Direktlänk till inlägg 13 september 2020

Hektisk vecka är över..

Av Jaxgård - 13 september 2020 18:58

Det går undan nu... i Måndags var jag och ögonlyste Shakira och allt var u.a så nu är allt klart för parning... strikta regler på djursjukhuset... vi fick sitta på baksidan och fylla i papper och de kom sen och hämtade Shakira... man fick inte ens följa med in själv... men det är väl bra att de är noga...
Har även börjat på Friskis i veckan med min syster och Christina... vi dansade på i en timme och skönt var det... Corona anpassat där också och inte för många...

I Tisdags blev vi bjudna på Pincos av vår driftiga svärdotter...man beställer maten och drickat i appen på mobilen och alla rätter är små så vi hann prova på flera... börjar alltid med planksteken...trevlig kväll hade vi och lite annorlunda...

Maria G ringde och ville att jag skulle komma och kolla på hennes valpar som är halvsyskon till min Shakira... kullen var superfin och fyra fina tikar att välja på... vi fikade och knäppte bilder på hela gänget... tack Maria för titten ... jättetrevligt.. trevligt Lördagsnöje

Idag har jag varit på en liten Corona anpassad utställning och strikta regler.. vi fick ha munskydd i ringen Shakira var heltaggad över att få visa sig igen och drog iväg som bara den... pust... stön..och stormigt väder på det..
Hade anmält Sahara med men tyvärr har hon fått våteksem på båda sidorna på halsen så hon fick stanna hemma... snart ska vi iväg igen...
Ha en fin fortsatt Söndag kväll
Föresten
Det ringde en valpspekulant nyss om valpar och berättade att hon hade träffat Saharas kullbror Valter och hon var helt överväldigad hon tyckte att han var den vackraste labben hon sett i hela sitt liv.. det värmer en uppfödares hjärta..

Saharas gula bröder...

Sahara med syskon

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Söndag 5 maj 10:49

Det har varit en lugn och behaglig natt med de små men mamma ville ha mat klockan fyra i morsse Oj vad hungrig stackars mamma var men det kostar på att föda hennes bamse kull Efter det har hon fridfullt legat med valpisarna fast jag har härjat med ...

Av Jaxgård - Lördag 4 maj 10:10

Det finns en filmsnutt på de så på FB och insta Snart kommer jag nog på hur man sätter in den på bloggen med hoppas jag ...

Av Jaxgård - Lördag 4 maj 08:25

Här kommer en direktrapport från valphagen Alla valpisar går upp bra i vikt och är nöjda och belåtna fast de är så många Mamma Shakira har gott om mjölk och pysslar om de små lugnt och fridfullt Småttingarna har tur som har en sådan kärleksfull m...

Av Jaxgård - Onsdag 1 maj 07:59

Det har varit en lugn natt nu men igår hade Shakira efter värkar för det brukar de ha efter 3 dagar så det blev några vändor ut under natten De har sin valplåda i matrummet och där sover jag själv bredvid den på min campingsäng heheee men det går h...

Av Jaxgård - Måndag 29 april 10:02

I Lördags morsse började Shakira att valpa Och de första kom med attans fart medan de sista 2 kom som en överraskning på kvällen för trodde det var klart efter nummer 9 Hon födde 11 valpar men tyvärr var det en som inte klarade sig Vi har nu 5 p...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards