Direktlänk till inlägg 15 november 2021

Utställning/Rättvik

Av Jaxgård - 15 november 2021 10:55

Har tillbringat både Lördag och Söndag i ett kallt ridhus i Rättvik .... supermånga labbar anmälda båda dagarna så det var jättelånga väntetider...
Bäst gick det på Söndag när Jan-Erik Ek var domare och han är ju även välkänd labbeuppfödare...
Med var utom min Shakira hennes dotter Roxie som nu gick i juniorklassen och var med på Söndagens tävling och skötte sig exemplariskt... sen även Shakiras stora syster Pärlan som fick Exellent båda dagarna .. tusen tack till matte Lilian med man för trevligt sällskap båda dagarna och detsamma till Erica och hennes pappa som hade med sig Shakiras kullbror Rocco som fick Exellent och blev 3 i öppenkonkuransen.. superbra jobbat Erica..
Med var många vänner som också ställde ut så vi hade supertrevligt med många härliga skratt under båda dagarna...
Sen var det ju min födelsedag också igår så fick skynda mig hem då husse hade gjort middag och min mans dotter och vår son Victor med familjen väntade .. fick massor av fina presenter... sååå gulligt

Här är det lillmatte Erica som visar Rocco ( CL Rise The Sun) i öppenklassen...
Exellent och 3 i öppenkonkuransen GRATTIS
till så duktiga Erica Ollen...
med på bilderna är även kullsyrran min Shakira... de tyckte det var så kul att hälsa på varandra.... undrar om Rocco kommer ihåg när de var små valpar och Shakira och hennes syrra var riktiga BITCHAR och gav sina 9 bröder däng hela tiden...de hade inte en chans mot dessa två och blir så full av skratt när jag tänker på hur dessa två tände till och dängde ner broddarna på rygg så fort de försökte sig på något hi hiii. Girlpower
Måste även ge en eloge till Rocco.. vilken underbar gosse med lugnt och underbart temperament...brydde sig bara om sin matte fast ridhuset var fullt av vovvar... det är så det ska vara... alla våra vovvar uppförde sig perfekt faktiskt.

Här är det min halvfodertik Roxie (CL Taste of Manhattan) som var på sin första off utställning i juniorklassen 17 anmälda i klassen..
Exellent och proffsigt visad av matte Moa Salo

Moa och Roxie liten stund före deras entré
Tycker att Shakiras dotter verkligen vuxit till sig och var hundra procent koncentrerad på sin matte hela tiden..ska bli så spännande framöver och se hur hon utvecklas.. stolt uppfödare är man ju.

Lååång väntan då det var så många vovvar .. men...uppåt 90 st. båda dagarna men vad gör det då man hade trevligt sällskap hela tiden...tack alla för en supertrevlig helg

Bäst gick det för min Shakira ( Nord JV-19 CL Rich And Lovely)på Söndag..
Exellent och 2 i öppenklassen med CK... 27 anmälda vackra tjejer men vi var bara 2 som fick CK... domarna var jättehårda båda dagarna och ingen hane fick någon CK alls på Söndagen och har nog aldrig varit med om det alls förut...
Men är så stolt över min Shakira för tänkte inte ens våga ställa ut henne då hon tappat så mycket av sin vackra päls.... det fattas ett cert så är hon Champion.. hon är helt underbar och var så otrolig glad och framåt i ringen... oj vad svansen dansade runt....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Onsdag 8 maj 08:40

Alla 10 valpar tar för sig lika mycket så det är så skönt Det är bara det att mamma har bara 9 juver så precis när hon kommer in i valplådan så delar vi upp dem lite men sedan äter de ju i skift så det går toppen bra Inte ett pip hörs från valplåd...

Av Jaxgård - Söndag 5 maj 10:49

Det har varit en lugn och behaglig natt med de små men mamma ville ha mat klockan fyra i morsse Oj vad hungrig stackars mamma var men det kostar på att föda hennes bamse kull Efter det har hon fridfullt legat med valpisarna fast jag har härjat med ...

Av Jaxgård - Lördag 4 maj 10:10

Det finns en filmsnutt på de så på FB och insta Snart kommer jag nog på hur man sätter in den på bloggen med hoppas jag ...

Av Jaxgård - Lördag 4 maj 08:25

Här kommer en direktrapport från valphagen Alla valpisar går upp bra i vikt och är nöjda och belåtna fast de är så många Mamma Shakira har gott om mjölk och pysslar om de små lugnt och fridfullt Småttingarna har tur som har en sådan kärleksfull m...

Av Jaxgård - Onsdag 1 maj 07:59

Det har varit en lugn natt nu men igår hade Shakira efter värkar för det brukar de ha efter 3 dagar så det blev några vändor ut under natten De har sin valplåda i matrummet och där sover jag själv bredvid den på min campingsäng heheee men det går h...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards