Direktlänk till inlägg 7 september 2014

Nytagna bilder på mor o dotter..

Av Jaxgård - 7 september 2014 12:49

    I går så var man till Högbo på utställning och vädret var ju strålande,,vilken tur man hade ..Lilly och Sabine var det som ställdes ut denna gång, och vilken trevlig och gemytlig dag Sabines matte Elvy och jag hade...lugn och gemytlig stämning ...

   

Just nu så är ju Jades dotter Scilla från årets kull här på "semester" mens husse o matte är bortresta och vilken ljuvlig liten ängel hon är....kommer som ett skott när man kallar och helt orädd för allt...samma fina temperament som sin mor jade och förstog ju att min älskade Jade skulle få så här lättsamma fina barn..sån kärleksfull liten tjej och inte undra på att hon är "bäst i klassen" på valpkurssen....husse och lillhusse är helt "betagna" i denna  lilla vackra  varelse och kan INTE fatta hur hon kan vara så lyhörd för allt...kul att få herrarna på "plats"  hehee

här en bild på mor o dotter jag tog nyss...

 

Och ÄNTLIGEN fick jag till en vacker bild på mor Jade.....hon bara finns här och är så otroligt tillgiven..är så himla fäst i finaste Jadan.....ställer ALDRIG till några besvär utan hon är bara så lycklig hon får vara nära mig, henne har man aldrig ens behövt gå på lydnad med utan hon är FÖDD så här och nu har dottern ärvt hennes fina anlag   

 

och så tog vi en bild på alla våra flickor......


 
 
Ingen bild

Irja Wikström

7 september 2014 19:11

Hej!

Vill bara tala om att Jason växer och blir en stor kille. Lika busig som tidigare. Han öppnar dörrar, slår på spisen så den har jag fått ställa hinder i vägen för. Han terroriserar katten men på det stora hela flyter allt på bra. Han älskar att bada både i sjön o i badkaret. I badkaret ligger han och plaskar som små bebisar gör. Han hoppar i och ur badkaret själv. Har inte haft någon sån hund förut.
Kloklippning gillar han inte men det går bättre för varje gång.
Vi tar en lång promenad varje dag. Ja han är helt underbar.

Ha det så gott mvh Irja

 
Ingen bild

susanne hallqvist

8 september 2014 09:36

Hejsan! Det är så kul att läsa din blogg och se vad som händer hos er. När du skriver om Jade så är det som om du skulle skriva om våran Elsa,CL Dreams of flair,hon är också den snällaste och lättsammaste hund man kan önska sig, hon bara älskar allt och alla och rymmer dom andra två hundarna då kommer hon och tittar på mig som för att säga " nu var det dags igen matte". Jag är så glad att vi fick köpa denna underbara hund av dig då på våren -08. mvh susanne ( som bor uppe i jämtland)

 
countrylooks

countrylooks

10 september 2014 11:57

Hejsan Irja och Susanne...vad roligt att höra från er och att allt går så bra med vovvarna...Och Irja det ser ut som Jason är för sig hehee..både han och syrran Scilla som är här just nu var ju lite speciella på ett underbart sätt.Scilla är nog den lydigaste valpen jag haft förutom mamma Jade då. och Susanne..Elsa har tydligen ärvt samma fina sätt och det är ju jättefint att få höra..har haft riktiga RYMMARE genom åren, men de fyra som är hos oss ny..Jade, Lilly Elias och lilla Scilla skulle inte drömma om att vidga sina vyer,,de är helt nöjda men sen har de ju stora fria ytor att röra sig på så då behöver man ju inget mer...kram på er

http://leila

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jaxgård - Tisdag 23 april 10:52

Nu är det inte många dagar kvar innan Shakira ska valpa Hon är rejält tjock men mår annars bara bra även om promenaderna nu går i slowmotion Spännande dagar nu Är ni intresserade av en gul valp så är ni välkomna att kontakta mig för mera info ...

Av Jaxgård - Tisdag 16 april 23:01

Nu är det inte så lång tid kvar innan Shakiras och Dollars valpar skall födas Men Shakira mår bara bra och är hur pigg som helst på våra promenader Sahara fick labbefnatt idag men Shakira tog det lugnare Håller på att fixa allt nu till valpning...

Av Jaxgård - Fredag 5 april 16:49

Shakira har redan blivit rejält tjock och ska valpa i slutet av månaden för leverans i Juni Det blir som jag skrivit enbart gula valpar i kullen och välkomna att kontakta mig för mera info om kullen. Önskar alla en trevlig helg och vi har fått ...

Av Jaxgård - Söndag 31 mars 10:47

Det är nu 4 veckor sen jag parade Shakira med Dollar Och det verkar som att hon är dräktig för hon har gått upp rejält i vikt Så om ni är intresserade av gula valpar som är leveransklara i mitten av Juni är ni välkomna att kontakta mig för mera i...

Av Jaxgård - Onsdag 13 mars 13:10

För 2 veckor sen parade jag min Shakira med en gul hane som heter Dollar hos Annuals kennel Det var en av de vackraste pojkar jag sett på år och dar Så där LAGOM på allt och med härligt temperament Hoppas lyckan är med med oss så väntar vi förhop...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards