Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Jaxgård - 25 oktober 2011 10:33

   

I går fyllde vår G-kull hela 2år och hoppas att ni allihopa fick uppleva en underbar dag....

´Pappa är ju "Elias" och mamma till dessa sötnosar är ju "ALLIS" (C.L Attraction To Touch) efter Svensk o Norsk Champion Eatons Calvin...

I denna kull föddes vår fodertik "Nelly" som bor hos min väninna Karin i Vartofta och ska nog paras nästa år...

 

Här är kullen nästan nyfödd och valparna hade en utomordentligt duktig och kärleksfull mor i Allis...har haft lyckan att fått börja vår avel med fantastiska avelstikar under alla år...helt otroligt....

 

De här var enda tjejerna i kullen..de hade 7st bröder att faitas med i kullen.....

 

Nu ska jag jag ute med vovvarna på en längre "promis" igen och Lotta ska får följa med idag..igår var hon med för första gången på våra längre turer och det gick så bra så....

Förra veckan när det var kalla nätter så var det ju is i groparna när Jade Lotta och jag gick lite stillsamma promenader på andra sidan sjön....då kom lilla fröken på att man skulle "stampa" jämfota i ishögen och dra med sig en isbit i munnen till Jade för att imponera riktigt...tyckte nog att hon var jätterolig..tyvärr så blev nog inte Jade så impad utan fnyste bara lite åt den lille som ungefär...fy farao va du är barnsliiig!!!!!

MATTE tyckte iallafall att hon var kul...så det så...

Höres..måste jobba på eftermiddan igen...(tråkigt grått väder idag,,regnet hänger i luften....)

Kommer lite diverse bilder igen jag hittat i arkivet...

                 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards