Alla inlägg under mars 2019

Av Jaxgård - 25 mars 2019 07:33

Vi är uppe tidigt idag och har gett Luna mat och en promis... duschat henne och nu ligger hon åter i valplådan och snarkar på med sina småttingar ... natten har varit lugn och Luna har legat blickstilla hela tiden och har bara behövt rätta till någon då och då så de kommer åt mjölkbaren som är stinn...
Passade på att väga tjockisarna också och den största väger nästan 600g.
Men man ser ju med blotta ögat att de mår bra... våra svartingar har fantastiska skimrande fina pälsar...
nu ligger gänget utslagna tätt intill sin mamma och snusar... inte ett pip höres
Allt från hagen idag..

Nytagen bild efter promis... tror ni inte att Luna började gråta efter sina små då hon tyckte att jag tog för lång tid på mig att plocka ut dem från korgen.... sååå kär är hon i sina bebisar .. det är hjärtskärande gulligt tycker jag

Mätta och belåtna ligger vi nu tätt intill vår mamma

Bild tagen igår... gänget ligger utspridda lite hör o där

Av Jaxgård - 24 mars 2019 08:15

Efter en lugn natt så har jag varit ute med Luna och bäddat rent i valplådan... Luna såg lite förskräckt ut när jag la valparna i en korg men tröstade henne med att det var bara en liten stund medan vi var ute och hela gänget somnade direkt så hon blev lugn... jag måste ha gjort någonting bra här i livet eftersom jag åter har lyckan att få en sådan fantastisk mamma till valparna... lugnt och tryggt ligger hon absolut still i hagen och matar sina små med sådan värme att se... lyckostar till valpar de vet inte än men de får den bästa starten i livet med en harmonisk kärleksfull mamma
Och matte sover ju utanför hagen också och har koll...

Har berättat för Shakira också att en av flickorna stannar hos oss på farmen så hon får en lillasyster.. de kommer att ha så kul i sommar och kolla på hästarna som betar utanför...
Nu när alla vovvar är matade så ska det bli gott med lite nykokt kaffe...
Ha en fin Söndag

Luna fick kraftiga och fina valpar och alla tar för sig lika bra
De röda små märkena lite här o där på de små är för att jag ska veta vem som är vem
Men Blondie ser man ju direkt vem det är
Alldeles nytagen bild

Harmoni råder just nu i vår hage

Av Jaxgård - 23 mars 2019 22:30

Är så oerhört imponerad av nyblivna mamman Luna.... hon är ju förstagångsmamma och blev lite fundersam igår inför förlossningen hur det skulle gå.. men... vilken kärleksfull mamma hon blivit.. blev nästan tvungen att tvinga henne ur valplådan så hon skulle ut och kissa o bajsa... och direkt efter ... hon sprang in till sina små och är så försiktig och pysslar om dem hela tiden... mitt modershjärta spricker av stolthet... vilka lyckliga valpar som fått en sådan kärleksfull mamma...
Behöver inte vara orolig alls utan bara ha koll... sover naturligtvis bredvid valplådan närmaste veckorna ifall jag behöver hjälpa till..
Du och jag Luna... det här fixar vi
Sen kväll efter lyxmiddag lagat av husse...
Ha en fin fortsättning av helgen

Nytagen bild... det är harmoni i vår valplåda
Har vägt valparna och de är rejäla bitar.. alla vägde mellan 450-500 gram

Fin middag med pepparstek o hasselbackspotatis .. tack husse

Av Jaxgård - 23 mars 2019 11:34

Igår födde Luna sina och Edwins valpar... allt gick bra och 7 st survivors såg dagens ljus..

Ville ju så gärna ha en svart tik själv och väntade och väntade.. det kom hane hane hane hane... men vad sjutton .. var ÄR min svarta tjej då....och då som nummer 5 kommer en svart flicka då ... ropade yipeee till husse och blev så glad... sen kom det 2 svarta tjejer till ju och totalt blev det
2 svarta pojkar 2 gula pojkar 3 svarta flickor.

Tyvärr så hade jag ju flera gula tikar på kö men moder natur ville annat
Har städat upp och skurat golven och bäddat rent i valplådan .. eldar i kaminen så småttingarna har det varmt och gott... Luna är lugn och harmonisk och ligger tryggt i valplådan med de små..
Ska väga småttingarna också men de ser rejäla och jämnstora ut hela gänget och inte ett pip hörs från valphörnan... och så snart jag ser att allt går bra så får vi hålla kontakt med våra blivande valpköpare...
Nu kan man koppla av lite och ikväll har jag sagt till om en festmiddag ... vi måste ju fira våra fina valpisar och husse ska göra hasselbackspotatis och pepparbiff och ett glas rött därtill... mums

Nyfödda valpar

Av Jaxgård - 21 mars 2019 14:47

Ute på promis i det vackra vädret med blivande mamman...
Fortfarande matglad och pigg.... men har börjat hässja lite...

Av Jaxgård - 20 mars 2019 15:33

Idag är Luna på dag 58 och valpningen blir väl av de närmaste dagarna... men.... än så länge är hon helt lugn och hungrig som en häst heheee...
Men vilken underbar dotter Elias har... sååå harmonisk och följer mig som en skugga ... härligt att se att hon är så trygg och det här fixar vi tillsammans Luna och jag...
Elias som är pappa många gånger om vet ju vad det vankas men Shakira som bara är 8 mån är väldigt nyfiken och försiktigt går hon fram och luktar så där försiktigt på Luna och funderar på vad komma skall...
Nu håller vi tummarna för att allt går bra bara..

Allt klart... Luna inspekterar valplådan
Magen har ramlat ner redan och mjölken sprutar
Den här lådan har hängt med länge länge

Och min andra baby Alicia med familj är hemma igen.. så skönt
Här är hon i Thailand med mor o far

Full fart på vår brygga

Det här är Frank Lillys son från 2017
När han flyttade till sin nya familj var jag avis i flera veckor efteråt .. snyft... så kär var jag i denna underbara kille

Av Jaxgård - 18 mars 2019 19:08

Nu är det inte långt kvar tills Lunas valpning.... hon är rejält rund men pigg o glad

Har förberett allting så nu börjar vi med nedräkningen....

Alldeles nytagna bilder mitt i snöstormen hemma...här hälsar hon på pappa Elias och Shakira....
Luna är från Elias allra sista kull
Elias som blir 13 år till sommaren och har varit kärnfrisk i hela sitt liv...

Här har jag fått 2 följande bilder på Shakiras kullbröder Bosse och Bruno...
Dessa bröder har lyckan att få växa upp tillsammans hos Ulf o Marianne i Borlänge
Lyckosar

Shakira o Elias

Här är lilla Luna som baby ömt ompysslad av mamma Lotta

Här är också Luna med syskon
En superkull

Av Jaxgård - 15 mars 2019 19:03

Nästa vecka är det dags för Luna att valpa och har börjat förbereda allt och i morgon ska valplådan vara på plats här inne...
Spännande tider väntar nu
Men just i kväll blir det Fredagsmys härhemma och vi är så glada att vår son Victor med familj o svärmor kom hem i natt... underbart att se Alicia igen

Shakira o Elias på promis nyss

Våra lyckliga labbar har en egen lite sjö att simma i

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards