Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Jaxgård - 19 maj 2009 09:35

Det har nu gått några dagar sedan Happy fick sina valpar  och allt flyter på så himla bra...valparna som föddes är ju livskraftiga och lika framåt allihopa så det enda jag behöver göra är att rätta till dem lite när någon hamnat lite snett....jag tycker så himla mycket om Happy som är en sådan lugn och trygg tjej så jag brukar viska i hennes öra att jag pysslar om dig Happy så pysslar du om dina små..bra va  och det funkar perfekt för hon är en ypperlig mamma som tar sin modersroll på allvar. Själv sover jag på en madrass på golvet bredvid valplådan och snarkar väl på som en häst mellan varven förstår jag ha haa...för min man säger att ingen har en sådan bra sömn som jag men det är väl bra då...

Senare i veckan när jag börjar jobba lite så får vi väl gå i skift och kolla valpisarna för jag lämnar aldrig dem ensam.

Vi har fått så gulliga och omtänksamma köpare till hela kullen så jag kommer att sätta ut lite bilder allteftersom så de ser hur de växer och utvecklas.

Idag så har jag  vägt valparna och bäddat rent och fint i valplådan så nu ligger de så lungt och fridfullt och snusar i valplådan. Mamma har kraftig fin mjölk så de är så nöjda och belåtna.

I helgen så hade vi ju stort kalas för sonen när han fyllde år i huset vi hyr ut så vi inte skulle störa Happy o valparna och med var även Marie som har "Macy" boende hos sig som ska valpa om ca två veckor och vill glädja alla som står i kö på den kullen att hon var rejält tjock redan,,,hoppas allt går bra bara..

Sätter in en nytagen bild på valparna och den andra bilden är tagen i helgen på den blivande mamman Macy

skriver snart igen

Leila 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards