Alla inlägg den 20 juli 2021

Av Jaxgård - 20 juli 2021 22:42

I Söndags morse började jag och flickorna vår resa hem igen.. 120 mil skulle avverkas men resan hem gick som på räls.... min Nissan Suv bara susade fram som en klocka.... vi stannade och rastade såklart men på 15 timmars färd nonstop hörde jag inte ett enda klagande från flickorna de är så himla duktiga.
... och har väl aldrig varit med om maken till varmt och fint väder vi hade... över 32 grader ibland...Sahara hoppade i vattnet så fort hon kunde och jagade sina småfiskar och Shakira apporterade tills hon fick sina våteksem... men hon gjorde bus också.. min syrra älskade att bada med svarta maran och så fort Shakira såg syrran i vattnet så trodde hon att hon måste leka ? bodyguard? och flög som en reptil från bryggan och skulle rädda henne... pust ...
Inte lätt att hålla dem från vattnet när det är så nära... hursomhelst så älskar mina flickor vårt smultronställe eller jordgubbställe kanske jag ska säga för de flög till vårt jordgubbsfält så fort de kunde och vräkte i sig så mycket de hann...smaskens...
nu är vi hemma igen och tjejerna löper båda två och drygar sig och rider på varandra... pust.. stön... vad gör man...
Igår bjöd husse på lunch på stan och passade på att köpa dietfoder åt Shakira då hon blivit lite rund... från att varit mager efter valpningen så drog jag på med extra mat ... sen kom pälsen... stön...nåt kilo måste bort ju....
Ha en fortsatt fin kväll allihopa...

En mycket nöjd Shakira mojar sig vid vår strandbastu en varm härlig kväll

Lite bilder från Finland

Shakiras dotter Roxie ska snart på sin första utställning... spännande

Lilly med sina småttingar.. någonstans ligger Shakira... bild för 3 år sen som var ned på fejan

Shakiras kullbröder Bruno och Bosse som bor hos Ulf o Marianne i Borlänge

Här är det Pärlans och Blues dotter Lisen som mojar sig hos matte Katarina

Min lilla Prinsessa Alicia var så glad när farmor kom hem igen..

Nytagna bilder vid vår egen lilla sjö idag...

Bild från Finland... mina kusiners barnbarn kom och hälsade på varje dag och lekte med vovvarna..vi bor bara 70 meter från varandra

Avslutade kvällen i min HACIENDA med en kall drink idag i kvällssolen..livskvalite fast det är Tisdag heheeeee

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards