Alla inlägg under maj 2024

Av Jaxgård - Onsdag 15 maj 12:28

Nu börjar det bli full fart i hagen
Valparna har fått både ögon och hörsel och är uppe på benen och springer runt så det ser ut som en myrstack

Vackert och varmt väder ute är det också så det är härligt
Vid intresse av valp är ni välkomna att kontakta mig
Vi höres
Leila
073/9636726
leilajaxgaard@hotmail .com

Vi är alla pigga och alerta

Av Jaxgård - Söndag 12 maj 12:22

Igår var jag med Sahara till Borlänge på Labbeklubbens inoff.utställning
Solen sken så det blev en jättetrevlig liten utställning och massa vänner som också var där
Med var även Mariannes pojkar Bruno och Bosse
De är ju Shakiras kullbröder

Annars är det lugnt och behagligt i valphagen
Har precis klippt klorna på de små igen och bäddat rent och fräscht
Ha en toppen Söndag i det vackra vädret

Vänligen kontakta mig vid intresse av valp från oss
073/9636726
leilajaxgaard@hotmail.com

Saharas första utställning sen pandemin
Hon blev faktiskt 2 bästa öppenklass tik med superfin kritik
Domaren var vänlig men förstog ju att hon behöver mera midja hmnnnnnn lite mindre mat och mera motion

Här är Shakiras kullbröder
Till vänster Bosse som blev 3:a i öppenklassen
Och till höger är det Bruno som jag fick äran att visa
Han blev BÄSTA HANE och BEST IN SHOW 3:a
Grattis matte Marianne och tack för en trevlig dag

Nytagen bild på smultronknopparna
De blev 2 veckor igår
Tiden går och alla mår bara så bra och tar för sig

Av Jaxgård - Fredag 10 maj 12:28

Idag så passade vi på att väga valpisarna och alla går upp i vikt som de ska
Den största väger ca 1,5 kilo och ögonen börjar att öppnas och senare kommer även hörseln
Har satt ett halsband på allesammans så att det är lättare att hålla koll på dem
Imorgon blir kullen 2 veckor och leveransklara 20 Juni

Shakira är verkligen en supermamma
Lugnt och behagligt pysslar hon om sin stora kull utan som helst ansträngning som det ser ut
Hon är ju bara hungrig hela tiden förstås
Idag skiner solen så ska ut med båda flickorna på en promenad
Imorgon utställning med Sahara i Borlänge så det är nära
Oj oj hur ska det gå
Hon har inte varit på utställning sen pandemin men vi tar det på skoj och alla våra hundvänner ska dit med så det blir kul och träffas
Shakiras kullbröder Bruno och Bosse ska också vara med me deras matte Marianne och
Jag har fått förtroendet att visa Bruno
Hoppas vi får en fin dag
Husse är hemma och är valpvakt

Vid intresse av valp från oss kontakta mig så berättar jag mera
Leila
073/9636726
leilajaxgaard@hotmail.com

Nyfikna Sahara kollar när mamma matar hälften av kullen när matte bäddar rent i valphagen

Vi äter och äter

Nu har vi fått nya halsband allihopa

Mamma har koll på gänget

Söt bild från en tidigare kull

Shakiras förra kull för 2 år sen och då fick hon bara svarta valpar

Av Jaxgård - Onsdag 8 maj 08:40

Alla 10 valpar tar för sig lika mycket så det är så skönt
Det är bara det att mamma har bara 9 juver så precis när hon kommer in i valplådan så delar vi upp dem lite men sedan äter de ju i skift så det går toppen bra
Inte ett pip hörs från valplådan för alla är mätta och belåtna

Husse och jag jobbar också i skift för att någon alltid finns nära valplådan men nu börjar de ju bli större och hittar själva till mammas matbar mycket bättre
Idag spöregnar det hör jag men ska åka till stan med vår son Victor och barnbarnen ni är välkomna att kontakta mig vid intresse av valp från oss
leilajaxgaard@hotmail.com
073/9636726

Invigning av haciendan med barnbarnen

Vi blir rundare för varje dag och mår toppen då vi har världens bästa mamma som lugnt och fridfullt pysslar om oss

Alldeles nytagen bild i valplådan
Alla sover lugnt

Av Jaxgård - Söndag 5 maj 10:49

Det har varit en lugn och behaglig natt med de små men mamma ville ha mat klockan fyra i morsse
Oj vad hungrig stackars mamma var men det kostar på att föda hennes bamse kull
Efter det har hon fridfullt legat med valpisarna fast jag har härjat med att dammsuga och skura golven hehee
Allt är behagligt lugnt just nu och underbart varmt väder ute

Nu ska jag och svarta maran alltså Sahara som jag lekfullt kallar henne ta en promenad och hälsa på lillhusse och mina barnbarn
Ha en toppendag
Leila
073/9636726
leilajaxgaard@hotmail.com
Välkomna att kontakta mig vid intresse av valp från oss

Nytagna bilder
Nästan hela gänget har tagit siesta

Lugnt och skönt i hagen

I mammas trygga famn

Som ni ser har småttingarna börjat få svarta söta nosar nu

Håller på att fixa till min älskade HACIENDA
Nu har jag köpt en skön lite hammock jag kan jäsa i och sova siesta i
Har längtat efter en så länge och tur att lillhusse hjälpte till att sätta ihop den
Haciendan har jag satt upp alldeles själv

Av Jaxgård - Lördag 4 maj 10:10

Det finns en filmsnutt på de så på FB och insta
Snart kommer jag nog på hur man sätter in den på bloggen med hoppas jag

Av Jaxgård - Lördag 4 maj 08:25

Här kommer en direktrapport från valphagen
Alla valpisar går upp bra i vikt och är nöjda och belåtna fast de är så många
Mamma Shakira har gott om mjölk och pysslar om de små lugnt och fridfullt
Småttingarna har tur som har en sådan kärleksfull mamma så det är fridfullt i valplägret
Vid intresse av valp kontakta mig på
073/9636726
leilajaxgaard@hotmail.com

Har krångel med att uppdatera min hemsida.. suck

Alldeles nytagen bild i valplägret

Bild tagen igår då jag städade valphagen så de fick vila i mammas säng under tiden
Halva gänget först och vi passade även att väga småttingarna och de går bra upp i vikt allesammans
Idag ska jag klippa klorna på de små för första gången så de ej skadar mammas juver med sina vassa klor
Brukar göra det 1 gång i veckan till leverans

Oj då
Kom visst med en 2 bent också
Det här är vår senaste familjemedlem
Farmors älskling Olivia 7 månader
Världens snällaste flicka och alltid så nöjd och glad

Jag och Sahara ska snart sätta fart på min fyrhjuling och hälsa på båda flickorna
Tur att vi bor bara 10 meter från vsrandra

Av Jaxgård - Onsdag 1 maj 07:59

Det har varit en lugn natt nu men igår hade Shakira efter värkar för det brukar de ha efter 3 dagar så det blev några vändor ut under natten
De har sin valplåda i matrummet och där sover jag själv bredvid den på min campingsäng heheee men det går hur bra som helst
Nära att rätta till småttingarna när de kryper runt men de har redan blivit duktiga att hitta tutten fast de är så många
Mina tikar är ju riktigt fertila med utmärkt kraftig mjölk så de hamnar ju nästan i mjölkkoma när de ätit

Min hemsida har jag inte kunnat uppdatera ännu men där finns ju att läsa om mamma Shakira i alla fall så länge
www.country-looks.123minsida.se
Leila
073/9636726
Välkomna att kontakta mig vid intresse av valp från oss.

Här lite info om pappa Dollar
Han är FRI på allt som tänkas kan

Fullt hus och Shakira är en sådan lugn och harmonisk mamma fast de är många
Ingen stress här inte

Nytagen bild nyss
Mätta och belåtna bebisar

Bild från i natt
8 jobbar för fullt och 2 är på rast

Vi finns på FB och insta också med filmsnutt på de små

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards