Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

härlig solig höstdag...

Av Jaxgård - 13 oktober 2013 12:04

 

Nytagen bild på  Mamma Nelly och Vera ska det vara ju...inte Lilly....man ser ju som en kratta!!!!!!!!!

    

Så vaknade man till en  härlig solig dag igen...man är ju ledig nu på helgerna tills man börjar på nya jobbet på riktigt...i Onsdags så började jag då på mitt nya jobb på Coop Norra Backa som ska öppnas den 23 Oktober och som har Nya Systembolaget och Apoteket i samma byggnad..och Ikea alldeles bredvid som ska ha invigning 2 dar efter oss...vilket kanonläge och OJ va folk det ska bli...spännande att kolla in  vilka man ska jobba med och 2 av de unga tjejerna ,Felicia och Kajsa-Stina kommer  från mitt gamla jobb...vi ska jobba i förbutiken i kundtjänst/spelhörnan...och nu ska vi även lära oss att sälja korv och färska bakelser från vårt egna bageri,,hehee  har alltid tyckt att man skulle blivit en perfekt servitris..nu är det upp till bevis....hej o håååå.....i Fredags hade ALLA (och det var säkert ett 70tal) utbildningsdag och vi blev bjudna på lunch av chefen..det blev så trångt med all utbildningspersonal  att vissa fick sitta på golvet men vad gör det....alla var så positiva och superglada....ska bli jätte roligt och spännande så här sista åren man ska jobba...kör 3 år till...sen lämnar man över till de yngre  

 

Har försökt att få tag på någon som vill uppdatera min hemsida, då min gamle har slutat. men inte hittat någon...


Men våra valpplaner till våren är följande iallafall......

Kull 1.   Vi planerar att para "Sabine" (C.L In Love Again) kring nyår någon gång...Sabine är naturligtvis frisk med A-höfter och fria armbågar samt har CK från utställning....hon är dotter till vår Elias samt Macy som mamma...hane ej bestämt ännu..helst vill jag ha en svart pojke men återkommer om det senare...Sabine är en mycket behaglig lättsam tjej med et bästa tänkbara temperamentet...jättegullig flicka..ni kan läsa mer om henne på min hemsida

här kommer   bilder på henne....

 

        Och sen planerar vi även att para vår "Jade" (C.L Exklusive Ice Tap) dotter till Happy o Roffe....hade tänkt para henne i år men vi bestämde oss för att vänta då vi ju hade en sådan stor kull i somras...jade är naturligtvis också fri runtom samt har CK på urtällning...Jade är mattes ständige följeslagare och den lydigaste och kärleksfullaste flicka som tänkas kan, hon är sensitive i sitt temperament, alltid sprudlande glad och kommer som ett skott när jag kallar..en umderbar tjej har jag som älskar valpar och hon skulle bli en utmärkt mamma...fästman till henne är ej heller bestämt ännu...troligen blir det en gul pojke så vi får båda färgerna... Jade finns även hon på vår hemsida där ni kan läsa mer om henne....

Här kommer några bilder på Jade.....

 

   

(Jade som 2 veckors valp)

     

     

Återkommer senare vilka "fästmän" vi valt ut åt våra flickor....är ni intresserad av en valp från oss till våren är det bara att höra av sig....nu...måste man ut i det vackra vädret...vi ska går runt sjön tänkte jag,,,nästa vecka gäller det att ha dem i koppel---ÄLGJAKTEN pågår alldeles bakom vårt hus.....hej o håå....ha en fin fortsatt Söndag alla vänner...

(här kommer lite gamla bilder igen)

         

(hit börjar man längta igen)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Söndag 5 maj 10:49

Det har varit en lugn och behaglig natt med de små men mamma ville ha mat klockan fyra i morsse Oj vad hungrig stackars mamma var men det kostar på att föda hennes bamse kull Efter det har hon fridfullt legat med valpisarna fast jag har härjat med ...

Av Jaxgård - Lördag 4 maj 10:10

Det finns en filmsnutt på de så på FB och insta Snart kommer jag nog på hur man sätter in den på bloggen med hoppas jag ...

Av Jaxgård - Lördag 4 maj 08:25

Här kommer en direktrapport från valphagen Alla valpisar går upp bra i vikt och är nöjda och belåtna fast de är så många Mamma Shakira har gott om mjölk och pysslar om de små lugnt och fridfullt Småttingarna har tur som har en sådan kärleksfull m...

Av Jaxgård - Onsdag 1 maj 07:59

Det har varit en lugn natt nu men igår hade Shakira efter värkar för det brukar de ha efter 3 dagar så det blev några vändor ut under natten De har sin valplåda i matrummet och där sover jag själv bredvid den på min campingsäng heheee men det går h...

Av Jaxgård - Måndag 29 april 10:02

I Lördags morsse började Shakira att valpa Och de första kom med attans fart medan de sista 2 kom som en överraskning på kvällen för trodde det var klart efter nummer 9 Hon födde 11 valpar men tyvärr var det en som inte klarade sig Vi har nu 5 p...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards