Alla inlägg under november 2018

Av Jaxgård - 12 november 2018 08:28

Igår var vi på utställning i Rättvik igen då och det gick lika strålande för min Shakira(Country Looks Rich And Lovely)
Hon blev Bästa valp med HP och senare i BIS ringen BEST IN SHOW för andra dagen i rad ... helt otroligt och bilen blev full med presenter bl.annat 36 kg hundfoder fick vi under båda dagarna...
Lilla Shakira som bara är 4 mån och 6 dar tultade runt i alla ringar med en glatt viftande svans... hon är ju så cool min tjej och full av självförtroende och helt underbar ... vilken lycka att Lilly gav mig denna tjej och när hon var mindre och någon av hennes alla bröder hoppade på henne så fick de däng direkt... min Shakira tar ingen skit hon inte och då tänkte man ju att det var ju just denna lilla tjej var den som skulle stanna kvar hos oss heheee
Nu snart ska man vara barnvakt och senare till Marie och hennes salong och fixa håret...
Det är Marie som flyttar hit och är hundvakt sen med hjälp av min bror Putte...de är guld värda dom ställer upp år från år..
vädret är grått och tråkigt ute men ha en fin dag... en annan känner sig lätt om hjärtat nu... behöver aldrig mer jobba om jag själv inte vill...

Shakira
BEST IN SHOW för andra dagen i rad

Även Pärlan ( CL Pearl From Tahiti) var med och fick Exellent med matte Lilian
Pärlan är min halvfodertik och helsyster till Shakira från förra årets kull

Pärlans kritik

Pärlan och Shakira vilar i sina burar för det tog lång tid med 70 talet anmälda vovvar båda dagarna

Lilla Alicia med mor o far var hit igår kväll på Fars dag middag

Elias väntar nog på att något kan ramla ner med lite tur

Av Jaxgård - 10 november 2018 18:51

Idag har vi varit på utställning i Rättvik och det gick ju överförväntan för min lilla Shakira ...
Hon blev BIR VALP först och senare under dagen BEST IN SHOW med massor av presenter ... så himla roligt
Brossan Bronco var också med och blev 2 Bästa hanvalp med HP.... skulle nog ha vunnit men tyckte att varje gång vi passerade våra burar så skulle han dit istället hehee så domaren skrev att han rörde sig utmärkt men bara NÄR han själv ville ... det ni det är grabben det
Med var också min halvfodertik LUNA som går i öppenklass och fick EXELLENT och 6 bästa tik bland 24 st...
imorgon blir det ny utställning i Rättvik igen
Och tack till mina underbara valpköpare för att ni tog er tid att komma dit och speciellt Helen som stannade kvar till sent..
Vi höres

Shakira BIR och BEST IN SHOW IDAG

Shakira

Vi fick massor av fina presenter i BIS ringen

BIR

Bronco till vänster med matte och även valparnas kullbror Rocco kom och hälsade på med sin familj och han är lika vacker även han..
Blir nog utställning snart där också då hans superduktiga lillmatte Erica ligger i hårdträning

Shakiras fina utlåtande

Även min halvfodertik Luna var med idag med matte och husse...
Exellent och högt placerad med massor av tikar

3 glada kullsyskon fick träffas idag..
Shakira Bronco och ROCKO
Puss puss

Av Jaxgård - 9 november 2018 09:51

Klockan är 09.30 och förbereder inför min sista arbetsdag .... känns lite vemodigt då jag älskar mitt jobb i spelhörnan och alla mina stamkunder som troget köpt alla mina V75 andelar vecka efter vecka ... men... samtidigt är det befriande att kunna göra precis vad man vill resten av livet...och man har fullt upp för om 3 veckor bär det ju av till Thailand i nästan 2 månader ... får väl sitta på stranden i värmen och meditera heheee...
Ikväll bjudna till vår son med familj på sukiyaki igen.... hmnnnnn nu gäller det att njuta av livet.
En glad PENSIONÄR just nu men kommer nog att jobba lite extra då och då nästa år...

Shakira ligger och tuggar på ett ben vid mina fötter just nu

Morfar Elias med Shakira på en promis

Ikväll middag hos detta vackra par
My family

Bästa vännerna
Shakira med sin morfar Elias
Hennes livvakt

Av Jaxgård - 7 november 2018 21:46

Nu bara 2 dar kvar att jobba och sen gör man bara det man vill resten av livet... känns lite konstigt men spännande och vilken tur att man har fått världens ljuvligaste barnbarn att pyssla om och sen har man ju lilla Shakira Lillysdotter.. en ljuvlig liten varelse och hennes stackars morfar Elias som har den lille terroristen hängande efter sig hela tiden... men... ser att de älskar varandra och Elias är Sååå tålmodig pojken min..

Ska göra en andel till jobbet på V 75 i helgen som ska heta Shakira ... är ju multi jackpot i helgen och nu ska kulorna inhämtas hehee...
Förresten...hände något kul på jobbet idag...
Det kom fram ett par trevliga tjejer som berättade att de brukade läsa min blogg hela tiden och de visste allt om mina vovvar och vi pratade om mina vovvar och allt som hänt och de var nyfikna på min nästa kull och när den skulle bli av .. det fantastiska var att de var ända från Västerås..., och nu får vi aldrig träffa dig här igen då sa de... men lugn... efter vår Thailandsresa kommer jag att extraknäcka på mitt älskade jobb igen då och då när det passar just mig... och tjejer om ni läser det här... blev glatt överraskad och kram på er.. så kul att ni uppskattar min blogg och våra vovvar...
Ha en fin kväll allihopa

Nytagen bild på Shakira och matte som just kommit hem från jobbet

Min halvfodertik Luna som jag hälsade på i Grängshammar i förrgår
Dotter till Lotta och Elias född 2016

Idag hälsade jag på Bronco...
Shakiras kullbror

Det finaste som finns ... vår son Victor

Igår kväll blev det bastubad med husse.. fint att fortfarande kunna sitta på terassen och kyla av sig fast det är November..
Det kallar jag livskvalité ...

Dessa vackra pojkar är Shakiras kullbrossor
Bruno och Bosse som bor hos Ulf o Marianne här i Borlänge

Bästa vännerna

Lilly med sina nyfödda valpar...

Av Jaxgård - 3 november 2018 09:07

Snart fyller Shakira 4 mån och idag skippar vi middagsmålet så nu äter lilla fröken bara 3 gånger om dan och tror vi kör på 3 1/2 dl per mål. Hmnnnnn tror det blir bra så länge.
Hon rullar runt med sin aktivitetsboll som jag lagt godis i just nu och för ett herrans liv men hon tycker det är så kul när det ramlar ut godsaker ur den.., vi har nyss gått runt kvarteret men det är tomt hos grannen ...alltså vår son med Fam.. de har tagit in på Hotel nära goda vänner i Gävle trakten och Nan ska jobba .. många som vill bli vackra i hennes lilla salong.
Just nu leker Shakira med Elias så högljutt så man kanske ska ha öronproppar heheeee
Men kul har de..
Ha en toppenhelg allihopa

Nytagen bild på Shakira... min solstråle... så duktig och fin på alla vis... alltid glad

Bästa vännerna

Min stora kärlek Alicia 8 mån
Har varit Nanny varje dag senaste veckan
Hon är så rolig denna lilla tjej

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards