Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Lite resultat från utställningen i Ludvika

Av Jaxgård - 3 april 2011 09:08

Igår så var jag och mina valpköpare/fodervärd Lena samt Maja på en inoff.utställning i Ludvika...vi skulle träna våra valpar från förra året som den 1 April fyllde 8 månader...domare var Pia Razera Brulin som ju är labbeuppfödare också och mycket trevlig som domare.....

Vi hade valparna Bosse och Signe med oss samt deras mamma Elsa samt min Jade..

Först ut var valparna och "Bosse" som kom 2:a i valpklassen med HP (tyvärr lite urfälld just nu)

´hans kritik:  Mycket lovande hanvalp,utm.typ,vackert huvud o utryck, bra hals, bra ben o tassar, välut.bröstkorg,utmärkt päls, bra svans,o tillr.vinklar,bra bestomme,trev.rörelser o trevligt temperament....

Sen var det "Signes" tur i tikklassen valpar och hon vann klassen med HP och blev BIM-valp

hennes kritik: trev.tik av utmärkt typ, trev.huvud+uttryck,bra hals o överlinje, ngt brant kors, gott vink.fram o bak, välut.bröstkorg, tillr.benstomme, utmärkt päls, o goda rörelser, gott temerament. (framtiden för sig enligt Pia...kul )

Sen i öppenklassen tikar så var både Elsa och Jade med i samma klass..

"Jade" kom 2 i klassen med HP tätt följd av "Elsa" som blev 3:a med HP...

 

Jades kritik: tik av utm.typ fem.tilltalande huvud,vacker hals,god front mkt gott förbröst,välutv.bröstkorg, starkt bakställ,bra päls,trev.rörelser,  bra ben o tassar..

Sedan hade vi även en uppfödargrupp med Jade Signe och Elsa och blev BIR samt senare i slutfinalerna BEST IN SHOW 4:a...(jätteskoj även för mina valpköpare)

 

kritik uppfödargrupp:  En uppfödargrupp som klart visar syftet, genomgående bra typade, välgående starka hundar, tikarna ingående i gruppen väl könspräglade....

 

Tack flickor...  Maja, Lena och Ella för en lång men jättetrevlig dag med god stämning både i ringen och utanför...

 

Här hemma så har husse varit valpvakt hela tiden och allt flyter på alldeles utmärkt i valplådan...mamma Macy borde få utmärkelsen "världens bästa mamma" hon är helt fenomenal..lungt och fridfullt pysslar hon om sina kära barn..de växer och växer och är sååå lugna...de lutar  sig mot sin mamma och njuuuter....

Ha en fortsatt fin Söndag...själv ska jag rusa till jobbet nu..husse blir valpvakt även idag..

Ikväll ska han ha middan klar när jag kommer hem ..det ska bli plankstek   som är en av mina favoriter...

             

 
 
Ingen bild

Malin

3 april 2011 19:16

Hej Leila
Kul att det gick bra på utställningen, vi hade tänkt vara med där men det var valpträff hos våran uppfödare samma dag och då valde vi självklart att åka dit. Han har vuxit i kostymen nu och har blivit en fin pojke som fortsätter att utvecklas,(har bild på FB ifall du vill se), var och röntgade i förra veckan med gott resultat,hd-A och ed-ua som jag är glad över. Vet du någon mer inoff-utställn som vi kan åka på i träningssyfte? Har inte hittat något på skapligt nära håll, annars blir det nog Avesta till sommaren. Lycka till med kullarna, vi syns på någon utställn framöver.Mvh Malin

 
countrylooks

countrylooks

4 april 2011 06:36

Hejsan Malin!!! saknade dig i Lördags,,var säker på att du skulle vara i Ludvika. Vi hade en LÅNG men jättetrevlig dag där.Här hemma är det lungt och tryggt i valplådan.Macy sköter allt så perfekt och har så kraftig o bra mjölk så så valparna ligger just nu i en "ormbo"i valplådan och dåsar och är härligt mätta o belåtna..inte det minsta lilla pip hörs.toppen Grattis än en gång till de fina röntgenresultatet..hör av mig ang.utst kram på er

http://Leila

 
Ingen bild

Katarina

4 april 2011 11:02

Vad roligt för dig/er med så bra resultat och omdömen. Vi ska fortsätta med utställningar även vi men just nu är de båda två (mest Lasse) ganska raggiga i pälsen. Allis och jag började vår första kurs igår. Fick positiva kommentarer om en alert tjej snabb med kontakt med föraren (matte jätteglad!). I slutet av april så ska hon och jag vara med på en heldag i viltspår för nybörjare. Även om jag tränar med Lasse så är det nyttigt att höra allt än en gång. Så mycket roligt väntar nu när äntligen snön nästan är borta.

 
countrylooks

countrylooks

4 april 2011 19:01

Hejsan i Värmlansdsskogarna...så Allis är lite urfälld och det var Bosse också just nu, men det kommer väl nytt kan jag tänka..det var trevligt i Lördags och vi blir väl o mötas på fler utställningar..kul att du aktiverar både Lasse och Allis så bra...vi ska också fortsätta med viltspår med allihopa...Lasses kull är den bästa jag fött upp som har en sådan otrolig "näsa" för spår..krama om båda från oss...

http://Leila

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Onsdag 1 maj 07:59

Det har varit en lugn natt nu men igår hade Shakira efter värkar för det brukar de ha efter 3 dagar så det blev några vändor ut under natten De har sin valplåda i matrummet och där sover jag själv bredvid den på min campingsäng heheee men det går h...

Av Jaxgård - Måndag 29 april 10:02

I Lördags morsse började Shakira att valpa Och de första kom med attans fart medan de sista 2 kom som en överraskning på kvällen för trodde det var klart efter nummer 9 Hon födde 11 valpar men tyvärr var det en som inte klarade sig Vi har nu 5 p...

Av Jaxgård - Tisdag 23 april 10:52

Nu är det inte många dagar kvar innan Shakira ska valpa Hon är rejält tjock men mår annars bara bra även om promenaderna nu går i slowmotion Spännande dagar nu Är ni intresserade av en gul valp så är ni välkomna att kontakta mig för mera info ...

Av Jaxgård - Tisdag 16 april 23:01

Nu är det inte så lång tid kvar innan Shakiras och Dollars valpar skall födas Men Shakira mår bara bra och är hur pigg som helst på våra promenader Sahara fick labbefnatt idag men Shakira tog det lugnare Håller på att fixa allt nu till valpning...

Av Jaxgård - Fredag 5 april 16:49

Shakira har redan blivit rejält tjock och ska valpa i slutet av månaden för leverans i Juni Det blir som jag skrivit enbart gula valpar i kullen och välkomna att kontakta mig för mera info om kullen. Önskar alla en trevlig helg och vi har fått ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards