Alla inlägg under juni 2020

Av Jaxgård - 30 juni 2020 23:00

Efter en intensiv hetta så har det blivit svalare och bättre för våra fyrfotavänner och de har tur som har en sval och härlig hundgård..
Nu har hästarna flyttat till en annan hage så vi kan röra oss fritt men tänkte berätta vad som hände i Fredags när de fortfarande var här och jag och flickorna smög efter kanten ner för att bada ... alla hästar är så himla snälla men det finns en liten brun ponny i gruppen som tror att han är någon slags KUNG i hagen och gillar att styra och ställa.. iaf så gick jag och tjejerna efter kanten och tror ni inte att denna lilla skit fick syn på oss och kom efter oss med bestämda steg... oops... jag är ju hästrädd fast vi haft uppfödning av travhästar och fött upp flera föl....så jag rev i åt honom att försvinna på skarpen... och vad tror ni han gjorde då... det ska jag tala om... han skrek till sina kompisar som var i vattenhålet efter hjälp den lille skiten och.. ooops flera hästar kom springande med svansarna i vädret och undrade vad som står på... heheeeee men där fick han däng för ingen av de andra brydde sig i oss så vi kunde fortsätta till sjön för svalkande bad..,lite roligt var det ju så här i efterhand men har högt blodtryck och för fasen man kan ju få stroke.... hmnnnnnn

Alicia och farmor var och kollade på hästarna i nya hagen.., Vår gode vän Marie har bott här sen midsomras och jättetrevligt med sällskap här i bushen och Nina är här varje dag och kollar till sin häst som är här för 7 året i rad

Promis runt kvarteret och här passerar vi bror mins hus... bara släkten här i Holmtjärn

Bästa vännerna sen länge Elias o Shakira
Gamle gubben hänger med än

Fullt hus... Shakira med syskon 2018

Denna fartfyllda bild är från norra Finland när Shakiras mamma Lilly satte fart på ett gäng renar som kom för nära.. älskade Lilly vad jag saknar dig du gick bort alldeles för tidigt men du fick ett underbart älskvärt liv med oss iaf.. saknar dig så och är överlycklig att du gav oss Shakira ... en kopia av dig... älskvärd och underbar och dyrkar sin matte lik dig...

Många vaniljbullar här och alla ua på precis allt vid besiktning...

Snacka om fullt hus.. men mamma Lilly är helt cool

Luna med bebisar 2019
Här i högen ligger vår lilla kärleksfulla Sahara

Av Jaxgård - 25 juni 2020 20:01

Oj oj vad varmt det är och ligger mest i skuggan och läser... vovvarna har det bäst i hundgården på dan för där är det svalt och har tagit in deras lilla swimmingpool så de kan svalka sig och framåt kvällen går vi ner till sjön för en simtur...

Vår flytbrygga är på plats och ror hit varje dag för en simtur... och kan ni tänka er.. vattnet mätte 30 grader idag... helt underbart..
Även Vicke och Marie som är här älskar att plaska runt..

Ligger just nu i min solstol i skuggan och läser en bok av min favvo Tamara Mc Kinkey om livet var i Australien för länge sen... hade turen att hitta 2 fina böcker av henne i Myrorna... när vi är i Thailand ser jag alltid till att ha böcker från henne med mig.,
Vovvarna tuggar på ett varsitt bamseben så de är nöjda

Collage från förra sommaren här är Sahara bara 4 månader och springer i hälarna på storasyrran hela tiden... i slutet av Augusti åkte vi alla till vårt strandhus i Finland .. en nätt liten tur på 130 mil med stopp på utställning i Ö- vik övernattning och dan efter i Vännäs.... hördes inte ett enda pip av klagande från tjejerna på hela färden och uppförde sig exemplariskt på utställningarna... helt underbara flickor och bara så lyckliga att få vara med matte på äventyr... sen fick de ju medan matte badade strandbastu vada i vattenbrynet och försöka fånga småfiskar i det klara fina vattnet... så lyckliga de var och troligen kommer vi iväg dit nästa månad igen om allt klaffar med coronan och allt..

Här är en bild från norra Finland när vi var på picknick med min bror och vår 90 åriga pappa
från förra sommaren... tjejerna älskade att vara här... och jisses vad renar det är överallt... Shakira har ju sett dem förut men Sahara såg lite chockad ut när det står 5 renar mitt på vägen när vi gick runt kvarteret hahaaaa

Helsyskon på utställning
Pärlan till vänster och Shakira
Vist är de lika och båda döttrar till Poncho och Lilly
Pärlan född 2017 och Shakira 2018
Bild från Svenstavik förra året

Av Jaxgård - 21 juni 2020 15:41

Missade denna bild .. Nan älskar husses sillrätter precis som vi alla andra..

Av Jaxgård - 21 juni 2020 15:38

Så är ju midsommaren nästan slut och vilket toppenväder vi har....
Vi har ätit gott och ätit tårta och varit till vår lilla sjö och vattenapporterat med flickorna som aldrig vill gå upp ur vattnet.
En lagom lugn och fridfull helg...

En liten midsommarkrans måste man ju ha...
Min sonhustru Nan älskar husses nubbesallad
Som vi alla andra

Badflickorna

Alicia funderar på vad vår gamling Elias pysslar med... han fyller 14 år nästa månad och har inga ledbesvär alls.. hör lite dåligt bara och lunkar på i sin takt på våra dagliga promisar på berget... sen... har han bråttom hem tills det är dags för dagens godisregn i hundgården... har ju en bamse stor hundgård och slänger hundgodis överallt och GISSA vad det sniffas...oj oj vad de tycker det är skoj

Den här midsommarhälsningen hade jag i FB för 2 år sedan... Lilly med Shakira och hennes 10 syskon
Kolla bilden ovan när Alicia ser sig själv i spegeln för första gången..4 mån gammal.. vilken härlig min

Här har jag fått en midsommarhälsning från Shakiras kullbror ROCKO av lillmatte Erica... en högt älskad och efterlängtad pojke

Får man smaka tro

Här fick Shakira sitt första cert o Bir i Vännäs förra året... i taskig päls och allt men domaren Lene Johansson var helt galen i hennes fantastiska rörelser som hon sa..
Sen åkte vi till vårt hus i Finland .. Sahara blev Bir valp denna dag..

Av Jaxgård - 17 juni 2020 20:04

Tiden går och på Fredag får vi fira midsommarafton... det blir lungt... vi har bjudit hit vår son Victor och Nan och lilla Alicia samt min bror...blir lite sill och annat gott och jordgubbstårta så klart...
Vill önska alla våra valpköpare samt vänner en underbar midsommar helg med våra fyrfota vänner...
Kram till er från oss alla

Shakira fyller 2 år nästa månad....

Nytagen bild på Sahara med .. nu 15 månader och pigg och glad som attan

Tur vi har en egen liten sjöplätt att bada i och Sahara som varit lite försiktig först simmar som en säl nu och vill aldrig gå ur vattnet...Shakira är ju heltokig i att vattenapportera ju och Sahara är ju alltid i hasorna på storasyrran och gör precis som henne... vilken lycka att de har varandra

Ser ni vilken lat Nanny man är... den här lilla fröken vill inte heller gå ur sin pool så fick ta in en stol att sitta i... förbaskat behagligt så det blir nog lite bada av i helgen med..

På hemväg efter en badtur med mina fina flickor

Shakira och matte vid vårt strandhus i norra Finland förra sommaren... en helt ljuvlig kväll i midnattssolens land..
Shakira avgudar att vara här och traska i vattenbrynet vid vår strandbastu... Sahara var med hit också lite senare och hon skulle absolut sitta på bryggan och meditera och kolla ut mot vattnet...
Vi längtar alla hit och vi väntar bara på besked att bli insläppta i landet... jädrans Corona.. i vår by finns inte ett enda fall ännu vad jag vet

Lite Thailand med också... längtar hit med

Av Jaxgård - 10 juni 2020 19:24

Äntligen börjar båda flickornas höglöp börjat plana ut... men herrejeses vad dom har brottats och ridit på varandra och snuskat dig.... de har även försökt och fjäska för Elias men... heheeee... det har de inget för... hans pungkulor flög sin väg direkt efter att Saharas mamma Luna föddes för 4 år sen... osis mina flickor....nu är man så där rolig igen då..
Troligtvis kommer jag att para Shakira vid sitt nästa löp vid årsskiftet... nu gäller det bara att hitta en stilig fästman till min lilla stjärna.. är så oerhört stolt över henne... men det kan man väl få vara eller hur... har aldrig fått så mycket uppskattning som hon fått sen i somras..
Annars njuter vi av det fina vädret och imorgon ska vi pallra oss ner till sjön och apportera lite..
Ha det gott i solen



Nu har ett 20 tal hästar kommit hit på sommarbete och är just nu i vår hage så vi tar våra promisar på berget på baksidan tills vidare
Och Elias tog fel väg tillbaka och tog sig ett gyttjebad på vägen... och han som är livrädd för hästarna heheee... matte räddade pojken

Nyss så satte vi upp Alicias nya pool..vi håller på att fylla den med vatten till hennes förtjusning

På promis bakom vårt hus..och Elias som fyller 14 år nästa månad har kommit med varje
gång den sista tiden i sakta mak men gossen mår finfint och har aldrig varit sjuk i sitt långa liv...

Varje morgon börjas med kaffe och youghurt med färska Svenska jordgubbar i min HACIENDA
Man har ett fritt liv här i skogen och kan göra precis vad man vill

Nan med kull född 2017
Lillys och Ponchos valpisar

Elias pussar på ett av sina barn.. sååå stolt pappa

En ung Shakira på utställning i Ludvika
BIR samt BIG 1

En av dessa sötnosar är Shakira... gissa vilken
Lillys bebisar födda 2018

Vår fina Sahara som baby

Luna med dina bebisar födda 2019

Av Jaxgård - 4 juni 2020 20:13

I går fyllde vår Saharas mamma Luna 4 år...
Mamma är Lotta och pappa till henne är ju våran Elias och det här var hans sista kull med 9 st bedårande valpar...

Här är mamma Luna på väg på picknick med sin familj i Silvberg och matte Monica berättade att Luna stolt bär familjens och kompisens mat i sina klövjeväskor...oerhört stolt och så värdigt...Luna var en fantastiskt duktig mamma och hon är en helt ljuvlig tjej
Så Grattis Grattis till vår O-kull ... hoppas ni alla hade en fantastisk dag...

Grattis Grattis till Lottas och Elias valpisar...
Igår fyllde dessa små 4 år... O- kull
Här är kullen nästan nyfödda... 9st sötnosar..
Här ligger min tidigare fodertik Luna o sussar med sina killkompisar...

Valpar födda för 6 år sen...

Denna bild tycker alla att den är så rolig... det är Lillys och Ponchos valpar födda för 3 år sen... här finns min fodertik Pärlan med kompisar..
På bilden från hö är det min sonhustru Nan.. sen min syster och hennes dotter och deras respektive... vi firade vår sons födelsedag och hotade dem med att om de inte hjälpte mig att fota de små så skulle det inte bli någon tårta ..
Hahaaaaa vad rolig jag var nu då..

Här var Sahara inte så gammal

Här har man varit på Japansk ansikts/ångmassage i Pattaya... jag lovar ... huden blir som sammet och är dit varje gång jag är där minst en gång och husse är med också...längtar dit igen och till senhösten bär det av igen om Corona helsiket är över...

Här är vår lilla sötnos ute och åker fyrhjuling med farfar och har kollat in våra sommarbete hästar från förra året...

Här är födelsedags barnet med sin kull födda 2019... någonstans kan man hitta Sahara

Av Jaxgård - 2 juni 2020 12:59

Så har Pingsten sussat förbi och äntligen har värmen kommit tillbaka.... är med vovvarna till vår lilla sjö varje dag och tro det eller ej... snart 14 årige Elias gubben kommer farande efter oss med bra fart.... Min gode vän och kennelhjälp Marie har också bott här i Holmtjärn i helgen och Elias blev så glad över att träffa henne och han såg på henne med sådan kärlek så det värmde....
Marie och min bror Putte har ju varit våra hundvakter i 12-13 år när vi varit till Thailand så de är de bästaste av vänner...
Nu ska jag hämta Alicia på dagis igen... husse och Victor har fullt upp med nya sovrummet de bygger så är glad över att kunna hjälpa till då Nan har fullt upp i sin salong..

Vovvarna blev överlyckliga över att träffa Marie och Sahara bodde hos Marie när jag var till Finland förra sommaren..

Badande glada labbar
Elias längst upp till höger ... min älskade gamle gubbe

Har planterat lite blommor

Här en riktig NOSTALGI bild för över 30 år sen...
Gjorde alltid egna julkort på den här tiden och vår första labbe Jacki var med på jobbet varje dag....
När jag träffade husse år 1976 så jobbade jag på Polyfoto men när vi öppnade firman så övertalade han mig att börja i firman och skötte leveranser och löner och bokföring och har sålt nån bil också heheee... vi jobbade stenhårt nästan jämt och kunde unna oss semestrar kring jul till Singapore Bali Florida Jamaica med mera ... vilka tider det var

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards