Alla inlägg under november 2016

Av Jaxgård - 14 november 2016 10:24

Lilly Vera till höger. Luna längs ner

Av Jaxgård - 14 november 2016 09:36

Tillbringade nästan hela Söndan i ett kallt ridhus i Rättvik igår Var på utställning med Lottas valp från i år. "Luna" C.L Our Sweet Pandora som jag har på foder hos Monica och Andreas som också var med. Luna fick Hederspris och mycket lovande enligt domaren så ska bli spännande och se vad det kan bli framöver Med var också Lilly som fick finfin kritik förutom att hon var lite "tjock" för dagen men det ska vi reda bot mot och hon fick Exellent. På kvällen så hade husse lagat farsdag middag och hans dotter Annica kom och firade med oss. Nu snart till jobbet igen och det här är sista Måndagen jag ska jobba någonsin för från idag jobbar jag bara halvtid känns så sköööönt. Ha en fortsatt fin dag

Luna. 5 månader

Tack för trevligt sällskap under dagen. Lena Maria Linda o Helena

Lillys fin fina kritik

Lilly

Fars dag tårta

Fars dag middag med husse Annica Victor och Nun

Av Jaxgård - 12 november 2016 11:58

Så här mycket snö har vi nu till vovvarnas glädje

Av Jaxgård - 11 november 2016 19:30

Så har det då blivit Fredagskväll och ledig hela helgen Vovvarna ligger och tuggar på var sitt ben och har det bra. Vi eldar i kaminen och och har tänt lite ljus och husse håller på att göra middag till mig lillhusse och Nun. På Söndag utställning i Rättvik med Lilly och Luna ha en fin helg allihopa

Av Jaxgård - 6 november 2016 07:40

Så vaknade man upp denna vintriga blåsiga morgon. Har precis gett vovvarna sin mat och har lagt mig i sängen igen med en kopp the hmnnnnn. Lite relax för har en lång dag på jobbet igen men vad gör det har ju dubbelt betalt hela helgen och har både trevliga arbetskompisar och kunder och vi har verkligen kul på vårat jobb. Mycket skratt och tokigheter. Är ju trav och V 75 idag med så har gjort lite andelar jag och Hanna och Dogge ska sälja..... I kväll när man kommer hem så har husse middan klar till oss och Vickes girlfriend "Nun" är ju kvar här hos oss tills slutet av denna månad. Till er alla som är lediga Ha en jättefin Söndag

Det här är min foderhund "Luna" från årets kull. Tränar för fullt för sin första utställning inom kort

Mattes ständige följeslagare och älskling och förhoppningvis blivande mamman "Lilly" the runner

Den vänstra bilden från vår brygga här hemma och på den högra från vår brygga i Finland där min Lilly var med och vi körde 260 mil och inte det minsta lilla klagande från Lilly utan hon var bara så glad att få följa med sin matte kram kram

Så här mycket snö har vi just nu

Utflykt till havet med Karin Lilly o Vera. Åland sep 2016

Av Jaxgård - 2 november 2016 12:16

Igår kväll när man skulle hem från jobbet så kom man bara tills Holmtjärnsvägen förrän man satt fast i snökaoset. Min fyrhjulsdrivna bil var på service så fick ringa till husse så han fick komma med traktorn och ploga för naturligtvis hade ju den vanliga plogbilen inte hunnit dit "pust" "pust" det tog en timme att komma hem men är ju ledig 2 dagar nu. Nun och jag har besök av Alice 7 år idag också som är dotter till hennes bästis här i byn och vi har varit på en "långpromis" med vovvarna som var överlyckliga över att få hoppa i snödrivorna. Nu ska man ut och skotta ha en fin fortsatt dag Kram

Så här såg det ut igår kväll innan husse kom och räddade mig från snömassorna

Flickorna leker i snödrivorna

Så här mycket snö fick vi igår. Här är Nun och Alice

Mattes stora kärlek " Lilly". Söker fortfarande efter En lämplig fästman till henne. Kanske jag hittat honom såg en gul superhane igår på nätet. fritestad på ALLT Hmnnnnnn

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards