Alla inlägg under mars 2021

Av Jaxgård - 13 mars 2021 18:47

Har fixat och fejat hela dagen för alla leveranser i morgon... valparna är så tillfreds med livet och matglada som attan men då är ju allt ok....
Imorgon är det fullt rejs...
Trevlig kväll

Hela gänget tillsammans...

Sötnosar...

Oj... vad jobbigt och bli duschad...
Körde nonstop dusch på hela gänget

Vi är duschade och klara och får vänta på våra syskon i buren en liten stund tills alla är klara... vi kollar lite på trav med husse under tiden...

Av Jaxgård - 12 mars 2021 13:32

Har nyss kommit hem efter besiktning av valparna... och alla 9 var friska och krya.... yipeee vad sköööönt..
De har fått mat nu och sussar skönt efter sitt livs första biltur....

Här är vi på väg till vet...

Och här är vi på väg hem från vet... inte ett pip i bilen på hemväg.... det tar på krafterna att besiktas..

Av Jaxgård - 11 mars 2021 12:58

Idag har Maria G varit hit och chippat mina valpar och det gick ju hur bra som helst och imorgon bär det av till veterinären....
Allt är fixat och klart och i helgen flyttar hela gänget.... blir tomt

Några nytagna bilder efter deras lunchmåltid..

Maria hjälpte till att ta ett par bilder på min fodertik som ska bo hos Moa...
Miss Pink

Av Jaxgård - 9 mars 2021 11:16

I helgen flyttar hela gänget och håller på att förbereda allt...
har varit och handlat och fixar med alla papper som ska skrivas ut....
Valparna är då pigga och busiga och nu får de klara sig utan mammas mjölkbar men alla är så frimodiga och duktiga.. klippte klorna på samtliga och de var så duktiga allihopa..

Satte in den här bilden på fejan och instagram... kul och ha med alla på samma bild

Mattes älsklingar.... sitter alltid vid sin mattes sida .. ödmjuk o tacksam för att de visar sin villkorslösa kärlek till mig hela tiden och det är ömsesidigt såklart...finaste flickorna... i love You

Tjejen i mitten med rosetten är Shakiras helsyster Pärlan som är min fodertik född 2017.. en vacker flicka

Av Jaxgård - 7 mars 2021 18:19

Det går fort nu.... valparna är nu 7 veckor och det är full fart i hagen nu....
Min son hjälpte mig att ta några närbilder på de små och vet att våra blivande valpköpare tycker det är kul att se på bilderna även om de inte är perfekta... de är registrerade hos kennelklubben redan så i morgon hämtar jag ut deras stamtavlor...
Trevlig kväll från vår valphörna..

Mr Black. Mr Light Blue

Mr Green. Mr. Blue

Mr Grey. Mr Brown

Girls...
Miss Orange Miss Red Miss Pink

Av Jaxgård - 6 mars 2021 17:39

Har precis varit och gett valpisarna lite mat och städat och bäddat rent.... de är så himla jämna och samma fina temperament.... det är svårt att urskilja några större egenheter utan alla är framåt och glada och tillfreds med livet... för några år sen hade jag en riktig terrorist i hagen ... det var en pojk som skrek som attan hela tiden och ville att han skulle få precis allt först ... en riktig alfahanne .. ju mer jag sa att han skulle lugna sig ju mer skrek han.. pust... stön...skrev på bloggen att jag har haft en riktig terrorist i hagen men tänker inte tala om vem det är.... mycket riktigt... efter ett par veckor kom ett mejl från Gotland..... hej men det var väl min valp du kallade för terroristen förstår jag.. heheee det var det ju och han lever fortfarande och är en mycket älskad familjehund och lugn och fin ....

Valparna har fått leka en stund med mamma och nu ligger de väl och sussar gott tills kvällsmålet jag ger vid 23.00 tiden för vill inte att det ska vara så lång tid tills morgonmålet.
Har satt på lite softmusic så då sussar de gott heheeee..
Ha en fin kväll.. nästa helg börjar valparna flytta till sina nya hem..

Sahara fick följa med och kolla på valparna.. när de var små tyckte hon att de var otäcka men nu tycker hon att de är superroliga... speciellt när de skriker och biter på varandra... hon är nog förskräckt att så här små varelser kan låta så mycket.

En underbar harmonisk bild på Shakiras kullbror Bruno... som enligt husse Ulf och matte Marianne är en kopia av Shakira... samma fina lugna sätt och samma fina uttryck
.. Will to please...
Hos dem bor även deras kullbror Bosse... härlig kille det med...

Här ser ni valparnas släktingar... dessa är vår Magdas valpar för många många år sen..
Flickan till vä är husses barnbarn Amanda... och tjejen i mitten ser jag att det är min syster.

Av Jaxgård - 4 mars 2021 15:13

Börjar bli full fart i hagen nu..... har beställt tid till veterinären för besiktning och spruta och på Torsdag nästa vecka kommer Maria G hit och Chippar valparna...
Allt är redan förberett för de små busarna...

Renbäddat och fint... men hur länge heheeee..
är iallafall så glad att alla är då friska och framåt....

Hej o hååå vad kul det är med så många syskon.

Det här ni våra blivande valpköpare... satte in den här blänkaren på Labradorer. Se .. den hat fått fantastiska 860 likes hittils och många fina utlåtanden.. det värmer

Av Jaxgård - 2 mars 2021 14:58

Idag har jag försäkrat hela kullen i Agria och allt är väl i valphagen.... de hade rullat runt rejält när jag gjorde rent i hagen och de är alla så livskraftiga och starka och blir vackrare för varje dag.... satte in en blänkare på dem i Labradoren.se och är väl uppe i 600 likes nu tror jag det var och så fina omdömen om dem..

Världens snabbaste leverans av mina valplådor... beställde dem i Måndags och nu på morgonen hade de levererat dem utanför huset när jag vaknade.... otroligt
Alla får en sådan här praktisk foderhink med 3 kg torrfoder till valpen.. en filt med mammas doft på lite valpgodis och presentkort...
Dessutom kommer det valpkit från Agria med både filt och febertermometer och lite annat kul....
Så nu klarar sig mina valpköpare med maten i början...

En av pojkarna får vara dogmodel idag..
Mr Green...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards