Alla inlägg under mars 2011

Av Jaxgård - 31 mars 2011 22:31

håller på att träna med min nya canon kamera med det var fasligt vad mycket rattar det var att tänka på..måste träna i morrn för Lena Maja och jag ska på inoff utställning på Lördag...

Allt lungt i valphagen...inte ett pip hörs.....

   

Av Jaxgård - 31 mars 2011 08:42

Vaknade denna morgon till kallt men soligt väder...har hunnit dammsuga som är det första man gör varje morgon och rasta alla hundar...de springer på skaren hur lätt som helst nu när det varit så kallt..


I valplådan råder frid och fröjd..alla valpar är så starka och livskraftiga och tar för sig..de har blivit så runda och fina och pigmenten börjar komma nu...

Alla valpar var ju förbeställda och sålda...men...söker ev. en lämplig halvfodervärd här i närheten till min egen lilla flicka!!!!!

Nu måste jag rusa till jobbet på Coopen...husse blir "valpvakt"


ha en fortsatt fin dag....

     Bild på "Daysie" på sina och Eatons Calvin valparna.....(arkivbild)

Av Jaxgård - 30 mars 2011 17:21

Så har valparna redan hunnit bli 5 dagar....oops  va tiden flyger iväg..

men allt är bara lungt i valplådan, Macy är hur lugn och fräsch som helst fast hon hade så många valpar i magen...hon verkar inte det mista "berörd" utan lungt och fridfullt pysslar hon om sitt bo...

Bäddade rent åt dem alldeles nyss och la valparna i korgen under tiden...oooj va de tyckte det var skönt och ligga där tättintill varandra..Macy tittade på mig och så på valparna och undrade om de aldrig skulle vakna..men jag sa till henne att det var ju bara bra att hon själv fick en liten PAUS...och då fick jag en puss på kinden av henne...vi var helt överens,,men när jag skull börja väga gänget så blev det "full fart" sen skulle ju alla börja äta samtidigt naturligtvis...men dessa valpar har tur...deras mor har MYCKET och KRAFTIG mjölk...när de ätit så ser de helt dävna ut..hahaa   i den här hagen behöver man inte svälta precis.


Jag sover ju bredvid valplådan på en madrass så man har koll..men ...det är sååå lungt..Macy kan man lita på, hon fixar allt galant själv.

Sätter in ett par bilder igen..ska iväg i morrn efter jobbet och köpa mig en ny kamera nu när sonen fick min gamla när han åkte med klassen till Kina på äventyr...

Roligt för våra nya valpköpare att följa småttingarnas framfart...


Nu ska jag ner och pussa på valpisarna..de har det så varmt och gott för vi har gjort en brasa i kaminen nu också...

Husse är nere vid sjön med de stora vovvarna...min käre "Elias" har varit lite däven för han har ju inte fått vara med nu när Macy har valpat och behövt lugn och ro,utan bott inne med lillhusse i hans hus ...men han brukar ju sitta i mattes knä varje kväll annars och bli smekt över kinden.... i övermorgon får de komma  in igen men inte i själva valprummet så klart...Macy behöver ju vara själv men hon bryr sig inte så mycket om hon hör dem i rummet bredvid..de är ju bästa vänner hela gänget..Jade blir nog lycklig också..vår superduktiga flicka...

Ha en fortsatt fin kväll...

     



Av Jaxgård - 29 mars 2011 12:37



 

Här kommer ett par nytagna bilder på de små....de har nu blivit 3 dagar gamla och går upp bra i vikt och mår toppen och det gör deras mamma också..lungn och frid råder i valphagen..sköönt.

kommer mera bilder snart..måste rusa till jobbet och sonen ska åka med sin gymnasieklass till Kina i 14 dagar i morgon så det är mycket nu...han har fått min kamera också så jag måste ut och köpa mig en riktig superkamera så jag kan ta fina bilder på valpisarna framöver...

 husse är hemma och är valpvakt...ha en fin dag..

      

Av Jaxgård - 27 mars 2011 22:20

 

Det har varit full fart några dagar  men allt börjar lugna ner sig nu...har förutom valpningen i Fredags-Lördags hunnit med att jobba hela helgen så husse och lillhusse har varit valpvakter hela tiden....men nu efter den lite långa valpningen så har lugnet återkommit...det blev lite bestyr då den 8:de valpen ville komma ut med ändan först och stoppade upp värkarna för Macy..men det löste sig till slut och alla 8 valparna som är kvar mår superbra...har vägt alla och de har gått upp i vikt och det är lungt och tryggt i valplådan men hur skulle det annars kunna vara med en sådan fantastisk mor som de har...hon ÄLSKAR att pyssla om dem...i går kväll skulle jag ta ut henne för rastning men "icke" ..madamen vägrade att stiga ur valplådan..nehejdå....var tvungen att "tvinga" ut henne för hon måste ju kissa iallafall..till slut fick jag iallafall ut henne och så fort hon var klar RUSADE hon tillbaka till valplådan...hahaa...om några veckor när de små rackarna fått tänder så är det tvärtom...då får man tvinga in henne till valparna igen...

I går kväll så skulle husse och jag fira de små underverken och han hade gjort en finmiddag åt oss..men han bara se halva körlagen på teven förran man slocknade....i dag är man pigg igen och är sååå tacksam över att alla valparna är så pigga och tar för sig..deras suveräna mamma ger de små den bästa tänkbara starten i livet.....Macy som knappt rest sig från valphagen på hela tiden blev så lycklig när jag kom hem idag så hon faktiskt "studsade fram till mig och jag fick världens pussar innan hon rusade in till valparna igen..vi är de bästa vänner Macan och jag...har nog aldrig haft en sån duktig avelstik...

Sätter in lite bilder igen på de små..

kommer nyheter hela tiden nu på våra nya "dogmodels"....

       

Av Jaxgård - 26 mars 2011 19:05

 

I går eftermiddag så började då "Macy" att valpa och det gick väl inte direkt någon raket fart utan det tog bra många timmar men Macy har mått bra hela tiden....hon hade 10 valpar i magen men nu finns 6st gula tikar och 2 gula hanar kvar och hittils har alla sett ut att må bara bra...Macy är ju en ypperlig mamma som pysslar om dem hela tiden...

usch..man blir helt slut av att vaka först och sen har man jobbat hela dan idag...husse och lillhusse har turats om att se efter de små...

De ligger nu nere i valplådan med sin mamma och vi har gjort en brasa i kaminen så de har det så varmt och gott.

Nu ska jag ta in Macy i duschen  och göra henne ren och fin efter hennes långa "pärs" sen ska jag bädda rent och fint åt dem för hann inte riktigt med i morsse för var tvungen att rusa iväg i full kula till jobbet...inte ett "pip" hörs från valplådan så jag antar att " smultronknopparna" mår bara bra....det är underbart att få så livskraftiga valpar som börjar äta direkt och tar för sig och verkar vara i fullharmoni.

samtliga valpar väger mellan 380 och 460gram...ska ner och väga dem igen om en stund...

Har ej hunnit kontakta er som önskade stå i kö..men så snart jag hinner hör jag av mig.

ha nu en fin Lördag kväll..själv ska vi bara ta det lungt  titta till valparna och kolla in teven...

PS. Elias blev även pappa till Malins tik "Jana" häromdan...9 valpar föddes och de kom ut som kanonkulor med 5st på en timme..på 3 timmar var det "klart",,

   

Av Jaxgård - 24 mars 2011 08:04

 

Det har inte hänt så mycket sen igår....Macy åt sin mat senare igår men idag så passade det inte med något....sniffade lite bara.

Hon är lugn och fin ännu och stora magen har "ramlat" ner ännu mer nu...men hon är i mycket god kondition..

Har varit ute med de andra redan för länge sen...på morgon är det  ju skare ute så vi kan gå i skoterspåren hur lätt som helst..det är lungt överallt just nu...flickorna Jade, Elsa och Signe verkar ha tagit "siesta" ute i hundgården och gått in och lagt sig en stund. Elias ligger nere och snarkar och blivande mamman låg under matrumsbordet sist när jag kollade....de vill gärna gömma sig så här före valpningen...

kommer lite gamla bilder igen ....

höres snart igen...

              


Av Jaxgård - 23 mars 2011 10:42

  mormor som valp till de blivande valparna......


I morsse så ville inte Macy äta sin mat längre...men är lugn fortfarande, men då ska det väl inte dröja så länge kanske till valpningen...

Alltid lite nervöst före sådär även fast det gått perfekt tidigare...hennes bebisar har bara "pluppat ut" utan som det ser ut någon ansträngning alls..  ooops va spännande..

Är ledig några dar nu och igår kom även min halvodertik "Signe" hit med sin mor "Elsa"....de ska bo här några dagar när matte Lena är bortrest...

Och gissa va kul Elias och Jade tyckte att de var då...efter att vi skjussat sonen till bussen så gick vi i skooterspåren ner till sjön och det var skare och de jagade varandra och sprang som tokar på sjön..härligt att se sann labbeglädje..lilla Signe som nu är 7 mån.  är så himla tillgiven mig..otroligt lydig och gullig och kollade in hela tiden var jag var och kom som ett skott när jag kallade....Elsa och Jade är ju riktiga "bästisar" sen förut och de är så "lika" att till och med jag måste kolla extra för att kunna skilja dem åt...otrooligt.

Annars är allt förberett till valpningen...Macy ligger i ensamt majestät nere i matrummet där valplådan står och där kommer valparna att tillbringa sina 3 första veckor (med matte snarkande bredvid valplådan de första veckorna)

Nu gick husse ut med de andra vovvarna så när de kommer hem igen så ska jag och Macy gå runt kvarteret igen....det går SAKTA SAKTA nu....

Kommer nytt snart igen...min absolut nya data som husse köpte åt mig nyss "kraschade" igår..helt otroligt..så nu fick man ta fram sin gamla reserv igen...

kommer nyheter snart igen   ha en fin dag....

     




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards