Direktlänk till inlägg 24 augusti 2016

Soligt och varmt igen

Av Jaxgård - 24 augusti 2016 08:47

Skönt att värmen kommit tillbaka igen. Ledig ett par dagar och idag ska jag äntligen börja träna viltspår med Lilly. Har köpt blod på jobbet och nu är det "perfect taiming" Man bor ju mitt i skogen så man behöver ju inte precis gå så långt för att göra spår. Även Lillys brossa Yllet var en hejare på spår enligt hans husse och det är alltid så kul när de aktiverar sina vovvar och han blir nog viltspårchampion på nolltid. Ni får höra sen hur det gick med Darling Lilly mattes BF. Imorgon ska jag till veterinären med Jade som är halt fram och man undrar om det finns något samband med hennes tidigare juveroperation som tyvärr var elakartad. Hmnnnn vår finaste "Lady" så totalt hängiven och sååå älskvärd liten dam som nu är inne på sitt åttonde hundår. Hon kommer varje kväll och lägger sitt vackra huvud i mattes knä och denna fina dam har man aldrig behövt höja rösten till hon har alltid varit den lydigaste vovven vi haft kommer som ett skott när man kallar och hela familjen älskar denna mjuka fina flicka. OKEJ då lite olater har hon ju Hon släpar ut alla vetbeddar genom hundluckan i hundgården så vi fått byta ut ett antal men lite bus får man väl ha heheeeeee. Ha en fin dag allihopa

Marie och hennes Macy som fyllt 12 år bodde här i Holmtjärn i helgen och Jades dotter Majken har varit "sällskapsdam"

Jade Majken och Lilly har sommarbete hästarna på besök utanför vår grind men i helgen åker alla hem till sig igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Lördag 4 maj 10:10

Det finns en filmsnutt på de så på FB och insta Snart kommer jag nog på hur man sätter in den på bloggen med hoppas jag ...

Av Jaxgård - Lördag 4 maj 08:25

Här kommer en direktrapport från valphagen Alla valpisar går upp bra i vikt och är nöjda och belåtna fast de är så många Mamma Shakira har gott om mjölk och pysslar om de små lugnt och fridfullt Småttingarna har tur som har en sådan kärleksfull m...

Av Jaxgård - Onsdag 1 maj 07:59

Det har varit en lugn natt nu men igår hade Shakira efter värkar för det brukar de ha efter 3 dagar så det blev några vändor ut under natten De har sin valplåda i matrummet och där sover jag själv bredvid den på min campingsäng heheee men det går h...

Av Jaxgård - Måndag 29 april 10:02

I Lördags morsse började Shakira att valpa Och de första kom med attans fart medan de sista 2 kom som en överraskning på kvällen för trodde det var klart efter nummer 9 Hon födde 11 valpar men tyvärr var det en som inte klarade sig Vi har nu 5 p...

Av Jaxgård - Tisdag 23 april 10:52

Nu är det inte många dagar kvar innan Shakira ska valpa Hon är rejält tjock men mår annars bara bra även om promenaderna nu går i slowmotion Spännande dagar nu Är ni intresserade av en gul valp så är ni välkomna att kontakta mig för mera info ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards