Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Jaxgård - 18 augusti 2012 10:25

 

  Är bara tvungen att sätta in ovanstående bilder på min "favvis" ardennern som så troget och anssvarskännande har tagit sig an lilla fölet och dess mamma...vi har ju 27 hästar här på sommarbetet men denna underbara "trio" har fått mitt hjärta att smälta helt...till saken hör att fölet "Skruven" kom hit med sin mor en vecka efter de andra för han var ju bara ett par veckor gammal och var tvungen att bli lite starkare först,,,de andra sprang ju runt som tokar men "Stjärn" han tog omdelbart åt sig att agera "bodygard" åt den lille med mamma....han sätter bara ner huvet lite grann så där om någon är för närgången så drar de omedelbart..man "muckar inte gräl" med en 900 kilos tung pojk,,,hehee

och när den lille sover så står han och mamman "beskyddande" över den lille...jag får nästan tårar i ögonen när jag studerar dem...de är i våran hage nu ända tills de ska åka hem och nu har jag börjat oroa mig om hur det ska gå när de ska skiljas åt....stackars "Stjärn" kommer att bli otröstlig...ojoj ..våra hyresgäster från Tyskland är så himla förtjusta i hästarna också och de har tydligen tävlingsridit själva  förut..de står i hagarna och gullar med hästarna ideligen, med sig har de en redig "mastiff" vovve...vi brukar mötas på promenaderna vid sjön....

 

 Bild på söta "Nelly" ser ni ovan....

 

Annars så har man haft "släktbesök" flera gånger...2 av mina kusiner med respektive stog utanför vår grind häromdagen med sin husbil och hälsade på och i förrgår var 3 av mina "mostrar" på besök ..så det händer lite hela tiden...

Ska snart ut på en långpromis med vovvarna..häromdan så var faktiskt lillhusse "Vicke" och bästa kompisen Patrik till Gyllbergen hela dan och hade med sig Jade och Lotta (hans föräldrar är fodervärdar åt Lotta) flickorna var helt slut när de kom och nästa vecka ska de dit igen och Elias ska följa med denna gång....

Man är väl ledig hela helgen utan några "måsten" helt underbart..sonen har åkt med Patrik o kompisar till Falun på Rockfest och ser väl inte till honom mer denna helg..så husse och jag ska åka ner till stan och träffa vänner ikväll och äta nåt "smarrígt" kaloririkt blir det väl förstår jag..hahaaa

Ha en fin helg allihopa....

(här kommer lite gamla arkivbilder igen...)

         

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards