Alla inlägg under december 2018

Av Jaxgård - 13 december 2018 10:49

Igår var vi till den vackra vattenparken här i Jomtien som avslutades med lättare lunch... men idag började jag dagen med frukost sen poolhäng... simmar fortfarande troget varje morgon några längder och läser en bok innan husse som vilar på förmiddan följer med till beachen... nu har det kommit mycket mera folk hit för att fira Jul... det märks för de är kritvita ju...
Allt funkar perfekt just nu ... alla friska o krya både här o hemma...
Världens bästa Marie och brossan sköter ju om vovvarna och hemmet så är inte det minsta orolig för det förutom att jag saknar dem kolosalt. Hmmmmm
Victor och vi hörs av dagligen på messenger så allt är bra även där...
Har inte hört att Luna har börjat löpa ännu så vi hoppas hon kniper igen tills jag kommer hem.
Ni kanske undrar varför det inte går att ringa till mig men har mitt Thaikort i mobilen här och om det är något så är mitt thainummer+66 639231142
Annars kan ni ju nå mig på mejl sms eller messenger ... nu är man åter på rummet o softar före middag kl är 16.35
Allt gott till er

Världens finaste Alicia kollar på Thai barnfilm på sin iPad ... ser ni hur koncentrerad hon är...måste ju kunna förstå språket när hon åker hit med mor o far i Februari...hehee
My sweet darling .. miss you

Lite diverse bilder...

Vackra juldekorationer.. igår kväll när vi var på väg hem

Godaste Lasagnen jag ätit någonsin med massor av ost när vi var och lyssnade på...

Min bästa polare och jaaaaaa.... han spelade Delilah för mig igår med ... det ni
Han blir så glad när vi kommet för sättet fart på honom

Det här shoppade jag idag på beachen... mycket försäljare som kommer förbi.... bikini kaftan smycke olja .. samt mycket färsk frukt så klart... här blir man bortskämd och inte är det dyrt heller.... därför jag sedan 1981 nästa varje år bara åkt hit... vårt andra hemland...

Av Jaxgård - 11 december 2018 14:46

Allt väl här i värmen... idag har vi äntligen varit till Pattaya och the Market .... världens billigaste shopping ... det är så billigt så du kan inte pruta ens... det du... köpte svarta sandaler med lite pling pling.. en skjorta och världens vackraste halssmycke och mycket fina kläder till Alicia och en massa annat också ..vad sägs om Ray Ban solglasögon för 100 bath... och på vår specialbar efter det blev det hemgjord gulaschsoppa och en iskall öl..

Nu sitter vi på terassen se nedan och tar en drink... snart middag ute.. kram från oss

Här sitter vi just nu och ska snart ut och äta.. 28 graden och kl är just nu 20.39

I förrgår var vi till Walking Street... där är det full fart .. det blev sent.. hmnnnnn

Walkingstreet

Vi kollade på lite thaiboxning där.. här några ungdomar

Shopping

Hemgjord gulaschsoppa och en SAN Miguel

Pattaya Beach Road idag

Av Jaxgård - 9 december 2018 04:55

Glömde ju ta med Elvis som vi känt så länge
och han blir bara bättre o bättre

Och vem är denna stiliga pojke då
ROCKO såklart från Siljansnäs som ligger i träning inför första valputställningen med lillmatte Erica
Min Shakiras kullbror är det

Av Jaxgård - 9 december 2018 04:48

Igår var vi på Elvis show för 8 gången i rad
God mat och underhållning

Fam club på plats

Grille?d bief Y-son style

Bästa polarn som spelar Delilah varje gång jag kommer

Såhär ska livet levas .. After beach i poolen

Av Jaxgård - 7 december 2018 07:15

Vi sitter just nu och mojar oss på beachen i varsin solstol... har fått in färska frukter och så en glass från min specielle glassförsäljare som jag känt i många många år... det är fullservice här ... behöver inte ens resa sig från stolen då alla försäljare finns inom räckhåll.. husse är pigg igen efter sin bronkithosta och gick precis ut på powerwalk i sanden...
Saknar mina vovvar hemma bara men vet ju att de har det toppenbra.
Fuktig luft idag och varje dag har det varit ca 30-32 grader
Jomtien beach kl är just nu 12.57
och som vanligt efter frukost var ner till poolen och simmade lite medans husse vilade och sen hamnade vi här
Ha en fin helg och kram från oss...

Just nu sitter vi här på vår speciella plats och gör.... ingenting.. äter lite, läser lite och badar i det varma vattnet såklart... tror att jag är värst av alla

Från marknaden igår

Försökte mig på att få till en håruppsättning igår kväll..gick sådär

Vi hittade på våra gamla musiker vänner som vi känt sen Vicke var liten och vilken tur vi har... de spelar på vår kvarterskrog... glatt återseende men nu kommer husse att sjunga med dem stup i kvarten PUST PUST

Av Jaxgård - 5 december 2018 16:58

Vi har legat vid poolen idag då de har städdag på stranden .. ätit lite god mat och nu ikväll har vi varit till Stefans Restsurang och ätit lite och en drink på Night Market.... just nu kollar jag på en film i godan ro på rummet...... husse har haft en hemsk hosta så vi var till doktorn här bredvid och han fått bronkit men nu medicin så vi får hoppas på att hsn blir bättre nu..., annars allt väl här i värmen..,kl är 22.56 just nu men 28 på balkongen..,, höres

Av Jaxgård - 3 december 2018 11:45

Tyvärr blir det inte så mycket om vovvarna nu när vi är i värmen och det är riktigt varmt och skönt så husse mår mycket bättre... börjar morgnarna efter frukost med att simma och sola i poolen som är här bredvid på 4 våningen och sen tar vi en tur till beachen... här finns all lyxservice man behöver... igår tog jag manikyr och pedikyr på stranden.... eftermiddan avslutas med afternoon The med färska munkar som min polare sen många år går runt och säljer...
Just nu relax på rummet och ikväll ska vi besöka Surf Kitchen som har världens godaste gulaschsoppa som jag älskar .. sen en drink på någon trevlig bar... säger bara det... life is Good

Bild från igår kväll vid sofforna vid Night Market.,,
Årets första Mai Tai ..

Vackert och fridfullt här

Min gode vän sen många år som varje dag kommer och säljer färska munk till oss...
Ett glatt återseende .. har ju varit i Thailand nästan varje vinter sen 1981... vårt andra hemland ju

Här sitter vi varje dag.. våra vänner håller på våra platser

Får vi presentera ROCKO... min Shakiras kullbror och här på besök i Rättvik när vi var med på 2 dagars utställning..
Denna vackra pojke ska nu vara med på utställning i Mora och kanske även i Malung där jag och Shakira ska vara med direkt när vi kommer hem ..utställningen är den 29.de tror jag
om det är fler som vill vara med så hör av er..
Jag är säker på att lillmatte Erica och ROCKO kommer att ROCKA FETT.... de ligger i hårdträning och ska även vara med i barn med hund.. superkul

Av Jaxgård - 1 december 2018 10:18

Efter 2 hektiska trevliga dagar i Bangkok så tog vi taxi hit till Jomtien och vårt favorit Hotel.... ny Ägare från Scotland visade sig ha blivit här på Hotellet och han har gjort en riktigt mysig bar vid poolen som jag älskar..
morgonsimmar varje dag och coolar innan det bär av till beachen....
Här ska vi vara nästan hela månaden och ska snart ta en SIESTA innan vi ska ut och äta middag... blir nog KISS som får besök av oss idag.... god billig mat och alltid fullspikat med folk
Underbart att vara här igen och husse mår så mycket bättre i värmen..
32 grader och strålande sol... allt för denna gång.... life is Good

Hann med en sista simtur i Bangkok innan avfärd

Alldeles nytagen bild
Nu har vi kommit till Jomtien och denna pool blir min närmaste månaden..

Vårt hem denna månad
Jomtien Longstay Hotel.. här finns allt vi behöver... bra priser och mitt i prick till ALLT

Min middag igår.. supergott

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards