Alla inlägg under mars 2022

Av Jaxgård - 9 mars 2022 18:33

Här blir det ett litet inlägg bara om min Sahara....
Som jag skrev förut så var vi ju på en exteriör bedömning i Falun i helgen som Dalarnas kennel klubb anordnade....och måste säga att jag fick en helt ny syn på min duktiga tjej... fast hon inte är utställd sen före pandemin började och utan att vi tränat så showade hon i ringen och svansen gick både till höger o vänster och gladast av alla vovvar jag såg under dagen... hon är så behaglig lättsam att ha med....
Hon tillhör den lite större storleken av tikar och domaren Karl Erik Johansson sa att han noterat senaste tiden att labbetikarna tenderat att bli för små....bra tänkte jag.. här har du en redig tjej hahaaaaa... vad rolig jag var nu då....
Här är hennes kritik
Mentalitet: utmärkt (showade på)
*kraftik tik av utm typ...typiskt huvud...mörka ögon...bra tänder och bett...kraftig hals och bra rygg..mkt välformad svans...utm bröstkorg...mkt bra vinklar..rör sig bra och bra päls
Pris Exellent
Sahara är även friröntgad med A-A höfter, frisk och stark och skulle bli en perfekt avelshund med sitt älskvärda sätt och vill alltid sitta i knä när jag var till Lena sist så berättade hon som har Saharas pappa Fieldvalleys Edvin att han var likadan... äpplet faller inte långt från trät..
*****
Snart är det ju 4 veckor sen jag parade Shakira och på Fredag ska jag iväg och göra ultraljud för att kolla om hon är med valpar....så spännande.... har mina aningar ... men dem håller jag på

Sahara... snart 3 år

Den här sötnosen heter Lisen och är Pärlans och Blues dotter född förra året och bor hos Katarina med familj

Och här har vi Lisens kullsyster Alice som bor hos Kickie med familj
Så fina flickor båda två

Koh Larn i December... de 5 bästa veckorna i hela mitt liv.... längtar till värmen

Shakiras mamma Lilly med valpisar... fullt hus

Av Jaxgård - 5 mars 2022 13:01

Idag var jag och Sahara till Falun på exteriörbedömning.....
Anmälde henne före innan restriktionerna slutade gälla... med var också Shakiras kullbror Rocco...
Underbar dag... solen skiner och flickorna ligger i hundgården och solar i sin myshörna matte gjort iordning och mår toppen..

Denna stiliga pojke är kullbror till Shakira
Det blev Exellent med CK .. grattis till er
Hans otroligt duktiga och fina matte heter Erica Ollen och gossen heter Rocco
( Country Looks Rice The Sun )

Min Sahara (Country Looks Smell Of Paris) fick Exellent och finfin kritik

Hela gänget... så roligt att träffa er igen.

Här har ni The King of the Castle....
Har knyckt bilden från hans instagram för tycker att han är så otroligt vacker....
Shakiras son Sarek ...han bor hos familjen Jansson..oerhört ompysslad av hela familjen...

Kolla på denna bild... tre tjusiga flickor som tagit professionella bilder... i mitten min sonhustru Nan med sina syskon... Nan har salong både här i Borlänge och Thailand som hennes lilla syster sköter..
Bilderna är tagna i Januari i Thailand

Shakiras kull från förra året.... i slutet av nästa vecka ska jag åka och ta ultraljud på henne och kolla om hon är dräktig... spännande

Av Jaxgård - 1 mars 2022 10:44

Vi väntar nu förhoppningsvis svarta valpar i April....för leverans i mitten av Juni...

Och Benny är dominant svart så det blir bara svarta valpar i denna kull om allt går bra.

Efter. Peter?s Gang Louis Vuitton... Benny
Undan. Nordic Junior Winner /2019
Country Looks Rich And Lovely ... Shakira

Båda är så harmoniska och balanserade och kärleksfulla så det borde bli en underbar kull..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards