Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Nya bilder på de små

Av Jaxgård - 10 juni 2009 08:30

I dag denna examensdag så regnar det för fullt ute, men vi har varit uppe tidigt och gett alla vovvarna mat ....och nu äter Happys barn redan från egna skålar....försökte ge  dem mat i i "matbar" där alla kan äta samtidigt..men tycker att det är rena katastrofen då inte alla hinner få lika mycket så nu har jag övergått till att alla äter ur egen skål och det funkar utmärkt och är mycket lugnare också...allt väl i denna hage ...de små rackarna har fått tänder nu "STACKARS HAPPY" och alla i kullen har perfekta bett...härligt


I Macys valphage så är allt också väl..de börjar få pigmenten nu och har blivit så knubbiga och fina..alla är lika framåt här också och tar för sig..de fyller 1 vecka idag GRATTIS småttingar...

Ska iväg och jobba nu men husse är hemma och kollar...vi arbetar numera i 4-skift hemma...när jag är borta så turas min man och sonen om att kolla de små...och på helgerna är Marie här och hjälper till .

Samtliga valpar i Macys kull är nu också sålda så nästa kull vänats först till våren nästa år....

Sätter in lite bilder på alla

ha en fin dag

 
 
Ingen bild

malin

10 juni 2009 11:18

Hejsan! på det här kortet ser man inte vem som är hanen, vad jämna och fina de är vid matskålarna. regn, tråkigt när ni har examen höres

 
Ingen bild

Barbro

10 juni 2009 11:20

Dom ser så fina ut.Ska bli roligt att träffa dem till helgen.


MVH Barbro Löfgren Hedemora.

 
Ingen bild

G. Eriksson

10 juni 2009 11:52

Det regnar i Stockholm oxå...blä...Men hur glad blir man inte då när man ser att du satt ut nya bilder på de små trubbnosarna...LJUVLIGA är de små (o de stora oxå förstås!)...hoppas att de kommande tre veckorna far förbi i rask takt! Hälsningar från oss!

 
Leila

Leila

10 juni 2009 22:13

Hej allihopa!! allt väl i båda valphagarna...de är så matglada allihopa och jämna och fina är de också, det skiljer inte så mycket i vikt på dem och det är ju bra. I morgon är det kloklippning på båda kullarna. I morse hade två av Happys valpar gjort bus och hoppat över från valphagen till mamma som låg i sin bädd utanför..där i godanro låg två gulingar lungt o fridfullt snusande brevid sin mamma när jag kom och skulle ge dem mat..det börjas i tid...har jobbat idag och även hunnit vara på examen i kyrkan för nu har sonen gått ut nian...det ska vi fira i helgen. här regnar det och är grått fortfarande.
Ska pussa på alla 17 sötnosarna innan jag går och lägger mig vid Macys valplåda, fantastikst duktiga mammor jag har för det är så lungt och tryggt.

http://countrylooks

 
Ingen bild

Fam Gradin

12 juni 2009 14:16

Tack för en kanon trevlig förmiddag med kaffe och valpmys. Det var jätte roligt att få komma och gosa med Wilma och dom andra.
Lycka till i Avesta i morgon.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Onsdag 1 maj 07:59

Det har varit en lugn natt nu men igår hade Shakira efter värkar för det brukar de ha efter 3 dagar så det blev några vändor ut under natten De har sin valplåda i matrummet och där sover jag själv bredvid den på min campingsäng heheee men det går h...

Av Jaxgård - Måndag 29 april 10:02

I Lördags morsse började Shakira att valpa Och de första kom med attans fart medan de sista 2 kom som en överraskning på kvällen för trodde det var klart efter nummer 9 Hon födde 11 valpar men tyvärr var det en som inte klarade sig Vi har nu 5 p...

Av Jaxgård - Tisdag 23 april 10:52

Nu är det inte många dagar kvar innan Shakira ska valpa Hon är rejält tjock men mår annars bara bra även om promenaderna nu går i slowmotion Spännande dagar nu Är ni intresserade av en gul valp så är ni välkomna att kontakta mig för mera info ...

Av Jaxgård - Tisdag 16 april 23:01

Nu är det inte så lång tid kvar innan Shakiras och Dollars valpar skall födas Men Shakira mår bara bra och är hur pigg som helst på våra promenader Sahara fick labbefnatt idag men Shakira tog det lugnare Håller på att fixa allt nu till valpning...

Av Jaxgård - Fredag 5 april 16:49

Shakira har redan blivit rejält tjock och ska valpa i slutet av månaden för leverans i Juni Det blir som jag skrivit enbart gula valpar i kullen och välkomna att kontakta mig för mera info om kullen. Önskar alla en trevlig helg och vi har fått ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards