Direktlänk till inlägg 26 augusti 2019

Utställning

Av Jaxgård - 26 augusti 2019 12:19

Igår var jag och Shakira till Toxa i Märsta på utställning och med var också min halvfodertik Pärlan med matte Lilian...
Långa köer på morgonen då skk utställningen var på bara en dag och trångt trångt vid ringen då de satt ut sina tält så man fick inte plats och gissa vad man hörde upprörda uppfödare som klagade över trängseln och till råga var det supervarmt och tog lång tid i ringen då det var 2 domaraspiranter som också skulle klämma på vovvarna ... pust... pust... åker nog aldrig dit igen.
Min Shakira är fortfarande helt urfälld och har varit det hela sommaren vilket ju gör att hon inte visas från sin bästa sida såklart och inatt kom jag på en hemsk tanke ... tänk om det beror på ormbettet i våras då hon var nära att dö och ser ju att hennes avföring är fortfarande väldigt torr... suck... lite orolig är jag.

Soligt och vackert väder är det ju nu och pysslar lite och förbereder min och flickornas Finlands resa.... börjar bli lite pirrig för vi ska ju ha lite kul på vägen .. hoppas kan man ju.. hemligt hemligt.... men bokade just en stuga i Vännäs där vi ska övernatta...vad kan det va heheee ..sen full fart till vår strandstuga i Taivalkoski... vårt smultronställe och Skakira älskade ju att plaska i vattenbrynet ... hoppade från bryggan och apporterade... jagade lite renar och lekte livet... få se vad lilla Sahara säger när hon står öga mot öga med ett fång renar..
Mina syskon kommer dit också för vi måste ju se efter vår gamle far som saknar och gråter efter vår mamma som gick bort för 4 mån sen. .. min bästaste kusin som bor 80 m från oss och som ser efter vårt hus är överlycklig att jag kommer igen... femte turen i år tror jag.
Ha det gott i solskenet idag.



När ska min älskling få sin päls kantänkas..
Annars jättefin kritik på båda flickorna

Shakira
Exl. 4 junkl med CK

Pärlan blir genomgången av en av domaraspiranterna..
Exellent med superbra kritik

Det här är Saharas kullsyster Mira .. så älskad av sin familj... och hon har egen Nanny också... farfar

Här ska flickorna få plaska runt och apportera... längtar längtar... blir strandbastubad varje kväll

I vårt egna lilla hus på tomten ska flickorna och matte bo i

Min syster blir pangis också på Fredag så nu har vi tid att vara mer här i vårt hus som ligger i Taivalkoski... i jämnhöjd med Haparanda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Måndag 29 april 10:02

I Lördags morsse började Shakira att valpa Och de första kom med attans fart medan de sista 2 kom som en överraskning på kvällen för trodde det var klart efter nummer 9 Hon födde 11 valpar men tyvärr var det en som inte klarade sig Vi har nu 5 p...

Av Jaxgård - Tisdag 23 april 10:52

Nu är det inte många dagar kvar innan Shakira ska valpa Hon är rejält tjock men mår annars bara bra även om promenaderna nu går i slowmotion Spännande dagar nu Är ni intresserade av en gul valp så är ni välkomna att kontakta mig för mera info ...

Av Jaxgård - Tisdag 16 april 23:01

Nu är det inte så lång tid kvar innan Shakiras och Dollars valpar skall födas Men Shakira mår bara bra och är hur pigg som helst på våra promenader Sahara fick labbefnatt idag men Shakira tog det lugnare Håller på att fixa allt nu till valpning...

Av Jaxgård - Fredag 5 april 16:49

Shakira har redan blivit rejält tjock och ska valpa i slutet av månaden för leverans i Juni Det blir som jag skrivit enbart gula valpar i kullen och välkomna att kontakta mig för mera info om kullen. Önskar alla en trevlig helg och vi har fått ...

Av Jaxgård - Söndag 31 mars 10:47

Det är nu 4 veckor sen jag parade Shakira med Dollar Och det verkar som att hon är dräktig för hon har gått upp rejält i vikt Så om ni är intresserade av gula valpar som är leveransklara i mitten av Juni är ni välkomna att kontakta mig för mera i...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards