Alla inlägg under juli 2011

Av Jaxgård - 14 juli 2011 08:40

här kommer nåra bilder till vi tog i går...solen lyser idag också,,,vilken tur man haft på semestern och snart är den slut.....

I morgon bitti ska jag och Grace och Jade åka iväg till Karin....kameran är med förstås...kommer mycket bilder nästa vecka...

Ha en underbar helg...Karin, hennes dotter Jessi och jag ska ha en lugn avslappnad helg med vovvarna..Karin är en SUVERÄN  internationell kock ( har bott både i USA samt nyligen Milano i 10 år) så man får alltid små "överaskningar" när det gäller matintag (min hobby).. spännande...

Höres...

         


Av Jaxgård - 13 juli 2011 16:04

  Är så himla glaaad!!!!

Fick just besked av min väninna samt halvfodervärd Karin att lilla "Nelly" precis fått sitt röntgenbesked..FRI RUNT OM!!!!  det ska vi fira...kommer ner till er på på Tofta gård på Fredag med mina flickor Grace och Jade...

ska bli så roligt att träffa både Nelly och Gaya....

Husse o lillhusse kommer hem ikväll från sin MC semester till Öland så då får de bli "valpvakt" i helgen...men...det går som en dans i valplådan...ingen klagan alls utan min gulliga Happy sköter om dem så lungt och kärleksfullt hela tiden så det finns ju inget att klaga på och "mjölkbaren" är ju öppen dygnet runt!!!!ha haa va ja är rolig igen...

Idag var även min halvfodertik "Sabine" här på besök med matte Elvy...och gissa va glad man blev igen...vilken "kalaspingla" så himla söööt!!!!! kraftig benstomme och en kopia av pappa Elias....va roligt och va kul kullsyrrorna Grace och Sabine hade....Grace ligger fortfarande och sover efter besöket....Sabine var kanske aningen högre men Grace var ju minst i kullen...båda sååå glada och framåt..Elvy berättade att alla blir så förtjusta i lilla Sabine och till och med på djursjukhuset när hon skulle få spruta så ropade sköterskan på sin kollega att "nu ska du komma och kolla på en söt tjej"..matte Elvy blev naturligtvis glad.


Nä.  nu ska jag ut och sola igen och sen ska jag göra en stor "lasagne" tills mina pojkar kommer hem till ett välstädat hus (har storstädat i flera dar) pust...behöver semester nu..

Ha en underbar fortsättning på dan...

nu ska jag ut med lilla Grace,,,

               


Av Jaxgård - 12 juli 2011 09:55

             

Av Jaxgård - 11 juli 2011 22:27

 

Dagarna bara flyger iväg..städar och fixar lite hela tiden nu när man är solokvist....i valphagen är det så lungt och fridfullt...behöver inte göra nåt förutom hålla rent.

Happy är så himla duktig och har full koll....

I går så var Lena här och hälsade på med Elsa och Signe...och JISSES om inte Jade blev glad...hon AVGUDAR Elsa och följer henne som en skugga...

Vi passade på att träna på att stå FINT till nästa utställning och det fixade flickorna helt suveränt...


I Morgon ska jag och Elias och Grace på nåt SPÄNNANDE SPÄNNANDE igen..hi hii..KANSKE jag berättar sen vad vi ´gjort...är så full av förväntan igen...

Och på Onsdag kommer min halvfodertik "Sabine" hit med matte och hälsar på..då blir nog Grace superlycklig över att träffa sin syrra igen...

Ja...dagarna går och vi har haft fantastiskt  väder hela tiden..vilken tur nu när man haft semester...

Vi går oftast vår skogspromenad bakom huset nu  för det är så mycket trän så det är skugga hela tiden för vovvarna...fattar inte...förr hade de lust att "utvidga" sina revir lite...men nu....går inte många steg från matte och kommer som "skjutna ur kanoner" när man kollar...yippeee..vilka dukiga vovvar man har...

Nu ska jag ner och kolla in de små..

Have a nice evening,,

           



Av Jaxgård - 10 juli 2011 10:05

detta inägg är till minne av vår "Gilda" ( C.L Flame Of Manhattan) som gick bort före jul vid 13 års ålder...

En fantastiskt flicka som jag aldrig glömmer....tår fälls varje gång jag tänker på henne och det är ofta...

Hennes barnbarn här hemma...Elias (vars mamma var Gildas dotter "Della") samt "Jade" vars mamma är ju "Happy") var också TOTALT LAMSLAGNA när Gilda gick till sista vilan....Elias har ju haft Gilda som sin egen mor och Gilda var ju "chefen" här hemma...alla gjorde precis som hon ville utan någon som helst protest, så de blev lite "villsna".

Nu har jag lyckan och ha fått  barbarn  efter Gilda igen..de ligger i valplådan och bara växer och mår superbra hos sin mamma Happy...är överlycklig över dessa valpar... 

   

Av Jaxgård - 9 juli 2011 21:55

här kommer ett par nytagna bilder på vår lilla tjej....

   

Av Jaxgård - 8 juli 2011 15:57

  

I morgon fyller då valparna 1 vecka och sjutton va fort tiden går...snart bara 1 vecka kvar på semestern...i morsse åkte husse o lillhusse på MC semester till Öland blev det istället för Gottland så nu är det så tyst och lungt här hemma..inte det minsta "pip" hörs från valphagen utan alla är så nöjda..det är REJÄLA kraftiga friska valpar som nu har hur mycket mjölk som helst...tycker de ser urläckra ut alla fyra..spännande spännande att följa..en av pojkarna finns att tinga fortfarande...som vanligt var det ju kö på flickorna men som sagt..det blev ju inte så många...

  solen skiner så varmt ute så det blir väl att ta med vovvarna till sjön för en simtur igen...lilla Grace som är som en skugga efter Jade hela tiden...hoppade i spat igår efter Jade som om hon aldrig skulle gjort annat..hon är bara för rolig den lilla tjejen...

Har börjat storstäda lite i lugn och ro nu när man är själv nåra dagar(jätteskönt) mattorna är tvättade och huset städat..men USCH ..i morrn ska fönstren putsas..tur att man ta allt i lugn och ro...sen är man ju "hästvakt" också (är hästrädd med)...vi har ju 20 talet hästar här på sommarbete...de är på andra sidan sjön nu och kan gå ner i vattnet och plaska och dricka vatten...hoppas inget händer...ska ta med "chefen"  Elias alltså, och kolla dem snart...han är ju mattes "bodygaard" nu när vi är ensamma..min egen lilla älskling som trot eller ej..är lite avis på Grace..stora gossen...men har berättat för honom att han alltid står sin mattes hjärta närmast...då suckar han och är nöjd....

när pojkarna kommer hem nästa vecka så ska jag åka ner till Tofta Gård utanför Falköping och hälsa på min väninna Karin,,som är även halvfodervärd till Elias dotter "Nelly"..där finns även Karins dotter "Jessica" som faktiskt också har en dotter efter Elias som heter "Gaya"...Jessi är veterinär där nere och Karin och jag har känt varandra genom våra män sen Jessi var nyfödd.

Ska bli så trevligt att åka ner till dem med Jade och lilla Grace...

Nu ska man förbereda maten till de fyrbenta igen..


Ha en underbar helg...det ska då jag ha....

Här kommer lite bilder..

                 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards