Alla inlägg den 3 februari 2020

Av Jaxgård - 3 februari 2020 18:39

Igår tog jag och flickorna en liten tripp till Mjölby och SSRK utställningen där....med var 100 talet labbar anmälda och av dem var ca 20  valpar....

Som domaren Filip Jonsson sa så var det stenhård konkurans under dagen...

Först var det Saharas tur men direkt man kom in i ringen sa domaren att jaaa... ser att din hund tycker om mat hmnnnn det kan jag ju inte förneka och tyckte att hon visades i alldeles för högt hull...läs...fet menade han och det var många som åkte på det...så det blev VG denna gång och nu måste vi dra ner lite på kvällsmålet,,,stackars Sahara hehee...

Sen var det dags för Shakira och hon är som en glad ängel i ringen och vann unghundsklassen med CK och fick nog dagens längsta applåder...hon är så omtyckt av så många och har en egen liten FAN klub numera.....

Många som kom   med uppskattande ord och när vi skulle åka hem vid parkeringen så kom en kennelkollega fram och sa att hon trodde Shakira skulle ta det men hade sagt till sin väninna att det inte gjorde något då hon tycker att Shakira är så fin men domaren placerade hennes hund före mig så jag grattade och tyckte det var rättvist då hennes tik är läcker på alla vis ...det var bara svarta tikar placerade före Shakira.,,,,

Min valpköpare Ann Lind kom dit och hälsade på med Shakiras helsyster Freja som är född 2017 och oj vad lika flickorna var..Ann filmade lite också men lyckas inte få in videon här så min son får hjälpa mig imorgon....

Hur som helst det var jättekul att träffas igen och vi ses nog på nån utställning i sommar...  

'Ha en fin kväll...nu ska jag vara barnvakt för Victor ska hämta sin fru  från tåget...

   

 

 

Helsyrrorna Freja med matte Ann till vänster

 

           

Här är bilder på Frejas kull född 2017,,,en superkull precis som Shakiras....20 valpar UA på allt...bara det kan firas























Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards