Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Lite nyheter från valplägret

Av Jaxgård - 14 maj 2009 20:40

Det har varit lite jäktiga dagar med jobb och allt som ska förberedas innan Victors 16 års dag på Söndag och blivande valpningen ....jobbar imorgon med sen är man ju långledig igen för tiden för Happys första parning går ut på Söndag.....hon mår bara bra men äter lite dåligt, hon är så fruktansvärt stinn så det trycker väl på...stackarn...har handmatat henne med skinka,korv, leverpastej "you name it"...hon fick även STJÄLA kattens mat bara hon ÅT.....av nån konstig anledning tycks det alltid att kattens mat är godare ha,haa....

Victor och jag släpade in valplådan igår morse till matrummet och har förberett allting redan för valpningen och är full av förväntan   ,,det är så spännande...vi var ute på vår skogsrunda nyligen och Happy är så rörlig och fin trots att hon är så tjock.

Igår så hade vi även främmande av Barbro och hennes dotter (som bor i Florida) för vår Elias parade deras svarta Smart Fellows tik..

Har träffat Barbro tidigare också och även hon har haft hundar från Applejack´s som mina två stamtikar kommer ifrån....vi diskuterade vilken utmärkt mentalitet våra Applejackare hade och det har verkligen gått i arv..är evigt tacksam för mina stamtikar Lucy och Caddy (som var otroligt framgångsrik på sin tid).. ja.jaa

Nu hoppas vi bara att det blir valpar hos Barbro....

Nu ska jag ner och titta på andra delfinalen på melodifestivalen..men...jag skriver igen direkt när det hänt nåt i valplägret..ska ner och ge Happy en superkram nu.

Ha en trevlig kväll

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Bilden som är insatt nu år nytagen på högdräktiga Happy

 
 
Mia Bellman Malte

Mia Bellman Malte

14 maj 2009 23:50

Vad spännande att det snart kommer valpar! Är in vaje dag för att kolla om det kommit några men men vi fr väl vänta ett tag till!
Farbror bellman hälsar och är väldigt pigg och glad

http://www.cldl.dinstudio.se

 
Leila

Leila

15 maj 2009 09:05

Hej Mia!!
Kul att du kollar in bloggen min, och vad roligt att Bellman fortfarande är i form, brossan Cash mår bara bra också hälsar hans matte Malin..lite "stel" men så är det ju när man är 12år. De är ju från min 3:e första kull.
kram på er
Leila

http://countrylooks

 
Eva

Eva

16 maj 2009 16:09

Här väntar Ragge på att få röka cigarr för sina nyfödda. Vi tittar in snart igen för att se om det har hänt något.
Hälsningar Eva/Ragge

http://www.guideline-labradors.com

 
Leial

Leial

17 maj 2009 17:52

Hej Ewa!!
Ragge kan börja röka cigarren nu för nu är valparna födda. 7st kraftiga friska vackra barn blev han pappa till (4tikar 3 hanar)
Ge Ragge en kram från oss
Leila Happy och små bebisarna

http://countrylooks

 
Ingen bild

Julia

17 maj 2009 20:52

Grattis till valparna önskar en stolt nybliven moster! Jag har också hållit på att bädda lite smått under helgen och har lite mjölk i tuttarna men inte kommer det några bebisar för det. Kram på er alla från syrran/moster Julia m matte

 
Leila

Leila

17 maj 2009 21:30

Happy hälsar syrran Julia att hon mår bara bra och att hennes bebisar är friska och starka och att hon älskar att vara mamma.
kram Happy

http://countrylooks

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Tisdag 23 april 10:52

Nu är det inte många dagar kvar innan Shakira ska valpa Hon är rejält tjock men mår annars bara bra även om promenaderna nu går i slowmotion Spännande dagar nu Är ni intresserade av en gul valp så är ni välkomna att kontakta mig för mera info ...

Av Jaxgård - Tisdag 16 april 23:01

Nu är det inte så lång tid kvar innan Shakiras och Dollars valpar skall födas Men Shakira mår bara bra och är hur pigg som helst på våra promenader Sahara fick labbefnatt idag men Shakira tog det lugnare Håller på att fixa allt nu till valpning...

Av Jaxgård - Fredag 5 april 16:49

Shakira har redan blivit rejält tjock och ska valpa i slutet av månaden för leverans i Juni Det blir som jag skrivit enbart gula valpar i kullen och välkomna att kontakta mig för mera info om kullen. Önskar alla en trevlig helg och vi har fått ...

Av Jaxgård - Söndag 31 mars 10:47

Det är nu 4 veckor sen jag parade Shakira med Dollar Och det verkar som att hon är dräktig för hon har gått upp rejält i vikt Så om ni är intresserade av gula valpar som är leveransklara i mitten av Juni är ni välkomna att kontakta mig för mera i...

Av Jaxgård - Onsdag 13 mars 13:10

För 2 veckor sen parade jag min Shakira med en gul hane som heter Dollar hos Annuals kennel Det var en av de vackraste pojkar jag sett på år och dar Så där LAGOM på allt och med härligt temperament Hoppas lyckan är med med oss så väntar vi förhop...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards