Alla inlägg under januari 2013

Av Jaxgård - 29 januari 2013 18:57

Vi har ju bara 19km till ROMME ALPIN för de som älskar att åka utför, och vi har ju ett stort hus med plats för 2 familjer óch 8 bäddplatser att hyra,  och det finns några helger o veckor framöver som fortfarande är lediga...ALLA bill ju boka vecka 8 men den är sen länge bokad...vi tar 1.200:- per natt (mimst 2 nätter) eller 4.900:- för hela veckan.

Vill man åka längdskidor finns Gyllbergets Naturreservat bara en liten bit bort...där finns massvis med spår samt värmestugor...

Här kommer lite bilder på huset...på min hemsida finns mer info om stugan....

               


 

Badrum uppe...ny tvättmaskin och torkskåp finns..

Här kommer ett par GAMLA bilder på vår FÖRSTA stamtik Lucy när jag och Carola var till Stockholm och bodde hos Karin o Jessie när vi besökte Älvsjömässan ....Karin tog så bra hand om oss, och hon är fenomenal på att laga mat, så vi hade alltid så himla trevligt....Jag var den lyckligaste tänkbara när jag äntligen fick hämta hem Lucy från Kennel Applejack´s året före, och jag hade bestämt att jag skulle ha en gul tik och nu ÄNTLIGEN hade jag ju en tik jag kunde ställa ut....

   

Snart kommer mera goda nyheter hoppas vi... höres 

Av Jaxgård - 28 januari 2013 19:23

 

Så är det då bara 3 veckor kvar tills valpningen och lilla magen växer.....allt är lungt med vår "lady" och hon är nu ständigt hungrig och blivit riktigt duktig på att tigga lite EXTRA mat...(Jades mage blev rakad lite då vi gjorde ultraljud så det ser lite roligt ut....

I morgon är det spännande igen för nu väntar vi bara på blodprovet för att se när det är dags för Nellys parning,,,och det ska bära iväg till fästmannen "Poker"..återkommer om detta...



Här kommer lite gamla "nostalgibilder igen som jag hittat....ha en jättefin kväll allesammans.. 

     

Våra flickor.. Magda,Sammi,Tinya. Skilla, Gilda och Nellie

    

                     

Av Jaxgård - 25 januari 2013 18:30

Vet att många är riktiga Elvis "fans"  och   husse är ett av de största, här kommer några bilder när han äntligen fick besöka hans hem Graceland...vi var där en gråmulen dag i November när jag fyllde 40 bast..... ett av de största ögonblicken i hans liv... 

     


Av Jaxgård - 25 januari 2013 12:27

 

Kom precis in från en härlig "powervalk" med vovvarna och grannen som var förbi och hälsade på....solen sken faktiskt men ser nu ut att ha gått i moln....

Har anmält ungtikarna Sabine och Lotta till en liten utställning (inoff) här i stan för att träna lite och umgås med vänner för det brukar vara många bekanta som är där och det är en lättsam trevlig stämning alltid...ringde till Maja som bor i byn och har Elsas son "Bosse" ( även Elsa o Signe ska va med) och frågade om de också vill va med och det var klart att de ville...om det är någon annan av våra valpköpare som önskar va med den 5 Mars, så hör bara av er till mej..jag hjälper gladeligen till....(det är nästan som en valpträff)

Nu ska jag kolla hur man jobbar nästa vecka för funderar också på att börja på en fotokurs....gillar ju att fotografera och snart får jag ju nya "topmodels" att fotografera om allt går som det ska med "Jade" som för övrigt mår bara bra och nu börjar hon se ut som en gående "kossa" när hon rör sig...hehee f-låt min älskling..matte bara skojar , men tikarna får faktiskt den gången när de närmar sig valpningen i mina ögon iallafall....  

 

Jade är ju en lite "mjuk" och kärleksfull liten tjej...så lydig fast man aldrig tränat henne och kommer som ett skott när man kallar och har ALDRIG behövt höja rösten ens till henne och hon har ALLTID tittat så kärleksfullt på våra tikar som haft valpar i timtal så nu är man ju så himla lycklig över att hon själv nu ska få bli mamma.  


Nä nu måste jag fortsätta städa lite...jobbet kallar i morrn igen..lååånga dagar....

PS! Föresten..det är loppis på Coopen varje Lördag mellan 9-14 som min arbetskompis Susanna har hand om...MASSVIS med folk och fullbokat...värt ett besök...

Ha en JÄTTEFIN HELG allihopa

(kommer lite gamla bilder igen)

     Nedan bilder från Thailand 

     

     

Av Jaxgård - 23 januari 2013 12:01

Här kommer en alldeles färsk bild på Elvis.....från vår kull från förra året...    

Oj vilket underbart väder det är idagdå...SOLEN SKINER så helt underbart...har varit ner till sjön och vårt grillställe med vovvarna nyss och idag var det ju bara en 7 grader kallt ute så livet känns härligt...är ledig i 3 långa dagar också för det är min jobbhelg, så nu hinner man mycket.

Husse är uppe och gör iordning uthyrningshuset för nu börjar det bli riktig fart på Romme Alpin gäster mest varje helg...

Jade mår bara bra och lilla magen växer för var dag...är så himla lycklig över att hon är med bebisar och ser verkligen fram emot kullen...

Måste rusa nu och göra något nyttigt...men..här kommer lite GAMLA arkivbilder igen från början av vår uppfödning..Caddy födde vår allra första kull -94.. ha en fortsatt fin dag...

       

Lotta nedan är dotter till Happy och Jorma  född -11

 

Av Jaxgård - 21 januari 2013 22:24

Då jag miste så mycket bilder i "kraschen" när datan pajade så har jag hittat några bilder som visar på våra stamtikar Lucy och Caddy med avkommor....håll tillgodo....vi höres

       

Av Jaxgård - 19 januari 2013 10:08

 

Så här såg det ut nyss när lilla "Jade" tog igen sig på sofflocket...lilla magen börjar ju bli lite rund, men hon mår alldeles utmärkt och nu när jag är ledig i helgen så ska jag bara pyssla om mina vovvar,,,nyss när jag tog det här kortet så skulle ju Elias va med och kolla vad vi gjorde...båda blir ju så himla avundsjuka på varandra så fort man ger den ena lite mer uppmärksamhet (superbarnsliga hihii),så Elias hoppade upp i min stol och stog och viftade på rumpan som bara den..och va händer...katten ÄLSKAR att anfalla deras viftande svansar som ni ser nedan....alla måsta väl få roa sig på sitt vis..,,Elias o Otto har en egen "brottningsmatch" varje kväll, och när Elias tycker att det räcker så sätter han bara ena tassen rakt över Otto....rena skådespelet att kolla in dem på kvällarna,och de är ju bästa vänner....

 

Hittade även Elias kritik från hans allra första officiella utställning... var så himla stolt över den...

 

I dag blir det lugna gatan hemma efter en hektisk arbetsvecka..har varit på en härlig långpromenad och vi har väl en 10grader kallt just nu....det blir och elda i kaminen och titta på skidåkning och lite trav...har gjort andelar till jobbet så det gäller att man har prickat rätt....

Nelly löper för fullt nu så det blir parning någon gång nästa helg ....fästmannen "Poker" väntar....

Ha en jättefin helg allihopa..och här kommer lite GAMLA bilder igen som jag hittat....

      

 

 

         


Av Jaxgård - 17 januari 2013 21:58

Är redan 5 veckor på väg......valpar om ca 4 veckor....hmnnnn...va spännande med underbara Jade...finaste flickan som finns.  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards