Alla inlägg under juli 2016

Av Jaxgård - 14 juli 2016 16:48

Dagarna går här uppe i norra Finland och vi har haft toppeväder. Idag har jag och Ella varit och plockat skogens guld. Hjortron alltså så man är lite mör så det blir perfekt med bastu och grillning nere vid sjön. Lilly stortrivs här och blir så omhuldad men lite förskräckt när renar springer utanför tomten hahaa. Dem vill hon sätta fart på. Annars är allt bara bra med valparna hemma och på Söndag morgon drar Lilly och matte hemåt igen. Tills det ska vi njuta av midnattssolen. Kram från oss

Kvällsmys vid bastun

Matte och Lilly

Av Jaxgård - 11 juli 2016 14:55

Så har då matte och Lilly kommit fram till vårt strandhus i norra Finland och avverkat 130 mil i ett sträck. "Suck" det är långt men det går och inte en enda gång att lilla Lilly har klagat utan hon är sååå lycklig över att få följa sin matte. Här får hon all uppmärksamhet från min mamma och pappa och bror Putte. Var ju tvungen att åka hit och se till mina gamla föräldrar och träffa mina vänner. Vi var just hembjudna till min kusin på kalas så nu har vi en lugn "powernap". Husse och lillhusse är hemma och sköter om valparna och resten av gänget. Ringer hem varje dag och det är lungt och fridfullt med småttingarna. Här är toppeväder och vi badar bastu och sitter vid strandbastun och grillar på kvällarna. Lilly som är alldeles badtokig och älskar att vattenapporterande äri paradiset. Höres snart igen

Av Jaxgård - 8 juli 2016 13:58

Vaknade till en helt ljuvlig morgon och efter att ha gett valparna och de stora mat så gick vi runt"kvarteret" till fåglarnas sång. Småttingarna blir 5 veckor idag och mår bara bra. Tyvärr måste jag lämna dem 1 vecka då jag och Lilly far till Finland imorgon och vårt hus i norra Finland. 130 mil har vi att avverka men det gick ju toppenbra förra året. Husse och lillhusse kommer att sköta om alla ypperligt. Nu är man på jobbet och bara några timmar kvar att jobba och sen SEMESTER va skööönt. Vill även tacka alla som ringer och mejlar om våra valpar TYVÄRR denna kull blev såld direkt när de föddes. Är så tacksam att ni gillar våra vovvar och flera familjer i denna kull har även haft Countrylookare tidigare ha en underbar helg allihopa.

Matdax Efter mat en slurk från mammas matbar

I väntan på sin tur. delar upp dem 4x4 så det blir lugnare för mamma

Av Jaxgård - 6 juli 2016 23:45

Så har det blivit sen kväll igen då och valparna har fått sitt sena kvällsmål Tar igen mig en stund innan natti natti. 2 skift kvar innan SEMESTER yipeeeee

Mat ute i det fria

Av Jaxgård - 5 juli 2016 12:12

Roade mig med att försöka ta lite nya bilder på småttingarna men de rackarna ville rymma hela tiden. Nu är de 4 veckor och 4 dagar. Matglada och pigga. Ha en fortsatt fin dag

Våra flickor

Pojkar

Våra gula pojkar

Pojkar

Av Jaxgård - 5 juli 2016 00:09

Men imorgon är man ledig Har just nattat valparna och mamma och valpisarna fick äta från runda matbaren nu på kvällen. Är perfekt att ha 4 ljusa o 4 svarta valpar för då delar jag upp dem. Först får de ljusa äta och sen lyfter jag in dem till mamma så de får en slurk efter maten och så lyfter jag ut de första så då är det dax för nästa grupp för en ensam stund med sin mamma . Det blir ju en avlastning för mamma Lotta samtidigt som det inte blir så trångt kring mjölkbaren. Nu en stilla stund före natti natti. I morgon väntar jag på de sista 2 valpköparna som kommer och kollar på de små. Sleep well

Av Jaxgård - 3 juli 2016 23:59

Och jag har just nattat alla vovvar valparna är nätta och belåtna och sover med sin mamma allt är fortfarande så himla bra med de små. De är matfriska och helt tillfreds med livet UNDERBART. De stora vovvarna har fått alldeles nya wetbeds och ligger och snarkar i sina nya bäddar så nu får matte en lugn stund efter en lång helg på jobbet 4 dagar till och sen SEMESTER. På Lördag åker jag och Lilly till vårt hus i norra Finland på 1 vecka. Det är 130 mil att köra men måste hälsa på min mor o far och bror min är där redan. Men det är lungt. Husse och lillhusse har fullkontroll härhemma. Snart kommer nya bilder på gänget igen. Varm kram från oss

Av Jaxgård - 1 juli 2016 11:06

Så har vi haft storstädning i valphagen och de små har lärt sig att äta i husses hemgjorda matbar "jisses" det blir lite kalabalik för de tror att grannen har godare mat men de lär sig och sen en skvätt från mammas matbar på slutet och då är lyckan gjord. Nu ligger de och sussar så sött Själv måste jag jobba några timmar men husse och lillhusse tar över. Ha en underbar helg Nu några nytagna bilder på smultronknopparna

Kan själv

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards