajic Branislav Shakira till Nordic Juniorwinner-19 och sen tävlade vi vidare bland alla CK hundar i andra ringen för Sven Slettedal och han var verkligen totalt imponerad av min tjej...efter att hon kommit 2 bland samtliga tikar med Nord R- cert så kom han fram och lovordade henne så man blev generad nästan.. och sen fick vi tävla om BIR o BIM om dagens vackraste Junior och den vann hon ju och då stannade han till igen och berömde Shakira och trodde hon skulle bli champion på nolltid.... det känns att man blir både ödmjuk och tacksam över att få uppleva något såhär fint av så duktiga domare...
Nu har jag berättat lite för alla och speciellt roligt är det ju för er som har helsyskon till henne...
Spelar ingen roll hur det går för min flicka i framtiden .. hon är den finaste ljuvligaste flickan iaf i mattehjärtat... älskar henne och för de som undrar så behöver hon bara få ett cert efter sin 2 års dag i Juli så är hon Champion ... jajaaaa...
Det blev ett långt inlägg men ville dela med mig av våra äventyrer sista tiden..
Ha en fortsatt fin helgdag

Utställningen i Vännäs på väg till Finland och här blev Sahara BIR valp

En stolt morfar Elias med skitdryg Shakira på halsen

Snart är det Saharas tur att inta juniorklassen

Luna med sina valpar

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards