Alla inlägg den 18 juli 2019

Av Jaxgård - 18 juli 2019 05:32

Plats: Taivalkoski Norra Finland i familjens strandhus.... med matte och Shakira och min bror Putte och pappa 89 år... syster med man har åkt hem men vi stannar här veckan ut och alla stormtrivs....
När vi går runt kvarteret så träffar vi Shakiras nya kompisar hela tiden... min kusin Nickes Snauzer som skäller ut Shakira efter noter oförskämda vovve men igår fick Shakira nog och skällde tillbaka heheee .. första gången jag hört henne skälla faktiskt... sen är det en ettrig liten tax som brukar komma farande men då lyfter Shakira knappt på ögonbrynen utan frustar till lite... värre med renarna som dräller runt.. det är liksom mer exotiskt tycker hon...
Nu när alla papper efter mammas bouppteckning är klara så är det lite lungnare och vi kan koppla av med lite semester och vi har det så underbart här... min bästaste kusin bor ju bara 50 m från oss för det här är ju släktområde och pappas bröder som numera ej är i livet har ju tomter bredvid oss där våra kusiner numera bor så vi har trevligt sällskap hela tiden...
Det var allt från midnattssolens land denna gång... det är så ljust på matten så vi har mörkläggning i fönstren då sover vi gott...

Matte och Shakira på vår brygga efter helgens bravader i Uleåborg ... Shakiras mamma Lilly var med på samma utställning för några år sen och det är så stort och så mycket folk så det tog en timme innan jag hittade på vår bil då... nu har jag lärt mig.. tar ett foto på parkeringen men i Lördags när vi kom så fick vi sista parkeringsplatsen för det var proppfullt.. men supertrevliga människor överallt

Fina blommor har vi fått men jordgubbarna är ej klara ännu här

Här har matte och Shakira städat strandbastun.. duktig hjälpreda jag har

I väntan på att få smaka på lite grillat

En äkta finsk bastu ser ni här...vatten tas från sjön

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards