Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Jaxgård - 4 maj 2011 19:28

    I går så åkte jag och Happy till fästmannen "Jorma" som finns hos Lena och Annuals Kennel....hämtade Happy hos hennes Husse Hasse i Borlänge, och Happy blir alldeles"tokig" när jag kommer...hon tycker det är så roligt att vara med mig så jag hinner knappt öppna skuffluckan förran "madamen" sitter på plats..hon är bara för rolig denna lilla söta flicka...dotter till vår sen i julas bortgångna "Gilda"  (sörjer henne djupt ännu)...det var "premiär" för Jorma..alltså Happy var hans första parning och som tur är så är ju Happy lättparad och snäll...men här var då inga problem alls....lungt och säkert så gjorde Jorma vad han skulle och det blev en "hängning" på ca 15-20min....så nu är det bara att hoppas att vårt äventyr har burit frukt....vill  så GÄRNA ha ett barnbarn till Gilda....(barnbarnbarn till vår ena stamtik Applejack´s Ticket To The Blue...)

 

 I dag däremot så har vi haft en riktig "fotosession" i valphagen..vet att våra nya valpköpare blir lyckliga över dessa nya bilder så klart....

Hela kullen är bara så lätthanterlig och supersnällare valpar får man bara leta efter...de leker i sin hage efter maten och sen bara somnar de som små dockor...gulliga omtänksamma mamma "Macy" har gjort  ett superjobb..

Har träffat alla blivande valpköpare (utom den i Nord Norge så klart) och de får  det bästa tänkbara hem ALLIHOPA....det värmer i hjärtat och jag och "Majsan" ligger  i och pysslar om dem hela tiden tills de flyttar så klart...

Lena var här med dotter Ida och hennes kompis Jonna samt Lenas hundar Elsa och Signe (min halvfoderik) så de hjälpte mig att ta lite nya bilder som ni ser nedan....

Är ledig även i morgon....vilken tur man har, men åker ju på att jobba hela helgen istället..då rycker husse och lillhusse in med valparna...

Nu ska jag ner och titta på teven en stund mellan valparnas mattider...

ha en fortsatt fin dag...

                       

      Elias dotter "Sara" (Arligos Wish me Luck) vann öppenklassen/exellent med CK i  Västerås utställningen  GRATTIS GRATTIS::::


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards